Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

18.12.2011 22:39

Joo, mitä pienempi lukema ni sitä parempi. Max tyyliin ohmin luokkaa pitäs näyttää noi lyhyilä piuhoilla, ku ite tuolla sähköpuolella töitä mittailen ni 1,15 ohmia on perus asennukselle, jossa on kaikemaailma kytkintä, moottoria yms. 2,5mm2 ja 1,5mm2 johtimilla. Uskosin et jos on iha kunnossa ni joku max 0,2 ohmia saat, muistat vaa et ekaks kokeilet ne mittapäät yhes palo näyttää, ni voit vähentää ne mittajohot tuloksesta ;)

Ja itel oli moposta impulssikäämin johto joskus melkee poikki, kierti vähä päälle tyhjäkäynnin ja lieska putkesta ku tarpeeks räki. Ja se oli oikeesti poikki.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

19.12.2011 0:00

Päällisin puolin toi käämi näytti ainaki ehjältä. Vaikuttaakos muuten vauhtipyörän asento tuohon kipinättömyyteen, ei kai nyt sentään? Kun rykäsin sen kummemmin kattomatta pulttipyssyllä kiinne.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

19.12.2011 21:53

No ainaki mulla meni mopossa kiila vituiks ajosta ku oli rötvätty ni hyyty heti ja paukkas vaa putkes, vähä samalviisii ku toi johonkatkeemine, mut pahempi :lol:

Niiku nassetopiccii vastasin, ni kai sulla on se kiila?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

19.12.2011 22:27

Täytyy joo huomenna tarkastaa kun saa ulosvetäjän, kyl nyt luulis kiilan olevan siellä.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

25.12.2011 20:46

Magneettoa en vetänyt irti, mutta onkos tuo staattori nyt paskana kun lykkäs vain 5v ulos?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

25.12.2011 23:42

vaikuttas siltä jos vaihtojännitteellä mittasit

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

25.12.2011 23:45

Juu, muistin mitata. :) Ja joo, mittailin vielä resistanssit ohjekirjan mukaan niin vaikuttaishan tuo paskana olevan.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

4.1.2012 16:29

Mikähän tohon jammuun nyt tuli.. Eilen ajelin kotiin ni kyrvähti kaikki valot, tänää sitte mittailin yleismittarilla ni tuleeki enää 2v jännitettä valokäämiltä? Oiskohan valokäämi jostain kohtaa poikki.
http://img684.imageshack.us/img684/8577/dscn2476i.jpg mahtaakohan tolla välilevyn puuttumisella olla jotain vaikutusta? http://imageshack.us/f/829/dscn2468h.jpg/ Magneeton päällä tollanen erillinen magneettikiekko ja kopassa käämit

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

13.1.2012 15:20

Osaisko joku kertoa uudenmallin DT:n sytkäpuolan vastuksien arvoista?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

31.1.2012 18:27

Mitäs pitäis tehä, kun oon laittamassa koson mittaria mäxään mutta pyörän johtosarjassa menee värit eri tavalla, kuin aprilian ohjekirjan kytkärissä.. Otin kyllä johtojen värit ylös vanhasta mittarista, että mikä menee mihinkin mutta ne ei täsmää kytkärin kanssa :D
Edit: semmonenkin pikku juttu, että kytkärin mukaan liittimestä lähtee 12 johtoa ku oikeesti lähtee vaan 9 :eek:

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

3.2.2012 16:54

Paljon tarvii kuparilankaa noin suurinpiirteen staattorin käämimisen?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

3.2.2012 21:15

riippu melko paljon mikä pyörä kyseessä ja mikä vuosimalli ,,näissä eroja mm. kuparilangan vahvuudessa ja montako käämivyyhtiä on kyseessä olevassa mallissa ;)

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

5.2.2012 21:06

Köyhä kirjoitti:Paljon tarvii kuparilankaa noin suurinpiirteen staattorin käämimisen?

Meinaatko itse käämittää? Kuparilanka pitää olla eristetty hyvin ettei langat osu yhteen, mutta siihen tarkoitettua lankaa varmasti löytyy melko helposti, mutta kilohinta on sitten todennäköisesti useita kymppejä.
Ja kierroksen määränkin pitää olla sitten oikea.

Tuskin kukaan osaa sanoa paljonko lankaa tarvitsee, mutta jos ostat niin osta reilusti :D

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

5.3.2012 19:46

Kipinä hävinny honda crm, pyörä laitettiin seisontaan talveksi. Viimeisellä ajolla pyörä ei jaksanu kiertää 5 ja 6 piikillä millään. ja pesin pyörän kans ennen seisontaan laittoa.

Uusittu / kokeiltu

-Tulppa
-cdi
-jännitteensäädin
-pääjohto sarjaa kuivatettu
-staattori/impulssianturi (en oo varma oliko toimiva mut uskoisin)
-tulpanhattu ja johto

Virtalukon ollessa nollilla eristysvastus näyttää ihan kitu mittarilla semmosta 1,5-3,5 M,ohmia
ja virrat päällä 30ohmii ymmärrettävä kun on lamput pääl.

Miten tuo tappokatkasia vaikuttaa kyseisessä pyörässä katkaseeko virran vai yhdistääkö jotain kun on "RUN" asennossa.

kokeiltiin 200m matkaa ykkösellä mäkea alas ei inahtanu muukuin pakoaukontiiviste bensan saannin takia.

Oon sähköalalla itse eli jotain ymmärrän mut ketuttaa lähtä metsestään vikaa kun katsottu jo kokopyörä läpi.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

7.3.2012 18:58

Onko Cermissä samanlainen sivujalkajuttu kuin näsärissä, että jos jalka on alhaalla ja vaihteen lyö pesään niin kipinä katkeaa. Ei pitäisi liittyä tuohon kun ei oo pyörä käynnissä, mutta kannattaa kattoa kuiteskin jos kyseinen turvasysteemi löytyy. Johtosarjan varmaan katoit ettei oo huonokuntosia johtoja kun kuivattelit?

Itellä kanssa ollu joskus silleen että pyörä on vapaalla, muttei anna kipinää koska pyörän mielestä vaihde on päällä. Tappokatkasijasta en osaa sanoa.