Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.5.2012 11:00
Itekkään en ole koskaan nähny, että ois paprutiivistettä ollut lohkojen välissä... Melko varovainen pitää kuitenkin olla noiden tiivisteiden kanssa roplatessa, esim. tzr koneen kytkinkopan tiivistettä ei voi korvata tiivisteliimalla.
2.5.2012 15:15
PV:ssä tosiaan ei ole, eikä tietääkseni minarelli tai piikkisissä yamahan 2t koneissa. Mutta ainakin derbin (mopon) ja kotarin koneissa on tiiviste.
2.5.2012 15:48
Itteäki alkaa vähän epäilyttään wisecon laatu nykypäivänä. Vaihdoin siis wisecon kiertariin yamahaan ja otti lohkoon kiinni. Piti sitte lohkosta jyrsiä siivua pois
Eihän se nyt iso homma oo mutta ihmetyttää kyllä tollane touhu. Proxi kait viellä myy ihan ok tarvikekamaa
Niin ja jotain bentexin massaa pistin lohkojenväliin. Katoin vaan että kestää bensaa ja muita liuottimia
4.5.2012 13:31
Kuulin koneistajalta, että wiseco olis siirtänyt tuotantoaan johonkin halvempaan paikkaan ja laatu siinä samalla vähän kärsinyt. Tuli puheeksi, kun katteli mun tzr mäntää, että se on vielä vanhaa varastoa.
5.5.2012 1:55
Joo Wiseco on siirtäny tuotannon kiinaan, ja laatu on romahtanu.
10.5.2012 21:37
Olen tekemässä koneremonttia kawasaki kmx 125:een. Tarvitsisi ostaa magneeton ulovetäjä, mutta millainen? Tuolla on esimerkiksi useita erilaisia:
http://www.motonet.fi/motonet/tuotteet/Ulosvetajat
14.5.2012 23:35
MItä tavaraa tuo rotaxin 122 pytty on kun nappas rave palan männästa ja uus sylinteri ei oo mikään halpa reissu niin voiko sitä putkittaa tai porauttaa?
19.5.2012 16:19
Ei menny enää kdx:säs vaihteet alaspäin ni otin sit kytkinkopan auki ja siel oli semmone pieni poikki mennyt tappi vaihteensiirtimen alla ja puolikas prikka joten sen takii ei vaihtunu vaihteet. En löytäny kytkimenpuolelta mitää paikkaa sille, ei kellää olis mittää ajatuksia mistä se olis?
Edit: Pistin kasaa vaa ja vaihteet toimis ja muutenki tuntus toimivan, mut ei kellää olis ideoita miten korjata kierteet öljypropusta?
21.5.2012 7:57
kasperi1996 kirjoitti:MItä tavaraa tuo rotaxin 122 pytty on kun nappas rave palan männästa ja uus sylinteri ei oo mikään halpa reissu niin voiko sitä putkittaa tai porauttaa?
oisko ollu proxin mäntä sisässä`? en usko että rave olis käyny mäntää. ei voi porata eikä putkittaa, mut pinnottaa voi
21.5.2012 10:24
kasperi1996 kirjoitti:MItä tavaraa tuo rotaxin 122 pytty on kun nappas rave palan männästa ja uus sylinteri ei oo mikään halpa reissu niin voiko sitä putkittaa tai porauttaa?
http://pjme.co.uk/acatalog/Aprilia_RS125_Engine_Top_End_.htmlNo ei kyllä hirveen kallis oo toi Mitakan pytty, ottaa vaa jonku laadukkaamman männän kaveriksi ja kovaa ajoo ja huonoo huoltoo. Turha sitä rupee pinnottaa, maksaa hävyttömästi ja kestää kauan.
http://www.2rad-sausenthaler.de/epages/61548808.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/61548808/Categories/Aprilia_RS_125_Neu__und_Gebrauchtteile/%22RS%20125%20Zylinder%2C%20Kolben%20%26%20Teile%22 Tuolla on myös uudestaan pinnotettuja sylkkiä + hilppeet sinne, lähetät vanhas niille vaan vaihdossa.
21.5.2012 11:41
Miikka_M kirjoitti:mut ei kellää olis ideoita miten korjata kierteet öljypropusta?
Kokeile kemiallisella metallilla saada jotain taiottua?
21.5.2012 13:27
Siis jos ne propusta on menneet, niin eikai sitä kannata korjata
mut jos ne siitä lohkosta on mennyt, niin voisi ehkä tehdä uudet kierteet isommalle, uudelle propulle?
21.5.2012 16:28
joo siis lohkosta menny
mut joo varmaa jottai kierrokorjaust...
mikäs on paras tapa tiivistää kansi? kannetiiviste ja sen lisäks bilteman tahnat välii vai ja momenttiin?
Kannattaako ostaa tarvike tiivistesarja mikä on halvempi vai pitäiskö oikee alkuperäne kannetiiviste ostaa? (Kawasaki kx/kdx)
21.5.2012 17:32
Miikka_M kirjoitti:lisäks bilteman tahnat välii vai
Jos tällä "tahnalla" meinaat bilteman kuparitahnaa niin musta sitä on kanteen ihan turha tunkee, vaikka jotkut ainetta siis täälläkin mainostaakin. Kuparitahna on tarkoitettu paikkoihin jotka yleensä ruostuu kiinni ja jotka on myöhemmin tarkoitus saada auki. Tällaisia on mm autojen pakosarjat. Kuparitahna estää kiinniruostumisen. Sylinterinkanteen sitä ei ole tarkoitettu.
Siihen suosittelen
VHT Copper gaskettia. Se on kannetiivisteliimaa. Huom! todellakin
liimaa. Eli päinvastoin kun kuparitahnat sen tarkoitus on tehdä tiivisteestä, kannesta ja sylinteristä "yhtä puuta". Eli kappaleiden mahdollisimman hyvin toisissaan kiinnipysymiseen. Juurikin päinvastainen tarkoitus kuin kuparitahnalla.
Miikka_M kirjoitti:mikäs on paras tapa tiivistää kansi?
Paras on tietty vähän tapauskohtainen ja osittain mielipidekohtainenkin, mutta tässä meikäläisen tyyli (ja aina momentit momenttiavaimella. ei "rannemomenteilla")
http://www.mediafire.com/view/?sgokl94hel67ho2