Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
14.8.2013 22:04
voiko männän ohipuhallus vaikuttaa oleellisesti tehoihin kun ei toi husse oikein jaksa kiihtyä enään 3 vaihdetta isommilla vaihteilla ja vääntö ennen piikkiä olematon.
pyörä silti käy tyhjää hyvin.
14.8.2013 22:07
No kyllä vaikuttaa.
14.8.2013 23:36
JiiiKoo kirjoitti:Mixutti kirjoitti:Itekki oin miettiny nyt tota, emissä asennossa sen pakoaukonsääyimen pitää olla ennen kalibrointia? Siinä sähkömötikässä ja siinä kiekossa on jotkut merkit jotka voidi laittaa vastakkain, mutta itsellä siinä kohti laipat on ehkä puolivälissä??
Noh kertokaas nyt joku
Kertokaas ken tietää..
Mistäs vois johtua semmonen että käynnistäessä ryyppy päällä yleensä kierrokset nousee tappiin nopeasti ja siitä sitten laskee takas normaaliksi?
Entä semmoinen että kun kone käy on vapaalle melkein _mahdoton saada_, virrat pois taas menee ihan normaalisti??? :o
15.8.2013 11:03
Molempiin on yksinkertainen vastaus. Niin se vain on. Hussen ominaisuus tuo ettei vapaata löydy. Jos vaihdat laatikkoöljyt silloin löytyy vapaa paikallaan, jonku 5km ajon jälkeen ei löydy enää. Toi ryyppyjuttu taitaa olla normaalia kaikille 2-tahtisille.
15.8.2013 11:34
Putte5000 kirjoitti:Molempiin on yksinkertainen vastaus. Niin se vain on. Hussen ominaisuus tuo ettei vapaata löydy. Jos vaihdat laatikkoöljyt silloin löytyy vapaa paikallaan, jonku 5km ajon jälkeen ei löydy enää. Toi ryyppyjuttu taitaa olla normaalia kaikille 2-tahtisille.
Jassoo näinkö on? :o ei muistaakseni aina noin jäykkä oo ollut kun yrittää vaihtaa vapaalle, mutta jos noin on niin hyvä ettei ole kytkimessä/vaihteistossa vikaa sitten.
Tuo ryyppyjuttu nyt ei niinkään huolestuta, mutta ei sekään aina ihan noin tappiin oo kierroksia vetässyt ;0
15.8.2013 17:24
Näissä menee vapaat aika helposti paikalleen ku oppii sen tekniikan
pikkasen kaasuu nii sehä sujahtaa aika helposti. Siis toki pyörä käynnissä, Mutta jos ei pyörä käynnissä nii helposti menee vapaalle ilman mitää ihmeelisyyksiä
16.8.2013 22:10
Osaisko joku kertoo sen akselin missä eturatas kiinni (vetoakseli?) stefan mittoja?
Tarviiko koko kone leväyttää sen vaihtamiseen vai saako sen vaihdettua ''päältä päin''?
17.8.2013 15:45
Mixutti kirjoitti:
Entä semmoinen että kun kone käy on vapaalle melkein _mahdoton saada_, virrat pois taas menee ihan normaalisti??? :o
Ite laitan jos pystyy nii vauhdista, sillon menee helpoiten ainaki itellä. Paikallaan menee pari kertaa et menee kakkosel. Jos paikallaan on kannattaa siin sit samal vähän eteenpäi työntää nii menee helpolla
17.8.2013 19:45
Mixutti kirjoitti:JiiiKoo kirjoitti:Mixutti kirjoitti:Itekki oin miettiny nyt tota, emissä asennossa sen pakoaukonsääyimen pitää olla ennen kalibrointia? Siinä sähkömötikässä ja siinä kiekossa on jotkut merkit jotka voidi laittaa vastakkain, mutta itsellä siinä kohti laipat on ehkä puolivälissä??
Noh kertokaas nyt joku
Mistäs vois johtua semmonen että käynnistäessä ryyppy päällä yleensä kierrokset nousee tappiin nopeasti ja siitä sitten laskee takas normaaliksi?
ihan normaalia
18.8.2013 21:57
olisko suuntaa antavia säätöjä mikuni 34mm pyöree luistiselle kaasarille tyhjällä vakioputkella?
21.8.2013 16:12
onko mikuni vm34? kokeile vaikka: ps 380 , tk 40 , neulan sokka toiseks alimassa.
ehkä vähän rikkaalla mutta parempi niin kuin laihalla. kirjoita vaikka minkälainen on kun olet kokeillut.
21.8.2013 16:49
Mikä vikana hussessa kun ei ota ollenkaan piikkiä 1 vaihteella vaan pyörä vaan rätättää ja pätkii (ei saa kierroksia tms). Muut vaihteet ottavat piikin mutta pyörällä ei voi ajaa oikein muutakuin pintakaasulla liian suurella vaihteella tai kiihdytellen. Kävisiköhän pyörä liian rikkaalla? Tartteekos tuota kaasaria lähteä irroittelemaan jos haluaa nostaa neulan sokkaa tai vaihtaa pääsuutinta? Entä mistä kyseiset kaasarin hilppeet löytyvät?
21.8.2013 17:14
Taitaa olla neula liian rikkaalla, koita ykkösellä laittaa kaasu täysin pohjaan, jos silloin ei röpötä niin neulaa alemmas (sokkaa ylemmäs).
Neula on kaasuttimen päällä, mihin kaasuvaijeri menee, otat ruuvat pari ruuvia siitä, nostat sieltä luistin, johon vaijeri menee, kasaa jousi läjään, ja työnnä vaijeria, ja liikuta sivulle jotta se menisi pois kolostaan, sitten voit ruuvata laatan sieltä kolosta ja sen alla on neula, jossa on sokka.
Youtubesta löytyy carburetor disassembly haulla videoita.
Pääsuutin on sitten pohjassa olevan "kaukalon" sisällä.
21.8.2013 18:35
Joku kyseli wr imutorvee ja kurkkua. piti ittekki tilailla mutta kuun alussa nousi hinnat ja pelkkä imukaula maksaa nyt sen 56e... aikasemmin kun tilasin niin oli sen 20e
että jos jollain imukaulaa myydä niin ilmotelkaa..
Ja semmosta vielä että Minkäs laisia säätöjä teillä jolla on tai osaa sanoo niin keihin 36mm pwk. 08 kotarista otettu. Virii tällä hetkellä pyttykoro+kansi madallus, V-force, Spessin putki ja se 36mm keihini..
Kiitoksii etu kätee!!
21.8.2013 18:47
Ykkösellä kaasun pohjaan laittaessa pyöräni röpisee kamalasti ja on ihan tukossa eikä ota piikkiä. Nopeuskin on 1. vaihteella usein sen 24kmh/29kmh mutta joskus tukkoisuus lähtee ja kulkee jopa 38kmh (vakiovälit kiinni). Kaikki oireet viittaavat siihen että pyörä käy rikkaalla että juu vissiin sitä neulan sokkaa ylemmäs (seos laihemmalle?). Pyörä on rasittava ajettava koska rätisee ja pätkii.