Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

3.11.2011 22:18

Semmonen ongelma on tuon wre 125 2006 vuojen mallin kanssa, että valot alkaa pimenemään ja lopuksi sammuvat, kun pyörä on käynnissä ja ajossa. Sitten kun valot sammuu ja antaa olla sammutettuna hetken, ja laittaa virrat päälle niin valot toimii, sen jälkeen kuin käynnistää ne himmenevät ja sammuvat.
Mistä alkaa etsimään vikaa?


Sitte ois kysymys, että kuinka monen amperiin sulake tulee pakoaukon säätimelle?

Ja jos joltaki löytyis sähkökaavioita kyseiseen vempeleeseen, nii voisiko linkata mulle / tänne.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

4.11.2011 18:21

Gillef kirjoitti:Semmonen ongelma on tuon wre 125 2006 vuojen mallin kanssa, että valot alkaa pimenemään ja lopuksi sammuvat, kun pyörä on käynnissä ja ajossa. Sitten kun valot sammuu ja antaa olla sammutettuna hetken, ja laittaa virrat päälle niin valot toimii, sen jälkeen kuin käynnistää ne himmenevät ja sammuvat.
Mistä alkaa etsimään vikaa?


Sitte ois kysymys, että kuinka monen amperiin sulake tulee pakoaukon säätimelle?

Ja jos joltaki löytyis sähkökaavioita kyseiseen vempeleeseen, nii voisiko linkata mulle / tänne.



Tuossa kun tutkin tuota vempelettä, niin huomasin että virta ei mene edes jännitteensäätimelle asti. Joten onko staattori entinen, ei ollut ulosvetäjää, niin en voinut katsoa.
Ja voisiko kaikki tämä johtua siitä, että minulla on väärä etuvalon polttimo, paikallaan on h4 kannalaoleva, (65w) ja pitäis olla hs1 kanta ja (30w) ?

Kellään tietoa?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

29.11.2011 14:08

moro, oisin tommosta h4. bixenon settiä 125 dtseen vm. 04seen laittamassa,nii toimiiko jos vaan kytkee niihi entisiin lyhyt/pitkä johtoihin?vai miten suosittelette?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

29.11.2011 20:42

Gillef kirjoitti:
Gillef kirjoitti:Semmonen ongelma on tuon wre 125 2006 vuojen mallin kanssa, että valot alkaa pimenemään ja lopuksi sammuvat, kun pyörä on käynnissä ja ajossa. Sitten kun valot sammuu ja antaa olla sammutettuna hetken, ja laittaa virrat päälle niin valot toimii, sen jälkeen kuin käynnistää ne himmenevät ja sammuvat.
Mistä alkaa etsimään vikaa?


Sitte ois kysymys, että kuinka monen amperiin sulake tulee pakoaukon säätimelle?

Ja jos joltaki löytyis sähkökaavioita kyseiseen vempeleeseen, nii voisiko linkata mulle / tänne.



Tuossa kun tutkin tuota vempelettä, niin huomasin että virta ei mene edes jännitteensäätimelle asti. Joten onko staattori entinen, ei ollut ulosvetäjää, niin en voinut katsoa.
Ja voisiko kaikki tämä johtua siitä, että minulla on väärä etuvalon polttimo, paikallaan on h4 kannalaoleva, (65w) ja pitäis olla hs1 kanta ja (30w) ?

Kellään tietoa?

selkeesti ei lataa ,,ilmeisesti staattori ei toimi tai jänniteensäädin rikki ,,mittasitko vaihtojännitteellä staattorilta tulevista piuhoista ?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

6.12.2011 22:11

Mikäs vika kun käynnistäessä starttirele vain naksahtaa? Kys. pyörä kasattu kilon paloina tyhjästä käynnistysvaiheeseen, sähköinen pakoaukonsäädin pyörii kyllä virtojen ollessa päällä. Akku on ladattu.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

6.12.2011 22:35

oletko mitannut lähteekö starttireleeltä jännite eteenpäin ,,jos lähtee jännite eteenpäin silloin kuin rele napsahtaa eli kytkee ,,niin vika startissa ;)

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

7.12.2011 19:28

Missähän vikaa , pyörä -98 näsäri ja ongelma on että akussa ei pysy virta?
Akku on uusittu ja sitä on tullut ladattua kovasti. Johtoja oon jonkinverran katellut, että oisko joku johto katki taikka kulunu? Kaikki sähkövempeleet kyllä toimii.. ainakin siihen asti kunnes akun varaus on liian pieni starttaamaan.. Kone on nyt irti rungosta (irroitin muista syistä :)) eli työtilaa ois enemmän niin mitä pitäs tehä?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

7.12.2011 20:03

purkaantuuko akku kun pyörällä ei aja ? esim .muutama päivä ajamatta ? vai pikkuhiljaa virta vaan vähenee kun pyörällä ajellaan päivittäin ja ei lopulta käynnisty

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

7.12.2011 21:51

suskags1100efe kirjoitti:purkaantuuko akku kun pyörällä ei aja ? esim .muutama päivä ajamatta ? vai pikkuhiljaa virta vaan vähenee kun pyörällä ajellaan päivittäin ja ei lopulta käynnisty

Akku purkautuu jopa ajamatta. Esim. kerran latasin akun täyteen ja mittasin sen jännitteen joka oli +13 volttia. Vähän ajan kuluttua jännite oli alle 13V.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

8.12.2011 19:38

pysyykö kauan akussa jännite yli 12 voltin ? jos ei ,,purkaa akua jostain kautta ,,oletko testannut akkua irrallaan et pitääkö jännitettä?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

8.12.2011 21:55

suskags1100efe kirjoitti:pysyykö kauan akussa jännite yli 12 voltin ? jos ei ,,purkaa akua jostain kautta ,,oletko testannut akkua irrallaan et pitääkö jännitettä?

Akku pitää jännitettä. Ja menee alle 12V tyyliin viikossa, kun pyörällä ei aja. Jännästi yht äkkii ilmaantu tuommoinen vika.. Pitää joku päivä syventyy johtoihin.

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

8.12.2011 22:32

oletko mitannut paljollako laturi lataa akkua pyörän käynnissä ollessa

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

18.12.2011 13:55

Jeps, eli ei tuu virtaa puolalle(vain n. puoli volttia) = kipinä hukassa. Mistä kaikkialta tota nyt pitäis lähtä ettimään esim. magneetolta tulevat johdot mittaa, akulta? Vai lähteäkkö purkamaan johtosarjaa ja etsimään huonoa johtoa. Akulta tulee tosiaan se päälle 12v, mutta sillä ei taida olla kipinän kannalta merkitystä(kö)?

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

18.12.2011 15:18

magneetolta mittaa antaako virtaa cdi poxille päin ,, toimiiko se impulssikäämi,,jos toimii sit cdi poxi rikki ,,tietenkin voi mitata noi johot noissa väleissä et ovat ok..eli staattorin ja cdi poxin välissä ja cdi poxin ja puolan välissä,,ja muista et staatorilta tulee vaihtojännitettä ;)

Re: Piikkien sähköt ja ongelmat

18.12.2011 22:33

CDI:n vaihdoin toiseen, ei herännyt. Huomena sitten mittailemaan sieltä suunnilta, oli tosin yks aika huononnäköinen sytytysjohto joka tuli magneetolta etiäppäin, että liekkö sitten siinä ehkä vikaa. Eikös ne johtojen välit pysty mittailemaan yleismittarilla ohmiasennolla, tälläsen neuvon sain. Jos lähentelee luvut nollaa niin virta menee läpi?