Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

13.3.2009 0:53

Elikkäs olen nyt himetellyt kun mito ei kulje ja säätänyt vaikka mitä ja kuinka. Sit lueskelin täs topicceja ja joku oli kirjottanut että jos arrowin putkeen laittaa vakio änkän niin tehoputkesta ei ole hyötyä. Pitääkö tämä paikkaansa ja voiko johtua siitä että pyörä ei ota kunnon piikkiä edes? Niin ja yv:tä jos jollain on myya arrowin änkkää tai muuta vapaavirtaavaa.

13.3.2009 14:44

DT character kirjoitti:Elikkäs olen nyt himetellyt kun mito ei kulje ja säätänyt vaikka mitä ja kuinka. Sit lueskelin täs topicceja ja joku oli kirjottanut että jos arrowin putkeen laittaa vakio änkän niin tehoputkesta ei ole hyötyä. Pitääkö tämä paikkaansa ja voiko johtua siitä että pyörä ei ota kunnon piikkiä edes? Niin ja yv:tä jos jollain on myya arrowin änkkää tai muuta vapaavirtaavaa.

Vakiovaimennin syö vähän tehoja pois, mutta kyllä sen pitäis silläkin ottaa piikki kunnolla.
Kuinka paljon männällä on ajettu?

13.3.2009 15:44

mäntä on juuri vaihdettu...no syököse tehoja sen verran pois että toinen vaimennin kannattaa ostaa. olen koittanut vakio mitoa ja omaani sen jälkeen niin omani oli vain hiukan pirtemäpi kuin vakio. kaasarin pitäisi olla säädöissä ja cts toimii.

13.3.2009 17:11

Kuulostaa pahasti siltä että CTS ei toimi. Ota se vaijeripyörän kumisuoja pois, kierrätä paikallaan yli 8000 rpm ja katso liikkuuko vaijeripyörä. Vaikka CTS tekee käynnistettäessä tarkistuskierroksen, se ei tarkoita sitä että se välttämättä toimii ajossa.

Tuskin äänenvaimentimissa on mitään dramaattisia tehoeroja.
Omat kokemukset näistä äänenvaimentimista on sellaiset, että kun vaihdoin kammiovaimentimen tilalle vapaasti virtaavan, niin huippukierrokset putosi 500rpm ja huipputehot samalla väheni.

13.3.2009 21:20

Mikäs on 2007 mallin uuden miton männän koko?
Mikä on sopiva välys uudella 1 renkaisella männällä?
Mistä saa tilattua/ostettua wisecon 1 renkaisen männän?
Paljonko palotilan pitäisi olla 1 renkaisella männällä?
Mistä saa tilattua imukaulan isommalle kaasarille (34mm)

14.3.2009 0:22

1. Riippuu pytyn koosta.
2. 0,06mm.
3. Saksasta ainakin, esim. http://www.geiwiz.de, luulisi löytyvän.
4. Squishia meinaat? N. 1mm on varmaan aika hyvä.
5. Jälleen kerran kannattaa koittaa Saksan poikia, tämän foorumin käyttäjältä ojatalo kannattaa myös kysyä/etsiä muuten yksityisiltä.

14.3.2009 1:57

Countach kirjoitti:4. Squishia meinaat? N. 1mm on varmaan aika hyvä.
Jos on timmit laakerit niin huoletta 0,8mm. 8)

14.3.2009 15:18

kyllä cts toimii olen sen tarkistanut ja itseasiassa siinä on uus servokin

16.3.2009 23:36

"tavallisena" ihmisenä ei kannata säätää squishin alle 0.75mm ;)

29.3.2009 16:45

pitääkö uuden mallin mitoon tehdä kaasarille jotakin täystehoseksi laittaessa?

29.3.2009 17:52

minä_itte kirjoitti:pitääkö uuden mallin mitoon tehdä kaasarille jotakin täystehoseksi laittaessa?



Täytyy. Melkein samat temput kuin Husselle.

2.4.2009 16:16

Moro.
Onks ton TM35:sen suuttimen kannan pituus 6,5mm, eli siis tämmönen http://www.storm-motor.fi/phpthumb/phpT ... 000&h=1000

Ja sitte vielä semmosta, että mulla katkes kannentiiviste ku pyörittelin sitä käsissä ja pistin siihen katkoskohtaan tiivisteliimaa, kestääkö?

2.4.2009 23:36

Joku asian paremmin tunteva vois kertoa että mitä mulle kävi. Alko hyytymää eikä ottanut piikkiä kunnolla ja yhtäkkiä boo boo ja tie vartee jos koitan laittaa käyntii ni krahiseee iha hullusti mut kone vissii kyl pyörii. akku on täynnä. männällä ajettu 2000. moottoriöljyt ihan niii tapis et just kastuu tikku : / onkos se nyt leiponu? (laitoin sen faitteriks ni ei kai tollane mikään sähkövika voi olla?) joku viisas koitti arvailla et alakerran laakerit olis menny?

3.4.2009 21:24

tomhy kirjoitti:Joku asian paremmin tunteva vois kertoa että mitä mulle kävi. Alko hyytymää eikä ottanut piikkiä kunnolla ja yhtäkkiä boo boo ja tie vartee jos koitan laittaa käyntii ni krahiseee iha hullusti mut kone vissii kyl pyörii. akku on täynnä. männällä ajettu 2000. moottoriöljyt ihan niii tapis et just kastuu tikku : / onkos se nyt leiponu? (laitoin sen faitteriks ni ei kai tollane mikään sähkövika voi olla?) joku viisas koitti arvailla et alakerran laakerit olis menny?

Ei muutaku sylkkää pois ja kattomaan missä kunnossa männänrenkaat on

7.4.2009 15:46

mistä saa mitoon hyviin osia?