Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

22.4.2012 18:49

Mittaamalla rakotulkilla. Molempien lohkojen ja kampuran limppujen väliin jää yhtä paljon tilaa. Näin minulle englannin pojat opetti. Mito asiantuntijoita näes.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

22.4.2012 20:44

Kotarissa ei tommosta tarvi tehä kyllä. Meinaan kampiakseli kiristetään ensiörattaalla laakeripintaan ja se on aina kohillaan, tietty tommosissa mopon koneissa voi tommosia joutua tekemään ;) ;)

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

22.4.2012 20:56

MSJD kirjoitti:Kotarissa ei tommosta tarvi tehä kyllä. Meinaan kampiakseli kiristetään ensiörattaalla laakeripintaan ja se on aina kohillaan, tietty tommosissa mopon koneissa voi tommosia joutua tekemään ;) ;)

:lol:

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

22.4.2012 20:59

MSJD kirjoitti:Kotarissa ei tommosta tarvi tehä kyllä. Meinaan kampiakseli kiristetään ensiörattaalla laakeripintaan ja se on aina kohillaan, tietty tommosissa mopon koneissa voi tommosia joutua tekemään ;) ;)

:lol: Katujen kuumin kolli. Lähtikö mopo keulimaan :lol:

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

22.4.2012 21:00

kertokaas miten saa pytyn nostettua pois, lämpöleikannu ja mäntä jumissa.
jotain asiaan kuuluvaa crc:tä ruikkinu paljo mut ei auta, pytty ei irtoo vaikka kuinka repis ylös.. Tai kylhän se nyt jonkin verran mut ei se mäntä liiku. Mitäs tässä kohtii tehdää? :)

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

22.4.2012 21:13

TerpiTrT kirjoitti:Mitäs tässä kohtii tehdää? :)

Tehdään ulosvetäjä. kansi pois ja kannen pultteihin tulee kiinni lattarauta johon keskelle reikä ja lattarautaan hitsataan kiinni mutteri. Sitten tarvitaan enää sopiva pultti ja ulosvetäjä on valmis. Eli vähän kuin olisi raudasta tehty kansi, jossa on pitkä tulppa jota kiristämällä mäntä irtoaa sylinteristä.

Myös vanhasta tulpasta voidaan tehdä ulosvetäjä, kun puretaan siitä sisuskalut ja hitsataan siihen mutteri ja laitetaan pitkä pultti. Vaarassa tässä vain on tulpan kierteet kannessa.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

23.4.2012 14:55

Eipä tuo hitsaus oikein onnistu himas.
Eikö ois vaikka jotaa kunnon kemikaalei mitä heittää männänpäälle ja oottelee nii irtois, jotain tarpeeks vahvaa ?

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

23.4.2012 15:48

TerpiTrT kirjoitti:Eipä tuo hitsaus oikein onnistu himas.
Eikö ois vaikka jotaa kunnon kemikaalei mitä heittää männänpäälle ja oottelee nii irtois, jotain tarpeeks vahvaa ?

Vahvaa happoa ja odotat että mäntä katoaa :)
Ei vaan oikeasti..Eipä siihen oikein litkut auta. Mäntä on laajentunut, niin siellä se on kiinni ja pysyy. Ilman väkivaltaa ei yleensä lähde. Jos mäntä ei ole jäänyt Akk-asentoon, niin ulosvetäjällä tai sitten ihan vaan männän päälle puukalikka ja siihen vasaralla napakoita iskuja. Ulosvetäjään ei mutteria ole ihan pakko hitsata. Sen voi laittaa latarin alle jos onnistuu avaimella pitämään mutterista vastaan.

Tässä on jengat tehty suoraan latariin
Tässä on yksi kikka miten voi kokeilla tavallisen jalkamallisen ulosvetäjän kiinnittämistä kannen pultteihin.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

23.4.2012 16:20

Tuli ostettuu tollane cagiva raptor avk:ta eli ei oikeen ole tietoo mitä on tehty koneelle. Eli perus jutut eli esim öljyt on vaihdettu mutta mitäköhän kannattaisi alkaa tarkistaa? Eli mintenköhän esim ton mäännän kanssa?

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

23.4.2012 18:25

-Zone- kirjoitti:
TerpiTrT kirjoitti:Eipä tuo hitsaus oikein onnistu himas.
Eikö ois vaikka jotaa kunnon kemikaalei mitä heittää männänpäälle ja oottelee nii irtois, jotain tarpeeks vahvaa ?

Vahvaa happoa ja odotat että mäntä katoaa :)
Ei vaan oikeasti..Eipä siihen oikein litkut auta. Mäntä on laajentunut, niin siellä se on kiinni ja pysyy. Ilman väkivaltaa ei yleensä lähde. Jos mäntä ei ole jäänyt Akk-asentoon, niin ulosvetäjällä tai sitten ihan vaan männän päälle puukalikka ja siihen vasaralla napakoita iskuja. Ulosvetäjään ei mutteria ole ihan pakko hitsata. Sen voi laittaa latarin alle jos onnistuu avaimella pitämään mutterista vastaan.

Tässä on jengat tehty suoraan latariin
Tässä on yksi kikka miten voi kokeilla tavallisen jalkamallisen ulosvetäjän kiinnittämistä kannen pultteihin.


Kiitos tästä ! :)

Mutjoo kylhä se sielt yhde tunnin jälkee irtos. Piti vaa repii ja puol pulloo crc:tä melkee meni :D Eipä siin muuten ois ollu mitää ongelmaa, mut männänrengas vähä otti kiinni.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

25.4.2012 23:17

Tuli ostettuu tollane cagiva raptor avk:ta eli ei oikeen ole tietoo mitä on tehty koneelle. Eli perus jutut eli esim öljyt on vaihdettu mutta mitäköhän kannattaisi alkaa tarkistaa? Eli mintenköhän esim ton mäännän kanssa?

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

26.4.2012 9:08

Kone auki ja tarkistat stefat,laakerit ja männänvälykset.

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

27.4.2012 14:10

Cross@r kirjoitti:Sanokaas onko ihan älyton idea kasata ton yzn kone massalla. Tiivisteitä ei oiken saa, tai yamahalta saa 88e euroa kaikki :eek:

Ostin tiivistesarjan ja lohkojen välinen tiiviste puuttuu niin kun arvelinki. Ostanko alkuperäsen vai ajaako massa asiansa?

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

1.5.2012 21:15

massalla menee. kaverin temmilaisen lohkojen väline tiiviste korvattiin massalla kun ei alkuperäsessä tiiviste satsissa mukana tullut

Re: 2-tahti kevytmoottoripyörän koneremontti

2.5.2012 10:45

Onko siinä edes alunperin paperitiivistettä? Ainakaan dt/trz lohkojen välissä en ole paperitiivisteeseen ikinä törmännyt. Enkä Pv:n koneessakaan.