Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.8.2007 15:13

Onko nää ravet kestäviä, kun ois 17 vuotta vanha rave kiikarissa, kannattaakohan ostaa?

16.8.2007 15:20

=Tobster= kirjoitti:Onko nää ravet kestäviä, kun ois 17 vuotta vanha rave kiikarissa, kannattaakohan ostaa?
Siis kyllähän se elektroniikka kestää varmasti, mutta laippa ym. kuluvat osat voivat olla kuluneita. Tosin kuluvat osat on varmaankin vaihdettu jo noin vanhaan RAVEen.

Kannattaa jotakin kuvia pyytää ja katsella miltä näyttää. Jos mahdollista niin käy paikan päällä katsomassa.

16.8.2007 17:18

=Tobster= kirjoitti:Onko nää ravet kestäviä, kun ois 17 vuotta vanha rave kiikarissa, kannattaakohan ostaa?

Ei se ikä välttämättä siihen kuntoon vaikuta mitenkään.
Toisella voi olla ajettu 100 000 ja toisella 20 000.

16.8.2007 22:34

Z4Q kirjoitti:Oon näköjää kuiteki sen verra sähläri et nyt tarvii apua ton vaipan ja muutaman muun rojun kans...

Eli ku luin tuolta raven asennusoppaasta et mitä siel vaipas pitää olla ines, ni mul taitaa olla ne oikeet osat ny täs, mut en saa niitä oikeesee järjestyksee vaik oon vähä koittanu ihmetellä. Jos joku viittis neuvoo miten noi menee ja kuva pitäs löytyy kuvakalleriast jos se auttais asiaa. Nyt kävi näin =)


Eka laipasta päin jousi sit sen musta kumi ohut pää eellä jouseen sitten se rikka perään. Ja muista laittaa se laipan vaijerikolo alaspäin.

21.8.2007 23:03

Osta pois jos tarviit =D
http://www.motot.net/talli/49180

24.8.2007 3:18

Ostin tosiaan UUDEN 340e.. Et vähän on kohtuuton hinta sulla..

24.8.2007 15:19

En tiiä mitä raveni kanssa on käyny, pieni probleema. Ennen otti 8 tonnin jälkeen kunnon piikin ja piti vähän sirinääkin mikä on ihan normaalia. Sitten alkoi pitää tuplasti kovempaa sirinää eikä anna enään tehopiikkiä 8 tonnissa. Johtuisko siitä, että laippa on jumittunut joko ala- tai yläasentoon? Onko kellään kokemusta vastaavasta?

24.8.2007 15:39

NINJ4 kirjoitti:
Z4Q kirjoitti:Oon näköjää kuiteki sen verra sähläri et nyt tarvii apua ton vaipan ja muutaman muun rojun kans...

Eli ku luin tuolta raven asennusoppaasta et mitä siel vaipas pitää olla ines, ni mul taitaa olla ne oikeet osat ny täs, mut en saa niitä oikeesee järjestyksee vaik oon vähä koittanu ihmetellä. Jos joku viittis neuvoo miten noi menee ja kuva pitäs löytyy kuvakalleriast jos se auttais asiaa. Nyt kävi näin =)


Eka laipasta päin jousi sit sen musta kumi ohut pää eellä jouseen sitten se rikka perään. Ja muista laittaa se laipan vaijerikolo alaspäin.

Miks ihmeessä vaijerin kolon pitäs olla alspäin?

24.8.2007 16:45

-Epeli kirjoitti:
NINJ4 kirjoitti:
Z4Q kirjoitti:Oon näköjää kuiteki sen verra sähläri et nyt tarvii apua ton vaipan ja muutaman muun rojun kans...

Eli ku luin tuolta raven asennusoppaasta et mitä siel vaipas pitää olla ines, ni mul taitaa olla ne oikeet osat ny täs, mut en saa niitä oikeesee järjestyksee vaik oon vähä koittanu ihmetellä. Jos joku viittis neuvoo miten noi menee ja kuva pitäs löytyy kuvakalleriast jos se auttais asiaa. Nyt kävi näin =)


Eka laipasta päin jousi sit sen musta kumi ohut pää eellä jouseen sitten se rikka perään. Ja muista laittaa se laipan vaijerikolo alaspäin.

Miks ihmeessä vaijerin kolon pitäs olla alspäin?

Koska silloin laippa on oikein päin (viiste alaspäin)

25.8.2007 12:33

Eka laipasta päin jousi sit sen musta kumi ohut pää eellä jouseen sitten se rikka perään. Ja muista laittaa se laipan vaijerikolo alaspäin.[/quote]
Miks ihmeessä vaijerin kolon pitäs olla alspäin?[/quote]
Koska silloin laippa on oikein päin (viiste alaspäin)[/quote]
Ite oon aina laittanu sen silleen että kierrän vaijeria vähä ja sit laitan sen laipan tavallaan väärin päin siihen ja sitten käännän vaijerin suoraksi.
Eli vaijerin kolo tulee ylöspäin, laippa tule viiste alaspäin ja vaijeri tulee suoraan ilman kiemmurtelematta.

25.8.2007 21:24

Miks ihmeessä vaijerin kolon pitäs olla alspäin?


*NOTE The cable anchor point must be pointing downwards.* Sanotaan ohjeissa.
Koska vaijeri voi irrota laipasta jos sen kiinnikkeen ja laipan reiät ovat molemmat ylöspäin.

Rave2

26.8.2007 17:30

Nii et onkos Rave 2 asennus kuvia? joka paikasta löytyy vaa rave1 kuvia :/

26.8.2007 22:11

Kellään raven laippaa myytävänä ? kiire !

27.8.2007 19:49

TuningMan2005 kirjoitti:1 13071N Rave valve cable (new part)N 11,17
1 13103G Supp. (used)G 2,14
1 13109N Rave Gearcase (new part)N 87,41
1 13127N Rave cont. Solenoid (new part) N 79,08
1 86025G cap G 57,35
1 86026N seal N 2,51
1 86027N O-ring N 3,70
1 86028N Oilseal N 5,59
1 86029N spring (new part)N 3,93
1 86030G Exhaust valve G 47,09

Tuossa on kaikki osat. Ja postikulut on +20e

E: osat sivulta; www.geiwiz.de
mikä noista on raven vaippa (laipan suoja?)

Rave2

5.9.2007 11:34

Oisko rave2 myytävänä kellää?