Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

2.7.2012 12:14

Toivottavasti ei haittaa että kysyn myös täältä, kun tuo af1 topikki vaikuttaa aika hiljaselta ja pikkanen kiire saada apikka ajoon kun harkkaluvat odottaa, mut pyörä ei oo kunnossa. :)

Eli mikäköhän mun apikkaa vaivaa, kun toiminut täydellisesti mut sammui kerran ihan niikuin bensa loppuis. No, kävin hakemassa bensaa ja huomasin että tankki onkin puolillaa. Käynnistelin uudelleen, käynnistyi mutta taas sammui kuin bensa loppuis. Sen jälkeen ei lähtenyt, irrotin kaasarin pesin kunnolla ja paineilmaa kolosiin, ei vaikuttanut yhtään paskaselta. Pistin takas apikkaan ei lähtenyt käyntiin, pistin ryypyn päälle ja sillä lähti, no pidin ryyppy päällä muutaman minuutin ja otin ryypyn pois päältä, niin sehän sammui heti. Tämän jälkeen ei ole lähtenyt mitenkään käyntiin.

Osaako kukaan sanoa missä vika? Oisko siellä kaasarissa sittenkin joku tukossa vai mitä helvettiä? Niin ja tankista kyllä tulee bensaa kaasariin, että siinä ei ole vikaa.

E: Vika korjaantui jostain syystä, kun tarpeeks kauan yritin käynnistellä.

Re: Rotax 122 ja 123

3.7.2012 17:38

Rajis- kirjoitti:
akulol kirjoitti:Nyt meni ihmeelliseks..nimittäin kävin kattomassa tuota mun ohjausboxia (kun pitäs ostaa toinen ravea varten) ja tossakin on "7800" numerot 8o

Mistä tiedän tarvitsenko uuden vai käykö tuo vanha? Lukeeko kaikissa tuo?

Eihän sitä pidä vaihtaa? Mun mielestä ei tarvi muutakun pulttaa osat kiinni :D Ja kaasarin TT säädöt: ps 120-135(kannattaa kokeilla 125-130 alkuun), tk 70(emulsiosuutin pois tai isompi tilalle) ja neula toisiks alimpaan loveen alkuun(säädät jos tarvii). Noin ainakin mulla oli :)


Mäxässä kiinni rave1 ja arrowin tehari, hyppylanka pois.
Ennen oli kaasarissa 118pääsuutin, 90tk suutin ja emulsio alla,neula toiseksi ylimmällä. Kiersi röpöttämättä kaikki vaihteet paitsi 6 loppuun, siinä alkoi vääntö loppua
Nyt 125 Pääsuutin 70tk emulsiosuutin pois, ei toimi millään neulan pykälällä hyvin, parhaiten toimi ylimmällä. Myös 130 pääsuuttimella koitin, sillä pelasi vielä huonommin...

huiput jää 110km/h tienoille, eikai nyt TT osilla noin huonosti voi kulkea?

Apuja kaivataan jälleen... :| :|

Re: Rotax 122 ja 123

3.7.2012 18:45

Aukeeko se rave varmasti? :lol: Tai onko oikein säädetty?

Re: Rotax 122 ja 123

3.7.2012 19:10

240turbo kirjoitti:Aukeeko se rave varmasti? :lol: Tai onko oikein säädetty?


Aukee ku oikein repäsee piikin :D ja juu säädetty on

E: ajelin ilman tankkia, hyvin aukeaa :)

Re: Rotax 122 ja 123

3.7.2012 20:37

Oothan ilmanputsarista ottanu sen tötterön pois tai puhkassu sen toisen reiän?

Re: Rotax 122 ja 123

3.7.2012 22:59

240turbo kirjoitti:Oothan ilmanputsarista ottanu sen tötterön pois tai puhkassu sen toisen reiän?


Hmm jonkunlainen räpellys siellä on ohimennen näkynyt mutten ole perehtynyt.. Osaisitko repäistä mistään kuvaa etten mene säätämään koko vehjettä pilalla? :) Vaikuttaako paljonkin?

E: hyvien yöunien jälkeen kävin tarkastelemassa lähempää ja huomasin että ilmanputsarista oli otettu tötsät pois. Mitäs seuraavaksi?

Re: Rotax 122 ja 123

5.7.2012 13:13

Kokeile seuraavaks vaikka ilman ilmanputsarin sitä suodatin elementtiä? Mites se kiertää ajossa?

Re: Rotax 122 ja 123

5.7.2012 16:15

240turbo kirjoitti:Kokeile seuraavaks vaikka ilman ilmanputsarin sitä suodatin elementtiä? Mites se kiertää ajossa?


Otin elementtilevyn mikäonkaan pois ja ajelin ilman suodattimen sivukuorta, ei röpöttänyt yhtään :eek:

Mites, voinko jättää suodattimen pois sieltä ja laittaa pelkän sivukuoren kiinni? :nörtti:

Toinen vaihtoehto on ostaa toisenlainen suodatin (vaikka biltemasta) ja öljytä se.. Kumpi olisi parempi?

Re: Rotax 122 ja 123

5.7.2012 16:51

Ei tosiaankaan kannata ajella ilman putsaria, sulla on kohta kone täynnä hiekkaa :D Mutta jos se toimii noilla sun aikasemmilla säädöillä niin laita ne sitten kiinni, aika ihmeellisiltä vaan kuulostaa noi suutinkoot..

Re: Rotax 122 ja 123

5.7.2012 17:00

Rajis- kirjoitti:Ei tosiaankaan kannata ajella ilman putsaria, sulla on kohta kone täynnä hiekkaa :D Mutta jos se toimii noilla sun aikasemmilla säädöillä niin laita ne sitten kiinni, aika ihmeellisiltä vaan kuulostaa noi suutinkoot..


Okei okei :D se tässä onkin kun ei toimi enää noilla aikasemmilla säädöilläkään vaan röpöttää.. voiko emulsiosuuttimen poisottaminen vaikuttaa tuohon röpöttämiseen noinpaljon?

Re: Rotax 122 ja 123

5.7.2012 20:18

Voi hyvinkin jos laitoit sen 90tk paikalleen ilman emulsiosuutinta :D

Re: Rotax 122 ja 123

6.7.2012 10:35

Rajis- kirjoitti:Voi hyvinkin jos laitoit sen 90tk paikalleen ilman emulsiosuutinta :D



70tk siellä on sisällä :)

Re: Rotax 122 ja 123

6.7.2012 12:42

Sanos nyt tarkalleen mitkä säädöt on kiinni ja mitä osaa.

Re: Rotax 122 ja 123

6.7.2012 14:13

akulol kirjoitti:Mäxässä kiinni rave1 ja arrowin tehari, hyppylanka pois.
Ennen oli kaasarissa 118pääsuutin, 90tk suutin ja emulsio alla,neula toiseksi ylimmällä. Kiersi röpöttämättä kaikki vaihteet paitsi 6 loppuun, siinä alkoi vääntö loppua
Nyt 125 Pääsuutin 70tk emulsiosuutin pois, ei toimi millään neulan pykälällä hyvin, parhaiten toimi ylimmällä. Myös 130 pääsuuttimella koitin, sillä pelasi vielä huonommin...

huiput jää 110km/h tienoille, eikai nyt TT osilla noin huonosti voi kulkea?

Apuja kaivataan jälleen... :| :|

:lol:
Se on kuule semmonen juttu että isket 120 suuttimen kiinni. Asia on sillä selvä.

Re: Rotax 122 ja 123

6.7.2012 14:43

Rajis- kirjoitti:Sanos nyt tarkalleen mitkä säädöt on kiinni ja mitä osaa.


Okei eli:

Arrowin tehari
Rave 1
Hyppylanka poikki
Imutötsät pois
118 pääsuutin
Neula toisiksi ylimmällä
70 tyhjäkäyntisuutin
Emulsiosuutin sen altapois
Seosruuvia 1,5 kiekkaa

Homman nimi:

Röpöttää hirveästi piikkiin asti, ei vetoja/vääntöjä yhtään. Piikin jälkeen kyllä lähtee.
Sekin ihmetyttää että noilla osilla kulkee n.110-115km/h

Koitettuja kikkoja:

Kaasarin puhdistus
Tankin puhdistus
Bensahanan puhdistus
Suuttimia 118...125...130...150...160
Tulppia br8es...br9es...br10es
Ilmanputsaritta ajo
Raven säätö (toimiiiii)
Seosruuvia käännelty joka ilmansuuntaan
Neulan säätö

Mikään ei pelitä..

Seuraavat aikeet:

Ostaa joku bilteman suodatin ja koittaa tt suuttimilla?

Tähän hätään en muutakaan keksi.. :paha: