Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2011 16:10

proppu kirjoitti:Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.


Kaasarissa on siis tuo laippakiinnitys niin eipä onnistu putken laittaminen kaasariin.
Kuva

Hitsilaitteet/niitten lainaaminen onnistuu aikaisintaan kuukauden päästä, niin olisi ihan jepa saada tuo kiinni..

Väsään huomenna tuollaisen levykiinnityksen ja katson/raportoin miten toimii. Kyllähän nuo kaasarit keuliessakin melko suureen kulmaan menee, ja toimii ihan kunnolla?

Re: 2-T tekniikka ja viritys

22.6.2011 21:53

JjyKs kirjoitti:
proppu kirjoitti:Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.


Kaasarissa on siis tuo laippakiinnitys niin eipä onnistu putken laittaminen kaasariin.
Kuva

Hitsilaitteet/niitten lainaaminen onnistuu aikaisintaan kuukauden päästä, niin olisi ihan jepa saada tuo kiinni..

Väsään huomenna tuollaisen levykiinnityksen ja katson/raportoin miten toimii. Kyllähän nuo kaasarit keuliessakin melko suureen kulmaan menee, ja toimii ihan kunnolla?


ittellä ei ollu ku varmaa 30 asteen kulmassa 38mm tmx ja tulvi tyhjäkäyntisuuttimen kautta kampikammion ja putken täyteen.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

23.6.2011 0:40

Saako näsäriin jostain tilattua tt suutinsetin vai pitääkö kaikki suuttimet tilata erikseen? :o

Re: 2-T tekniikka ja viritys

23.6.2011 15:23

Ehkä Dellorton omilta sivuilta, mutta ehdottomasti helpompi tilata moposportilta erikseen.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

23.6.2011 21:24

kenellää myynnissä 34mm litteäluistista kaasaria? yv mulle jos on. käy pikkuhiljaa ottaa päähän toi 26mm ku ei lähe mihikää :lol: mut onha noi välitkin raskaat (13/38)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

23.6.2011 22:56

Mistä voisi johtua, että kawaani tulee kipinä vain suunnilleen joka kolmannella polkasulla, vaikka juuri on koneremontit tehty. Ei edes lupaa käydä :s

Re: 2-T tekniikka ja viritys

23.6.2011 23:30

hopperjäbä kirjoitti:Mistä voisi johtua, että kawaani tulee kipinä vain suunnilleen joka kolmannella polkasulla, vaikka juuri on koneremontit tehty. Ei edes lupaa käydä :s


kosketushäikkää, käyppä liitokset läpi.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

25.6.2011 21:38

http://www.pjme.co.uk/acatalog/Derbi_GP ... austs.html
Toisena olevan jollymoton putkee oon aatellu hommata ja nyt pitäs saada tietoo et minkä kokosta pääsuutinta ja tk suutinta tarvis laittaa kiinni ku pyörä on muuten tt? ja mitä muuta yleisesti pitäs tehä siis tuorevoiteluu varmaa lisää ja tollasta. Pyörä oli derbi gpr 125 racing vm 05

Re: 2-T tekniikka ja viritys

26.6.2011 14:22

Johani kirjoitti:
JjyKs kirjoitti:
proppu kirjoitti:Jos et voi hitsata, niin hommaa pieni pätkä siihen kaasariin sopivaa putkea ja laita kaasariin se pieni pätkä ja sit se imukaulaan kiinni kumiletkulla niin sitä saapi taivutettua siitä kumin kohdalta järkevämpään kulmaan.


Kaasarissa on siis tuo laippakiinnitys niin eipä onnistu putken laittaminen kaasariin.
Kuva

Hitsilaitteet/niitten lainaaminen onnistuu aikaisintaan kuukauden päästä, niin olisi ihan jepa saada tuo kiinni..

Väsään huomenna tuollaisen levykiinnityksen ja katson/raportoin miten toimii. Kyllähän nuo kaasarit keuliessakin melko suureen kulmaan menee, ja toimii ihan kunnolla?


ittellä ei ollu ku varmaa 30 asteen kulmassa 38mm tmx ja tulvi tyhjäkäyntisuuttimen kautta kampikammion ja putken täyteen.

Mulla taas on dellorto 38 VHSB tai VHSH(en muista kumpi) melkein 45% asteen kulmassa ja toimii. Keuliessa kaasari on vaakasuorassa.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

4.7.2011 10:36

LUMPERO kirjoitti:Mulla taas on dellorto 38 VHSB tai VHSH(en muista kumpi) melkein 45% asteen kulmassa ja toimii. Keuliessa kaasari on vaakasuorassa.


Testailin pienen bensapullon kanssa ilmassa tuota ylivuotoa. Tuo Mikuni joka oli tarkoitus kiinnittää, tulvi jo reilusti pienemmässäkin kulmassa, mutta Dellorto PHBH 26mm (vakio) taasen piti bensat sisällä :|

Noh päädyin juottamaan messinkiputkesta ja kuparilevystä sopivan imukaulan. Tuorevoitelunipalle teinkin jo kierteet ja tänään pitäisi boost bottlen nippa (7mm kupariputkea) juottaa vielä kiinni. Boost Bottlen taas mitoitan 7500RPM paikkeille, jossa kone ainakin persdynon ja vakiokierroslukumittarin mukaan tuottaa eniten tehoa :D Tuonkin varmaan kasaan juottamalla, ellei jostakin satu löytymään sopivan kokoista metallista juomapulloa.

Mites onko porukalla mitään hajua onko tuolla itse pullon tilavuudella niin suurta merkitystä, kunhan letkun paksuus ja pituus on oikein mitoitettu? Tuohon excel taulukkoon kun pitää heittää kuutiotilavuus ja haluttu kierrosluku, ja se laskee loput. En sitten tiedä että pitäisikö tuohon kuutiotilavuuteen heittää sylinterin tilavuus, vai bottlen tilavuus? Ylhäällä lukee, että tuon pullon pitäisi olla vähintään sylinterin kokoinen, niin kelpaako esim 200cc pullo 180cc sylkälle?

EDITTIÄ: Boostbottle tehty, galleriassa kuvia. Kanafondi pullo oli juuri sopivasti 180cc ;)

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.7.2011 16:26

En löytäny parempaa paikkaa tälle, mitä kaikkea nyt pistää ostaa männänvaihdon yhteydessä? Ei löytynyt pikaseen mistään, ja mopo-ajankin ajelin vaan yhellä männällä. :|

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.7.2011 16:59

-HP- kirjoitti:En löytäny parempaa paikkaa tälle, mitä kaikkea nyt pistää ostaa männänvaihdon yhteydessä? Ei löytynyt pikaseen mistään, ja mopo-ajankin ajelin vaan yhellä männällä. :|


Mäntäsarja, sekä alatiiviste/koko tiivistesarja. Tiivisteiden tarvekkin riippuu ihan siitäkin että saako sylinterin irti ilman kannen irroitusta. Alatiiviste kumminkin pakollinen ellei korvaa tiivistemassalla. Sylinteri kannattaa myöskin hoonata, ellei ole pinnoitettu.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.7.2011 17:05

-HP- kirjoitti:En löytäny parempaa paikkaa tälle, mitä kaikkea nyt pistää ostaa männänvaihdon yhteydessä? Ei löytynyt pikaseen mistään, ja mopo-ajankin ajelin vaan yhellä männällä. :|


mäntäsarja, yläpään tiivistesarja. työkalutkin on hyvä olla, että saa purettua ja kasattua.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.7.2011 18:16

Millasella suuttimella kannattas lähtee kokeilee 170cc:n kanssa. Vakiokaasari, ilmanputsarin kansi on kokonaan avarrettu ja putkena arrow.

Re: 2-T tekniikka ja viritys

6.7.2011 19:05

Kaverilla toimii 250 ilman tötsää
Viimeksi muokannut Andhu päivämäärä 6.7.2011 21:24, muokattu yhteensä 1 kerran