Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.5.2009 20:01
joo nyt on kyllä oikeesti jo ongelmaa kansipahvin kans.. Puristuksia on vaan liikaa ainakin tarvikepahville. Ei pidä vaikka tiiviste iskemätön ja kansi oikastu. Pitäiskö alkuperäinen tiiviste vai onko samaa paskaa?
30.5.2009 2:20
-
Viimeksi muokannut artzka päivämäärä 10.6.2009 18:58, muokattu yhteensä 1 kerran
1.6.2009 20:27
Tuliki tässä iha yllättäen mielee et oisko TZR:ää mahollista patentoida RAVE2 kiinni? Ja sit että mikä mahtas olla Y.P.V.S:ssä vikana ku ei mee kunnolla kii vaik vaijerit on iha tarpeeks kireellä. Paikallaa ku ottaa sen kannen pois ja käyttää virtoja päällä ni iha hyvi pyörähtää laippa mut ajossa huomaa et alavääntöjä ei oo kauheena. Siitä kait tuo RAVE kysymyski tuli mielee...
1.6.2009 22:20
Johani kirjoitti:TRUIJO kirjoitti:Kyllä vituttaa kun piti laittaa lohkot kasaan, niin Etrasta hakemani oik. puol. runkolaakeri olikin 1 mm leveämpi vaikka oli samalla numerolla. Koyo vs. SKF..... Hyvä ettei menny lohkot paskaks, mut onneks en ehtiny kiristää lohkoja.
itellä ei menny lohkot paskaks vaikka kerkeksin kiristää, vaan veivi ei kauheemmin pyöriny
koko koneen sai nostaa siitä eikä liikahtanutkaa.
Kasausvaiheessa huomasin että lohkojen takaosaan jäi rakoa 2-3 mm, ja sit otin lohkot auki uudestaan ja tarkastin kaiken uudestaan. ei mitään, takasin kasaan vaan ja taas sama juttu, sitten vielä kerran auki, ja naputtelin runkolaakerit irti ja pistin uudestaan paikalleen, ja taas sama juttu, sitten älysin katsoa sen laakerin paksuuden ja se oli se millin leveämpi. Ei toi sähläily mitään tuhoa tehnyt, mutta 3 kertaa piti laittaa uudet silikonit lohkojen väliin ja putsata vanha pois
2.6.2009 22:21
Tänään tuli tetsari kotipihaan, YPVS on toiminnassa mutta tuntuu siltä että putkessa on kuristukset, koneen käyntiääni viittaisi siihen. Voipi olla että laitan jossainvaiheessa kiinni 32mm kaasarin (mikuni tm32) ja ehkäpä jotkut toiset läpät.
3.6.2009 8:24
Eikös tetsarissa ollut mahdollista että kun sylinteriä porataan niin YPVS saattaa rouskuttaa hiukkasen mäntään, kun tässä otin pakoputken veks niin oli mäntä aika helvetin hienon näköinen, joko se on kiinnileikannut tai sitten ottanut kiinni YPVS:ssään?
3.6.2009 10:21
waltteri kirjoitti:Eikös tetsarissa ollut mahdollista että kun sylinteriä porataan niin YPVS saattaa rouskuttaa hiukkasen mäntään, kun tässä otin pakoputken veks niin oli mäntä aika helvetin hienon näköinen, joko se on kiinnileikannut tai sitten ottanut kiinni YPVS:ssään?
Joo voi ottaa mäntään kiinni
3.6.2009 14:31
Joo vian syyt selvinneet. YPVS ottanut kiinni mäntään. ja öljypumpun letku ollut irti.
5.6.2009 13:30
Oiskos kenelläkkään myynnissä TeZaRiin sylinteriä?
5.6.2009 19:11
tietääkö kukaan passaako joku tzr:n tehari detsiin?
5.6.2009 19:35
No jos vaan sylinteripuoli täsmää, niin sitten käy ainakin siihen pyttyyn, mutta rungosta en tiedä
5.6.2009 20:04
no sitä runkoo minä vähän mietinkin
6.6.2009 18:37
mikä on vääntävin tehari tzr:ään?
6.6.2009 21:03
Onkos kenelläkään sanoa sinneppäin suutinkokoa, kun tarkoitus olis laittaa tezariin 32mm mikuni flatside, ja suutin on nyt kokoa 180 (kaasarin vakio?) . Kovin olen kuullut puhuttavan 280-330 kokoisista, mutta en ole varma.
6.6.2009 21:10
waltteri kirjoitti:Onkos kenelläkään sanoa sinneppäin suutinkokoa, kun tarkoitus olis laittaa tezariin 32mm mikuni flatside, ja suutin on nyt kokoa 180 (kaasarin vakio?) . Kovin olen kuullut puhuttavan 280-330 kokoisista, mutta en ole varma.
itellä oli 35millisessä 340 vakioputkella.
32millisessä todettu ~300 sopivaksi. vaapaasti virtaava suodatinki sit.