Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.4.2012 19:42
Löytyy noita laakereita lukkorengas urallakin hyvin varustelluista liikkeistä
Laakerin malli nimeen vaan lisätään N kirjain
17.4.2012 20:08
TommieZ kirjoitti:Löytyy noita laakereita lukkorengas urallakin hyvin varustelluista liikkeistä
Laakerin malli nimeen vaan lisätään N kirjain
Ai jos ostan tollasen: Tyyppi: 6204-NC3 ni siinä on lukkoura? Pvn runkolaakeri
17.4.2012 20:16
Ite kävisin jossain laakeriliikkeessä, esim. etraa suosittelisin.
17.4.2012 20:19
_rieska_ kirjoitti:Ite kävisin jossain laakeriliikkeessä, esim. etraa suosittelisin.
Joo ja toi pvn laakeri on vääränkokone. Eipä taia tällästä löytyä, sama kävi linkunlaakereiden kanssa. Japskit osaa olla kettumaisia
17.4.2012 20:20
Cross@r kirjoitti:Tyyppi: 6204-NC3 ni siinä on lukkoura? Pvn runkolaakeri
PV:n oikeanpuolen kampilaakerissa on.
Tuolta saattas löytyä
http://www.kentso.fi/prebeo/category/laakerit/8
17.4.2012 20:48
kyllä varmaa tilaamalla löytyy tollanen laakeri kun sain husseenkin tilaamalla vetarin päähän 6304 N/c3 laakerin
17.4.2012 21:01
Pitää kysellä etrasta ja ahlselliltä
E: Ja on muuten just toi 6304
20.4.2012 14:38
Sanokaas onko ihan älyton idea kasata ton yzn kone massalla. Tiivisteitä ei oiken saa, tai yamahalta saa 88e euroa kaikki
20.4.2012 20:41
No itte en kyllä alustamassalla kasais. Onkos tossa 88€ viellä stefat mukana? Ja jos siellä on tiivisteet kannattaa ne laittaakkin, sillä tommonen tiiviste vaikuttaa aikapaljon vaihteiston toimintaan, kun ilman tiivistettä tulee aika tiukat välit..
20.4.2012 20:48
Tiivistemassaa lähinnä meinasin
Mutta joo, tilasin jo tiivistesatsin 24mx:stä ni ei tarvi pelleillä mömmöjen kanssa
20.4.2012 21:49
Hyvä, ainakin deeteessä ja tezarissa pitää kytkinkopassa olla tiiviste, kun muuten k.kruunu ottaa koppaan kiinni, ainakaan yleensä ei lohkojen väliin tule muuta, kuin tiivistemassaa. Itsellä on käytössä loctite tasotiiviste, jolla välttää ylimääräisten tiivistemömmöjen pyörimisen koneessa.
http://webshop.industriacenter.fi/product/376/tasotiiviste-574-loctite Huipputavaraa, tyyriin puoleista tosin, mutta äärimmäisen riittävää.
21.4.2012 12:37
Cross@r kirjoitti:_rieska_ kirjoitti:Varmaankin meinaa sitä, ettei kampiakseli jää "toiseen laitaan" eli se ei silloin pyöri kunnolla. Itse olen sen korjannut kumivasaralla naputtelemalla
Juurikin noin. Kampuran kumpaakin päähän kopauttaa pari kertaa. Vein tossa 300h ajetun kiertokangen vaihtoo ni ihmetteli se äijä vaan sielä että onko tässä muka jotain vikaa. Kuuluuko se vaihtaa sitte ku alalaakeri on jo jumittanu
Voiko joku viellä selventää tuota? Eli kun lohkot on jo vedetty kiinni toisiinsa ja kampura ja kaikki on siellä paikoillaan niin sitten napautellaan kumivasaralla kampuran molemmille puolille vai missä vaiheessa?
21.4.2012 13:54
Juurikin noin. Kampura jää väkisinki jompaan kumpaan laitaan konetta kasatessa. Jos jää jännitykseen niin vaarana on ettei runkolaakerit ole kovin pitkäikäisiä.
21.4.2012 14:11
Se kampura pitäs saada myös keskelle.
21.4.2012 19:46
Pasikiainen kirjoitti:Se kampura pitäs saada myös keskelle.
Eipä sitä sen tarkemmin tarvi yrittää keskitellä. Naputtelee vaan pois jännityksestä. Vai millä meinasit sen muka keskelle laittaa?