Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

7.8.2012 21:45

siittä jousesta tulevat kaks metallin pätkää silleen et se yks tappi on niitten välisä

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

8.8.2012 10:57

Mikäs nyt mahtaa räsässä olla, kun alkaa röpöttään ja tökkiin tuossa 6000rpm kohalla. Hyppylanka on katkastu sieltä CDI:n perästä, 120 ps suutin, 70 tk suutin, tyhjä putki, vakio putsari josta on kalvo puhkastu ja Rave1 löytyy.. Voisiko johtua ps suuttimesta kun on niin pieni?? :|

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

11.8.2012 13:12

Nyt on kaasari kunnossa mut ei mee pyörä vieläkään kovempaa 6 vaihteessa 8000rpm ja vauhtia on 100km/h. Mitkä välit teillä muuten on ettei se vaan oo kiinni siitä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

11.8.2012 15:34

mistä 34mm lorttoon imukaula?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

11.8.2012 22:45

Imukaulaa saa pjme, nakkilasta yli 100e :D purku af1 kannattaa kysellä ja vanhoista räsistä ku niissä on vakiona 34mm kaasari.
Jammu: 16/40 välit mulla, ja kierrokset 100km/h on ~7500, 17/40 väleillä vähän alle 7000. Eli nuo sun kierrokset on aika kohillaan. Huiput pitäs olla siinä 150 paikkeilla.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

12.8.2012 17:58

Mitä kierroksia veikkaat että on mittaris ku menee 150?

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

12.8.2012 20:49

11-12k

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2012 3:06

Myynnis 34mm vhsb kaasari ja räsään ja mäxään sopivat 34mm imukaulat

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2012 14:08

Menee hermot ton Arrowin kanssa, kaksi putkulaa ja yksi änkkä on tullut jo. Tänään tullut uusi paisari on taas viallisen näköinen ja vieläpä samalla tavalla. Joten, neuvoja teiltä joilla on toi kyseinen Arrowin tehoputki. Ja räsähän on 07-mallinen euro3:n jos sillä jotain merkitystä on.

Ensimmäinen putki, asensin ja huomasin ettei änkkä mene oikeaan asentoon
http://aijaa.com/0088410705837

Toinen tuli tänään, en jaksanu edes asennelle kun näytti aivan samalta >
http://aijaa.com/0086910705838

Arrow Mini Thunder vaimennin suoraan edestäpäin kuvattuna http://aijaa.com/0036310705840

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2012 14:43

Siis mikä tossa nyt on vikana? Itellä on siinä änkän kiinnikkeen pultin välissä männätapista tehty semmonen systeemi että se änkkä tulee ulommaks ja vetää välipilliä pois päin renkaasta.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2012 16:19

Änkkä menee ihan kummalliseen asentoon. Asennan sen sitten vissii jotenkin väärin.. Ja pääs tossa äskön katkeamaa tommone työkalu millä kiinnitysjousia saa venytettyä enkä keksiny millä saan sen toisen jousen pois, väsymys ja turhautuminenki on suurta. Mutta joo tekemällä oppii, vaikka ei tää pitäs olla vaikeeta :D

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

13.8.2012 20:57

Ite laitan pihdeillä vaan ne jouset :D Ja otappas kuvaa mihin asentoon sen änkkä tulee.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.8.2012 10:03

nyt ei starttaakkaa enää, koitettii eile suutinta vaihtaa ilman että ottaa kaasaria pois. Se ruuvi on jumissa ja tiukkaan, ei ole koskaan avattu ennen? Aamulla pistin kaiken kasaan, vakioputki ja sas-valve kiinni. Kaasarista kiristin kaiken mitä olin löystänyt (ilmanputsariboksin ja kaasarin kiristävä panta ja toinen bensatankkiin menevän letkun pistin takas kiinni). Ja koitin startata 15min enne kouluje alkuu, ei vaan toimi. Sama kuin olisi tappokatkasija kokoajan päällä.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.8.2012 13:57

Eli siis startti ei pyöri vai? Ja kyllä sen ruuvin pitäs aueta, se on vähän tiukassa mutta voimaa vaan :D Kokeile onko akun kaapelit kunnolla kiinni.

Re: Aprilia RS125 viritys/tekniikka

14.8.2012 14:56

Mitää ei tapahdu, työntämälläkää ei lähde käyntii :D taitaa kytkinki kusta jonkun verran, kylmänä kytkin pohjassa vaihde päällä ei rullaa nätisti eteenpäi vaan ottaa vastaan vaihteistosta? ei käytössä haittaa se mutta kumminki. Starttia ku painaa ni kuuluu semmone "naks", jotain tapahtuu mutta ei anna startata o.o voiko kaasarissa olla joku "huonosti" kiinni ettei anna startata? räpläsin kaasaria mutten oikeen jaksanu ottaa mittää irti. Vikavalokaan ei pala. Ja se ruuvi on semmosessa asennossa ettei mee tommone perus lenkkiavain tai se menee mutta ottaa runkoo kiinni, mihinkää muuhu asentoo se ei mee :D räikkäsarjakin muuttuu isommaksi juuri 14 millissä=ei mahdu räikkä sinne väliin.

E. Mittaristo yms toimii normaalisti, bensavalo palaa iloisesti yms eikä akkuun ole edes koskettu :D voiskoha sitten startin kaapeli olla jotenkin irti kun sitä putkea on vaihdeltu tiuhaa tahtii?