Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Kaasarit

14.4.2012 11:34

jos joku pultti vuotaa niin kato sen tiivisteet jos siinä on sellanen, jos ei ole nii laita siihen vaikka joku o-rengas. sitähän voi koittaa sillain että irrotat kohokammion ja pidät sitä kädessäs ja kaadat bensaa siihen ja kato mistä tiputtaa bensaa.

en usko että näin olisi mutta jos se ylivouto nippa ei oo tiivis niin nipan ja pohjan välistä vois vuotaa bensaa :lol: bensa ei kuitenkaan tarvi kovinkaan suurta reikää että se pääsee siittä läpi

ja parempi se on aina tukkia jollain se vuoto kun antaa olla :D

Re: Kaasarit

14.4.2012 14:36

Kohokammion pohja siis on kiinni yhellä pultilla jossa on kuparinen tiiviste. Otin pohjan irti ja pidin sormella sitä pohjapulttia kiinni ja kaadoin kohokammioon bensaa. Bensaa tuli pultin reunoilta läpi.

Voiko tollanen metalli tiiviste sitten mennä huonoksi? Maksais 12€ uus tiivistesetti kaasariin.

Re: Kaasarit

14.4.2012 17:23

No autojen öljypropussa on yleensä kuparitiiviste, ja myös joissakin 2-pyöräsissä, nii ne vaihetaan aina uuteen ku avataan. Tai ainaki pitäs.

Re: Kaasarit

14.4.2012 18:49

Teen sillein että ostan sen tiiviste setin, vaihdan kaikki kaasarin tiivisteet ja jos vieläkin vuotaa niin annan olla.

Re: Kaasarit

15.4.2012 9:57

teeppä niin, kuulosti hyvältä ratkasulta :D

Re: Kaasarit

15.4.2012 14:19

Toivottavasti et oikeasti tee niin -_-

Re: Kaasarit

15.4.2012 22:20

Siis mitä helvettiä oikeesti, pyörä tiputtaa pari tippaa bensaa ja on yrittänyt jo melkein kaikkea, niin täällä itketään kun antaa olla :roll: ?? Jos ei ole mielestäsi hyvä ratkaisu, niin miksipä et vaikka ehdottaisi jotain mikä voisi korjata asian.

Ton bensapinnan olisin säätänyt jos olisin saanut vastauksen että missä asennossa kohojen pitää olla jotta voin mitata onko kohot ohjearvossa. Ja tuli sellanen mieleen että voiko se vaikuttaa että on öljyä bensan seassa (sisäänajo)?

Re: Kaasarit

15.4.2012 23:57

Mitäs sanotte ku hommasin kawasaki kdx 125 ja siinä spessin tehari nii kumpi olis parempi vakio keihini 28mm vai mikunin pyöreeluistinen 34mm?
Ja sitte millasia suuttimia suosittelisistte noihi kaasareihi?
Jollail vapaastivirtaavalla piperillä tms tulee luultavasti kiinni...
Nyt mikunissa 290 suutin ja seokset kyllä aika kaukana hyvästä : D, pitää täs joku päivä kattoo imuvuodot, mahtaakoha luistin kannesta ottaa pal imuvuotoo jos ei kaasuvaijeri sovi siihe ja ei tiivis? :D
Keihinissä tais olla 145 ps?
Jotain ehdotuksia/kokemuksia? Tietty paha vähä neuvoo ku imuvuotoja ny löytyy viel aika pal....

Re: Kaasarit

16.4.2012 12:11

shalloa kirjoitti:Siis mitä helvettiä oikeesti, pyörä tiputtaa pari tippaa bensaa ja on yrittänyt jo melkein kaikkea, niin täällä itketään kun antaa olla :roll: ?? Jos ei ole mielestäsi hyvä ratkaisu, niin miksipä et vaikka ehdottaisi jotain mikä voisi korjata asian.

Ton bensapinnan olisin säätänyt jos olisin saanut vastauksen että missä asennossa kohojen pitää olla jotta voin mitata onko kohot ohjearvossa. Ja tuli sellanen mieleen että voiko se vaikuttaa että on öljyä bensan seassa (sisäänajo)?

No ei vaikuta öljyt bensan seassa millään lailla. Sullahan se kaasari on siinä pöydällä tai jossain, ei mulla. Ei se ole niin mahdottoman vaikea kapistus, ettei sitä korjattua saa. Itsellä ei ole mitään hajua, että mistä asennosta ne kohot säädetään, kysyitkö nsr topikissa jo? Tai sitten SuperRKOlta, joka on tainnut kyseistä pyörää roplata melko reilusti? Itse ainakin pidän lähtökohtana sitä, että se mikä on rikki korjataan, mukavampihan/turvallisempihan sitä on ajellakkin jos kaikki pelaa oikein.

Re: Kaasarit

17.4.2012 20:48

Mikäs tossa kaasarissa (38mm tm Mikuni) mahtaa olla kun on suht hyvät säädöt kohdallaan (ei käy laihalla) niin tyhjäkäynti pysyy samana vaikka ruuvais tyhjäkäyntiruuvin irti eli siis ei laske kierrokset ollenkaan, tietty kun kiertää kiinnippäin niin kierrokset nousee kun luistikin nousee... Ei ole kaasuvaijeri liian tiukalla, ei imuvuotoja. Onkos tossa jotain reikää mistä vois vetää ilmaa, siis kaasarissa?

Re: Kaasarit

17.4.2012 21:59

onko noil 38mm mikuni tmx kaasareil paljon eroja jos vertaa esim vm 02 ja 09 keskenään?
Mitä eroja onko jompikumpi parempi tai? ja mitä eroa mikunin tm ja tmx kaasareilla?

Re: Kaasarit

18.4.2012 18:27

Minkälaisena ideana pidätte jonkun mm. pipercrossin tai vastaavan laittoa 35mm Mikuniin? Onko tarpeeksi luotettava, ettei mee paskaa kaasariin? Ajattelin vain ettei tarvitsisi uutta imutorvea ostaa..

Re: Kaasarit

18.4.2012 20:22

Ei mitään hyötyä. Imee vaan roskaa helpommin eikä saa yhtään tehohyötyä. Lisäksi imutorvi ei tule edes paljon pipercrossia kalliimmaksi kun ite maksoin omasta alle 30e muistaakseni.

Re: Kaasarit

18.4.2012 20:28

Joo, eikun ajattelin vaan, ku piperi löytyy jo ennaltaa.. Mut imutorven ostoonpa sitten..

Re: Kaasarit

18.4.2012 20:31

Juu se on paras :)