Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
18.8.2013 20:42
Miten xenonit sopii tommoseen mmx umpioon? Meneekö valokuvio paskaks ja kestääkö se sitä lämpöä?
15.9.2013 12:45
En tiedä onko offtopic mutta en muutakaan palstaa löytänyt eli tulee nyt tänne. Eli roxiin vm. 2010 pitäis xenonit laittaa ja tämmösiä aattelin ku kaveri suositteli:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... %C3%A4n%22Onko mahdollista laittaa tämmöset ja kestääkö vakio akku virrankulutusta? Entä tarviiko erillisen kytkimen (valot on/off) kun ei roxissa ole kuin (pitkät/lyhyet)?
Kiits
16.10.2013 11:14
MuXu kirjoitti:En tiedä onko offtopic mutta en muutakaan palstaa löytänyt eli tulee nyt tänne. Eli roxiin vm. 2010 pitäis xenonit laittaa ja tämmösiä aattelin ku kaveri suositteli:
http://www.xenonkauppa.fi/epages/Kaupat ... %C3%A4n%22Onko mahdollista laittaa tämmöset ja kestääkö vakio akku virrankulutusta? Entä tarviiko erillisen kytkimen (valot on/off) kun ei roxissa ole kuin (pitkät/lyhyet)?
Kiits
Kyl nuo meneepi, valot menee ittestää päälle kun mopon pistää käyntiin.
16.10.2013 11:18
Kysyttävää valoista, tilasin tuos halogeeni polisortin valomaskin, kumikiinnikkeillä, en tiedä sitten että minkälainen tuo kumikiinnike on? miten se sitte kiinnittyy kevariin, edelline oli 2pultilla kiinni sivuista, meneekö se kaikkiin mopotyyppeihin? vai pitääkö sen modata amispatentilla kiinni?
19.10.2013 5:35
Tuossa sarjassa on H4 (3-napanen) liitin josta xenonit "ohjaa" itseään, ja virran ottaa akulta. Eli ei tarvitse kummempia kytkimiä.
30.10.2013 18:19
Yksi xenonvalo, joka liikkuu eri kohtaan umpiota = kuin kakslankainen vakiopolttimo.
Pitkät ja lyhyet muodostetaan liikkuvan polttimon avulla.
Katos kun umpio määrää sen, mihin se valo keskitetään ja kun valon sijaintia (periaatteessa piste polttimossa) muuttamalla tätä keskityspistettä muutetaan => syntyy pitkät ja lyhyet.
30.10.2013 19:27
Ahaa
nyt ymmärsin
30.10.2013 22:31
Joo, jos pyörässä on akku. Tuleekohan valoille virta akulta vai koneelta? Syttyykö valot käynnistäessä ja/tai jääkö palamaan, kun kone ei käy? Periaatteessa kannattaa ostaa myös relesarja, joka ottaa valojen OHJAUKSEN (kertoo, onko lyhyet vai pitkät) alkuperäisestä POLTTIMON KANNASTA ja tuo virran xenonvalolle AKULTA. Näin vähennetään alkuperäisen johtosarjan kuormitusta.
Mietin vaan, että jos etuvaloille tuleekin vaihtovirtaa, niin mitenköhän toi lyhyiden/pitkien ohjaus toimii... no, joku muu saa miettiä sen.
31.10.2013 0:00
Kattelen huomenissa ton että mistä virtaa tulee valolle. Siis vajolen syttyminen käynnistäessä riippuu valokatkaisimen asennosta( OFF, parkit, ON)
Ja akku löytyy
31.10.2013 9:26
kersti91 kirjoitti:Periaatteessa kannattaa ostaa myös relesarja, joka ottaa valojen OHJAUKSEN (kertoo, onko lyhyet vai pitkät) alkuperäisestä POLTTIMON KANNASTA ja tuo virran xenonvalolle AKULTA. Näin vähennetään alkuperäisen johtosarjan kuormitusta.
Tuossa sarjassahan näyttää olevan joku relejohtosarja mukana niin tarviiko ostaa vielä erikseen semmoinen?
31.10.2013 19:13
Ei tartte ostaa relettä erikseen. Eiköhän se pelaa. Virta akulta, valojen ohjaus (valot päällä) tulee suoraan vanhasta lampunkannasta ja pitkät-lyhyet-ohjaus tulee myös vanhasta lampunkannasta. Bolt-on.
31.10.2013 19:50
Jotkut on puhunut että akun virta ei riittäisi sytyttämään ksenoneita
Pitääkö aina paikkansa vai onko ongelma mahdollista ratkaista jotenkin?
1.11.2013 8:24
eips. Kokeilin kotona, kun xenonit saapui, plussa plussaan ja miinus miinukseen, komeesti sytty. Irti olevalla akulla. Samanlailla pyörässäkin, kun akku oli kiinni.