Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
1.5.2009 2:36
Missä vika? Pistin itsarin rempan jälkee käyntii ja ehdin ajella noin 10km ja alko keittää ja vesihöyryä tuli jostain kolosta pihalle.
Itse olen epäillyt tässä termostaatin tai vesipumpun toimimattomuutta..?
1.5.2009 4:05
Itsellä on vm-90 oleva tetsari joissa säätöinä Y.P.V.S lukittuna ylös (eli antaa kovan piikin yläkierroksille), Pipercross ja ilmeisesti muutamia kureja irroitettuna. Ainut jäljellä oleva kuri vaikuttaisi olevan juuri ennen vaimenninta. Huippuja kulkee 145 km/h ja on muutenkin mukavan pirteä ajella ^^. Nyt talven ja kevään aikana alkoi projektia, jossa tarkoitus on vähän hioa ulkonäköä paremmaksi:
-Krossitanko
-Etumaski
-R1:sen perä
-Kylkien uudelleen muokkaaminen.
-uusi kilventeline
Pikkuhiljaa projekti on ruvennut valmistumaan, lähinnä uusien valojen sähkötöitä ja maalausta jäljellä. Himottaisi jo kovasti päästä aloittamaan ajokausi, mutta pitää nyt kerrankin hoitaa homma kunnolla loppuun. Kuvia voin lisätä kunhan saan aikaseksi niitä otettua.
1.5.2009 9:12
Onko 125 TZR:stä korkannut tiiviste jostain sisältä, kun vedet ja öljyt sekaisin?
Kytkinkoppa on tiivistetty eikä vuoda mistään, mutta olisiko vesipumpusta mennyt jokin rikki?
1.5.2009 9:57
Rammstein kirjoitti:Onko 125 TZR:stä korkannut tiiviste jostain sisältä, kun vedet ja öljyt sekaisin?
Kytkinkoppa on tiivistetty eikä vuoda mistään, mutta olisiko vesipumpusta mennyt jokin rikki?
vesipumpun stefa varmaankin korkannut
1.5.2009 10:38
No niinpä tietysti. Mistä tuohon saisi tilattua uuden stefan, kun ei ainakaan Stormilla näkynyt varastossa olevan?
1.5.2009 11:04
Minkä kokonen suutin pitää laittaa kii jos virinä on Y.P.V.S, tehari, pipercross ja boysen teholäpät? Niin ja vakio kaasari.
1.5.2009 11:17
No eikös 180 ole tt suutin, mutta isomman kaasarin laittaisin ainakin itse noilla vireillä. Ja kun laitat isomman kaasarin, niin sitten suutinkin pitää olla jo 200 ja ylikin, ja sitten pitää jo vaihtaa varmaan tyhjäkäynti suutinkin 2-3 pykälää isommaksi.
4.5.2009 19:15
säädöks menee
5.5.2009 12:54
Mistä löytäisi laakerit ja stefat 89 tzr:n? Koneremontti menossa ja vaihtoon menee ainakin mäntä, mutta ajattelin laakeroida samalla koneen uusiksi ja tiivisteet ja stefat olisi hyvä varmaan vaihtaa siinä samalla.
Ja sitten olisi vielä sellainen, että onko kellään tietoa, että mistä saisin vaihteenvalitsimen jousen kun vanha oli hajonnut?
Ja onko käynnistyspolkimessa joku osa pois, kun kokeilee käyntiin, niin ratas pyörii ikäänkuin tyhjää? Välillä saattaa ottaa kiinni, mutta useimmiten ei, eli pitäisikö sen rattaan välissä olla joku lukkorengas tai jokin vastaava?
Toivottavasti joku osaisi auttaa, jos vaikka kerkeäisi kesäksi vielä ajelemaan tuon projektin kanssa.
6.5.2009 16:23
Yamahan korjausoppaasta sain selville, että se käynnistyspolkimesta puuttuva osa on jokin friction clip? Onko tuo sitten joku prikka vai lukkorengas ja saako tuota osaa vaikka stormilta?
Ja palautusjousi sieltä vaihteenvalitsimesta on sitten ilmeisesti mennyt, eli nekin pitäisi vaihtaa.
6.5.2009 18:29
Miten vaihdan suuttimen helpoiten?otanko sen pohjalevyn irti ja onko se suutin siellä?
6.5.2009 18:40
jerbona kirjoitti:Miten vaihdan suuttimen helpoiten?otanko sen pohjalevyn irti ja onko se suutin siellä?
kohokammion otat kaasarin pohjasta irti ja se on siellä keskellä.
8.5.2009 21:42
Onko kenelläkään mitään tietoa mistä saisi vaihteenvalitsimeen kuuluvan jousen?
9.5.2009 10:52
Miulta. Koko vaihepolin -akselin saat 30e.
10.5.2009 1:35
Myykää mulle semmonen minimaalinen tessun osa. se mennee vaikka kirjekuoressa.
Vaihdepolkimen sisälle tuleva pieni akseli eli se mistä pultti menee läpi.. itellä se lensi helevettii ku yritin vasaralla suoristaa vaihde poljinta.
Enkä myös löytäny sitä.