Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
24.5.2011 18:29
Puukäsi kirjoitti:Jos laittaa led-takavalon vakion tilalle, niin ei tarvi laittaa mitää (vastusta) siihe väliin? Ja jos pistää led-vilkut polttimollisten tilalle, nii tarvii ledi/elektronine vilkkurele ja jos vilkkuu liian nopeasti siltikin niin vastuksia sinne väliin? Onko näin? Sori jos kyselen tyhmiä.
takavalolle ei tarvii vastusta, ja vilkuille tosiaan tuollainen ledi/elektroninen rele tai sitten vastukset
24.5.2011 19:49
Puukäsi kirjoitti:Jos laittaa led-takavalon vakion tilalle, niin ei tarvi laittaa mitää (vastusta) siihe väliin? Ja jos pistää led-vilkut polttimollisten tilalle, nii tarvii ledi/elektronine vilkkurele ja jos vilkkuu liian nopeasti siltikin niin vastuksia sinne väliin? Onko näin? Sori jos kyselen tyhmiä.
Mulla ois vastuksia myynnissä halvalla
25.5.2011 13:52
AapoV kirjoitti:Puukäsi kirjoitti:Jos laittaa led-takavalon vakion tilalle, niin ei tarvi laittaa mitää (vastusta) siihe väliin? Ja jos pistää led-vilkut polttimollisten tilalle, nii tarvii ledi/elektronine vilkkurele ja jos vilkkuu liian nopeasti siltikin niin vastuksia sinne väliin? Onko näin? Sori jos kyselen tyhmiä.
takavalolle ei tarvii vastusta, ja vilkuille tosiaan tuollainen ledi/elektroninen rele tai sitten vastukset
Kiitoksia!!
28.5.2011 13:38
Tuli tällanen kysymys mieleen tässä kun laiton tohon yamaha wr (125x) H4 poltimon joka on 60w/55W ja vakion on 35w/35w. Voiko täst seurata jotain ongelmia kuten umpion sulaminen tai jotain muuta??
ja vuosi mallin on -11 jos jatain vaikuttaa
Kiitos vastauksesta jo etu käteen
28.5.2011 14:44
eikka_95 kirjoitti:Tuli tällanen kysymys mieleen tässä kun laiton tohon yamaha wr (125x) H4 poltimon joka on 60w/55W ja vakion on 35w/35w. Voiko täst seurata jotain ongelmia kuten umpion sulaminen tai jotain muuta??
ja vuosi mallin on -11 jos jatain vaikuttaa
Kiitos vastauksesta jo etu käteen
Tuskin sulaa. Itellä oli 100W poltin 55W tilalla eikä sulanu.
28.5.2011 15:38
_Sylin_teri_ kirjoitti:eikka_95 kirjoitti:Tuli tällanen kysymys mieleen tässä kun laiton tohon yamaha wr (125x) H4 poltimon joka on 60w/55W ja vakion on 35w/35w. Voiko täst seurata jotain ongelmia kuten umpion sulaminen tai jotain muuta??
ja vuosi mallin on -11 jos jatain vaikuttaa
Kiitos vastauksesta jo etu käteen
Tuskin sulaa. Itellä oli 100W poltin 55W tilalla eikä sulanu.
okei kiitos tidosta
28.5.2011 23:51
Ongelmia Miton sytyn kanssa! Välillä lähtee välillä ei, toimi pitkään ihan jees, tai silleen että ei pyörittänyt kun ihan hetken, mut silti lähti aina käyntiin, sit jos ei lähtenyt niin ronasi vähän tappokatkasijaa, otti virrat pois, ja takasin päälle jne, ja koitti uudestaan, sit yleensä lähti. Nyt kun oli viikon seissyt ajamatta, niin pyöritti kyllä pitkään, mutta ei lähtenyt jostain syystä, koitin ryypyn kanssa ja ilman, vaan ei. Vaihoin tulpan, niin alko pelittää, mutta silti toimii jotenkin kummallisesti sytytys, että se sytyttää tosi vähän aikaa, välillä pyörittää, välillä ei, välillä pyörittää tyhjää ja niin edelleen, mikä voisi olla vikana? Oisko jossain kosketushäiriö? Missä on starttimoottori, haluaisin sinne kurkata. Kuulostaako joltakulta tutulta?
2.6.2011 19:36
En ole ihan varma, kuuluuko sytkäpuolen ongelmat tänne, mutta laitanpa kuitenkin. Eli tosiaan, pyöränä tuo Yamaha DT125 -87 vuosimallia. Eli pyörän sytytys pätkii, mutta tätä pätkimistä tapahtuu harvoin. Välillä saattaa pätkiä kokoajan, välillä saan ajaa sen 160km ilman pätkimistä. Mihin tämä vika viittaa? CDI-boxikin vaihdettu n. 3 kuukautta sitten.
3.6.2011 15:57
TheMaakeee kirjoitti:En ole ihan varma, kuuluuko sytkäpuolen ongelmat tänne, mutta laitanpa kuitenkin. Eli tosiaan, pyöränä tuo Yamaha DT125 -87 vuosimallia. Eli pyörän sytytys pätkii, mutta tätä pätkimistä tapahtuu harvoin. Välillä saattaa pätkiä kokoajan, välillä saan ajaa sen 160km ilman pätkimistä. Mihin tämä vika viittaa? CDI-boxikin vaihdettu n. 3 kuukautta sitten.
Kannattaa kattoa tulpanhattu ja tulpanjohto. Tulpanhattu kannattaa vaihtaa vesisuojattuun kumiseen/silikoniseen jos ei ole jo. Itsellä aiheutti aivan tulpanhatun kiinnityksestä katkennut tulpanjohto pätkimistä. Tulpanjohto on kiinteä, joten kannattaa ensin kokeilla tota tulpanhattua.
4.6.2011 11:17
jani1993 kirjoitti:Tuossa olin ajellu Aprilia RS 125 -05:sella joku 20km niin sitte alko kuulumaan niinku joku vinkuis pyörässä? Kuuntelin että kuuluisko ääni etujarrulevystä vai moottorisa mutta ei siitä saanu mitään selvää ku pyörällä piti ajaa samalla vähintään joku 10km/h että ääni alkais kuulumaan taas. Pukkailin pyörää edestakaisin tiellä (moottori ei ollut käynnissä) eikä mitään ääniä kuulunu, tyhjäkäynnilläkään ei kuulu mitään ääniä mutta ajossa alkaa taas kuulumaan semmonen hankaus ääni joka kuuluu aina vaan tiheämpään kun kiihdyttelee.
Kone kans sammuin kerran kun jarruttelin etujarrulla kytkin pohjassa, jarrulevyssä en huomannut vikaa, joten MISSÄ VIKA JA USKALTAAKO AJAA?
Vastatkaa KIITOS!
En tiedä tarkkaan mistä se voisi kuulua mutta omassa Rs:ni 2003vm. sama ääni alkoi kuulua tuossa noin 30km sitten, mutta se kuuluu vain 3 ja 4 vaihteella joten se voisi olla joku laakeri tai jtn :o
4.6.2011 13:47
Mikä on servossa tai sähköissä vikana kun servo menee mykäksi kun käyttää kierroksia yli 3 tonnissa? tämän jälkeen ei sano mitään. Mutta kun käyttää virrat pois ja takaisin päälle niin taas toimii normaalisti kunnes käyttää taas kierroksia yli 3t. Saako se servo liikaa virtaa ja menee mykäksi vai katkeaako virran tulo vai onko cdi-puolella tämä vika? olisi paljon apua jos joku osaisi sanoa. En usko että on servossa vika kun on kaksi servoa ja molemmat tekee saman. Tai sitten on molemmat samalla lailla paskana
5.6.2011 12:48
Sähkövikaa pukkaa
Eli ajovalot (pitkät/lyhyet,takavalo, mittarinvalot +töötti) menivät pimeiksi. Sulake on ehjä. Missäköhän voisi olla vika?
Ja valot toimii jos vetää virran suoraan akun +-navalta (eli polttimot ovat ehjät)... Löytyykö erillistä valosulaketta yms? Kyse 04-vuoden Derbi Sendasta.
E: Mikään sähkömies en ole, mutta voisiko vika olla virtalukossa, ettei päästä kaikkea virtaa vain läpi, kun ihan yhtäkkiä ajossa tämä räpsähti. Myös huomionarvoista, että startti, jarruvalo ja suuntavilkut toimivat kun kääntää avaimella virrat päälle
8.6.2011 18:54
Mistä voisi joshtua, että Honda kastelee ja karstoittaa tulpan hyvin tiheään tahtiin? Kaasarin säätely ei ole auttanut, joten syttyvika lienee mahdollinen... Ensin siis vei tulpan n. 100 km ajeltuani, sitten seuraavalla tulpalla pääsin 20 km, minkä jälkeen tulppa on mennyt ennenkuin pyörällä pääsee pihastakaan pois. Yleensä toimii jonkin aikaa kun olen putsannut tulpan, mutta vetää taas äkkiä karstaan
Viimeksi ei enää auttanut tulpan puhdistus vaan menetti kipinän ilmeisen totaalisesti
10.6.2011 18:36
Olis isoja ongelmia sähköjen kans. Meinaa akku ei lataudu.
Kyseessähän on crossin kone jossa on valopuola ja tuottaa jo noin 5000 kierroksilla 80 jännitettä yhdellä johdolla ja muilla johdoilla vain 1-4. Mutta ongelma on se kun iskee jännitteen säätimen kiinni tuohon johtoon joka tuottaisi tarpeeksi niin kone sammuu.
Mistä vois johtua tollane? Vilkkuihin, tööttiin ja jarruvaloon kun ei riitä virta.
10.6.2011 21:29
missä vika, kun yritän startista käymään, niin rupeaa kolisee/rohisee vähän aikaa? startti kumminkin toimii ja lähtee käymäänkin. ei pidä joka kerralla ,mutta aika usein. akku on uusi