17.10.2008 22:24
18.10.2008 0:47
19.10.2008 10:56
Import kirjoitti:Valmistustekniikka kehittyny vähän tiittasen ajoista, ja sehän tosiaan mitataan ennen säätämistä. Onhan nuissa kovimmissa mitoissakin 0,5 tienoilla squish.
19.10.2008 19:07
räsämasa kirjoitti:Aika limitillä pojat säätää Täytyy tosiaan olla kone melko hyvässä kunnossa, että kestää tuollaisen.
Vaikka kaikki toleranssit olisivat täysin kohdallaan ja squish mitattu, tulee takkiin vielä siitä, että:
- Ajotilanteessa kaikkien laakerointien välykset ovat toiseen suuntaan kuin mittauksessa (mitattaessa mäntää painetaan alas, ajossa se pyrkii nousemaan ylös).
- Mäntä lämpölaajenee ja pienentää väliä (riippuu tietysti myös sylinterin, kiertokangen ja moottorikotelon lämpenemisistä)
- Jos männän ja kiertokangen kiihtyvyys on vaikkapa 5000-8000G, se tekee aikamoisen mäntää ylöspäin vetävän voiman jolloin: mäntä venyy, männäntappi taipuu, kiertokangen laakerit painuvat, kiertokanki venyy, kampiakseli taipuu, kampuran laakerit painuvat, moottorikotelo joustaa, jne.. Vaikka jousto joka paikassa olisi vain muutaman satkun luokkaa, kertyy noista kuitenkin summana aika paljon.
Ainoa keino olisi kai pienentää jatkuvasti squishiä ja kokeilla, joko alkaa kanteen tulla jälkiä kun kierrokset ovat tapissa. Löytyykö vapaaehtoisia koekaniineja?Import kirjoitti:Valmistustekniikka kehittyny vähän tiittasen ajoista, ja sehän tosiaan mitataan ennen säätämistä. Onhan nuissa kovimmissa mitoissakin 0,5 tienoilla squish.
10.11.2008 17:54
10.11.2008 20:35
jespe kirjoitti:miten tuo mito jaksaa mennä 14/40 välityksil onko paljoo eroo 14/41 välityksiin? pyörässä on kiinni jollymoto std putki
6.12.2008 20:17
9.12.2008 23:08
Javaq kirjoitti:jespe kirjoitti:miten tuo mito jaksaa mennä 14/40 välityksil onko paljoo eroo 14/41 välityksiin? pyörässä on kiinni jollymoto std putki
Eiköhän tuo ihan hyvin jaksa, kuitenkin 14/41 on ne välit joita "suositellaan".
25.12.2008 22:21
26.12.2008 5:01
DT character kirjoitti:joo elikkä mul on tyhjäkäynti suutin 65 ja pääsuutin 270 niin on alakanu arveluttaa et onko mul jotenki liian iso suutin ku porukkaa puhuu välil jostai 130 pyörä tt arrowin putkella. sit se röpöttää joskus mut ei aina..kelistä kiinni. ja sillonku röpöttää niin 1 vaihteella ja joka vaihteella tasan 7000rpm:ssa. minkähänlaista neulaa tai suutinta kantsis kokeilla?
26.12.2008 17:42
26.12.2008 18:44
27.12.2008 0:24
27.12.2008 15:37
DT character kirjoitti:siis pyöräs on ihan vakio dellorto ja pääsuutin 270
28.12.2008 1:31