Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.7.2013 18:48
Mitäs nyt oikeen pitäis kaasarissa säätää kun ennen huoltoa (pa-säätimen vaijerien uusiminen ja kaasarin puhdistus) husse kävi hyvin 170 suuttimella muista säädöistä ei tietoa mutta nyt röpöttä vaikka ps 165 ja neulan sokka on toisteksi ylimmässä lovessa. Ja kulutus noussut huomattavasti.
30.7.2013 17:16
tota, tossa husq sm 125 vm.06
katoin tuota öljy letkua joka vie öljy pumpusta kaasariin , niin siellä on aika lailla paljon ilmaa seassa ,eli pitäiskö sen olla täynnä sitä öljyä , mutta kyllä siellä öljyä virtas joo. no sit ku katoin sinne öljypumppuun nii mietin et mites sitä kaasu vaijeria sais säädettyä ns ''rikkaammalle''
ko mun mielestä se oli ihan siellä vakio jutskassa, eli tt husse kyseessä siis , tarttisin vastauksia suht pikaseen nii uskaltais ajellakki
30.7.2013 18:46
Ei ainakaan kuulosta omaan korvaan hyvältä, että ilmaa letkuissa. En kyllä tiedä nuista tuorevoiteluhommista paljoa. Itse laittaisin öljyt tankkiin ja lähtisin ajamaan.
30.7.2013 22:57
Tarviikohan PA säädintä kalibroida '07 hussessa jos kaasaria vähän säätää (vaihtaa PS tai nostaa neulan sokkaa) enkä muutenkaan ymmärtänyt kalibrointiohjetta kun on täyttä sähköperseilyä.
30.7.2013 23:26
Mikä olisi paras putki 34mm Mikunin kumppaniksi?
31.7.2013 0:54
Percell kirjoitti:Tarviikohan PA säädintä kalibroida '07 hussessa jos kaasaria vähän säätää (vaihtaa PS tai nostaa neulan sokkaa) enkä muutenkaan ymmärtänyt kalibrointiohjetta kun on täyttä sähköperseilyä.
Ei sitä oikeestaan tarvi kalibroida kuin vasta sitten, kun se ei toimi. Eli jos toimii normaalisti niin ei tarvitse räplätä mitään.
31.7.2013 1:44
Jos husseen tohon vforce 3:sten, tmx 35 kanssa iskis VHM kannen ja korottas pyttyä niin tuliskohan tehoja miten paljon? Vai onko VHM + korotettu / korottamaton pytty miten paljon eroa?
31.7.2013 14:57
Vaikuttaako noissa ^ vireissä eniten huoltoväleihin just toi vhm ja jos madaltaa pyttyä niin se. Puristuksien nousu ja koneen kireys?
31.7.2013 16:38
Mikähän mahtais olla husse wr:ssä vikana kun pätkii 1 ja 2 vaihteilla piikillä?
Suutinta olen koittanu jo vaihtaa pienempään 400, mutta ei sekään auttanu, ilmaruuvikin olen koittanu säädellä mutta sama jatkuu edelleen.. Toimii hetken normaalisti ilman pätkimistä jos on ajanut hetken reippaammalla kaasulla mutta sitten se taas jatkuu :/ Mikähän mahtaisi olla vikana? Tulppakin vaihdettu jo.
Keihin tmx 38
31.7.2013 22:36
Kokeile neulan sokkaa yksi lovi ylemmäs jos et ole jo kokeillut, muuta ei tule mieleen.
Itse tarvisin tuon vakiokaasarin kanssa apuja. Tyhjäkäynti on joko hukassa tai kierrokset leijuu säädöistä huolimatta. Jos on koko TT-setti sisällä, kone booaa heti kun vääntää kaasua. Parhaat säädöt olen saanut TT-setillä josta tyhjäkäyntisuutin on vaihdettu vakioksi. Tällä setillä pysyy tyhjäkäynnillä mutta kierrosten palautuessa leijumista ei saa pois. Kierrokset eivät leiju, jos antaa kunnolla (n. yli 1/2) kaasua vaan jos käyttää vaikka 1/4 kaasua niin kierrokset jää leijumaan silloin. Myös kyseisellä setillä 1. ja 2. vaihteella piikin lopussa alkaa pätkimään. Kun tuo vakio tk. suutin on U38 ja TT-setissä U34, niin pitäisikö tilata U36 ja kokeilla?
Kenelläkään ideoita?
1.8.2013 18:03
mulla hajosis eile vm -06 sm ni kaikki virrat, mittaristo valot yms. tarvii kyllä avaimen että saa käyntiin. no sitku kattelin nii löysin maskin alta siellä olevan sokeripalan luota kaksi katkennutta johtoa , punakeltasen ja vaaleen sinisen. nii et mitä pitää tehdä. en oo varma aonks noil mitään merkitystä mut silti. oisko sulake palanu?, mistä saa sulakkeita ja onko haittaa koneelle tai mihinkään jos ajaa ilman noita sähköjä.
kiitos !
1.8.2013 23:37
No jos ne johdot on irti, niin laita ne takaisin kinni. Ei se siitä ainakaan huonommaksi mene. Sulakket voit toki tarkistaa, mutta aika selvästi kyse on noista johdoista. Konehan tuskin kärsii, jos ajat ilman, mutta kannatta ne silti korjata.
2.8.2013 20:53
juu oli sulake palanu ja noi johdot oli vaa parkkivaloihin nii en niitä jaksa kiinni laittaa, kumia vaa ympärille nhii ettei ota maihin. Mutta ennen tuota sulakkeen palamista on aina kun laittanu virrat päälle nii kuulunut kahdesti sellanen ääni, onks se pakoaukonsäädin? nyt ku läitan ni ei lähe mittään ääntä ja sit ajossa kuulostaa ääni särisevältä, mutta tehot on kyllä ihan normit. uskaltaaks tol nyt ajella?
Vm 2006 husse sm siis kyseessä
2.8.2013 23:52
Riippuu millainen ääni. Jos olivat semmoiset nopeat surahdukset niin pakoaukonsäädin. Jos taas kuului sellainen jatkuva zzzz-ääni niin voi olla oikosulku jossain. Pakoaukonsäätimen kuuluisi hakea paikkansa aina laitettaessa virrat päälle, mutta minulla ei ainakaan ollut mitään ongelmaa silloin, kun akkuni oli liian huonossa kunnossa tehdäkseen tuon asennonhaun. Onko akulla varmasti tarpeeksi virtaa, että jaksaa liikuttaa pakoaukonsäädintä?
3.8.2013 0:08
Tuoko toi sylinterinkorotuspala mitään positiivista vaikutusta tehoihin ilman laskettua kantta tai VHM:ää? SM -06