Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 9:57

Ja helvetin pieni pääsuutin sulla on, jos pyörä on TT 8o

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 10:25

http://www.pjme.co.uk/acatalog/copy_of_ ... _End_.html
mitäs eroo noil kahel kannel on käytännössä ja onko väliä ostaako vertexin vai wisecon flat top männän?? Joo ja tosiaa saako suomesta ostettuu rattaita säxää ku mpt:llä ei löytyny ku eturatas muistaakseni.. :|

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 10:27

Jos noita vhm:iä meinaat, niin toinen tarkotettu normi kupumännälle ja toinen tasalaki männälle. Tasalaki versiolla on myös pienempi squish=pikkasen kisasempi kuin kupuversio :)

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 10:53

Joo nii onki vilkasin nopee et molemmat o tasalaki männille ja ihmettelin eroo :nolo:

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 12:02

Tänään jo ajelin niin röpöttää vieläkin, varsinkin ryypyllä kun koittaa niin ei mihkään. saa vieläkin liikaa?
Ja ei tuo TT ole, vaan arrowi ja hyppylanka katkaistu.. Ehdotuksia?

Puristukset on ok

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 13:01

hommaa rave ja laita tt:ksi. helpompi säätää ja tulee sitä vääntöä. onko laippa alhaalla vai korotettu?

Re: Rotax 122 ja 123

12.6.2012 15:47

Multa ostat raven :D ja miks ryyppy päällä kokeilit :lol: ja tosiaankin, ihan paska laittaa "tt" kurilaipalla.

Re: Rotax 122 ja 123

13.6.2012 20:23

240turbo kirjoitti:Multa ostat raven :D ja miks ryyppy päällä kokeilit :lol: ja tosiaankin, ihan paska laittaa "tt" kurilaipalla.

Tuossahan tuo on vieressä pöydällä,kiitos kaupoista ;) Vielä pitää se boxi hommata ja koittaa sitten.

Minkäkokoiset on kaasarin tt suuttimet?

Re: Rotax 122 ja 123

13.6.2012 23:44

Nyt meni ihmeelliseks..nimittäin kävin kattomassa tuota mun ohjausboxia (kun pitäs ostaa toinen ravea varten) ja tossakin on "7800" numerot 8o

Mistä tiedän tarvitsenko uuden vai käykö tuo vanha? Lukeeko kaikissa tuo?

Re: Rotax 122 ja 123

14.6.2012 1:00

Aijai aamulla tuli ajolupa hommattua ja päivän aikana porhallettua Räsällä 240km:) mukavastihan se kulkee mutta tt-settiä kaipaa.. Arrow tilattu, rave tuossa pöydällä. Mitäs muuta vielä tuohon Euro 3:een tarvitsee? Suuttimet (190-200pk ja n.50tk?), tulppa 10. Pitääkö porata täysteho-ohjelmaan? Entäs toi SAS-valve mistä tietopankissa puhutaan, ei osunut silmään pienellä tutkailulla.. :o

Re: Rotax 122 ja 123

14.6.2012 2:08

akulol kirjoitti:Nyt meni ihmeelliseks..nimittäin kävin kattomassa tuota mun ohjausboxia (kun pitäs ostaa toinen ravea varten) ja tossakin on "7800" numerot 8o

Mistä tiedän tarvitsenko uuden vai käykö tuo vanha? Lukeeko kaikissa tuo?

Eihän sitä pidä vaihtaa? Mun mielestä ei tarvi muutakun pulttaa osat kiinni :D Ja kaasarin TT säädöt: ps 120-135(kannattaa kokeilla 125-130 alkuun), tk 70(emulsiosuutin pois tai isompi tilalle) ja neula toisiks alimpaan loveen alkuun(säädät jos tarvii). Noin ainakin mulla oli :)

Re: Rotax 122 ja 123

14.6.2012 12:00

Rajis- kirjoitti:
akulol kirjoitti:Nyt meni ihmeelliseks..nimittäin kävin kattomassa tuota mun ohjausboxia (kun pitäs ostaa toinen ravea varten) ja tossakin on "7800" numerot 8o

Mistä tiedän tarvitsenko uuden vai käykö tuo vanha? Lukeeko kaikissa tuo?

Eihän sitä pidä vaihtaa? Mun mielestä ei tarvi muutakun pulttaa osat kiinni :D Ja kaasarin TT säädöt: ps 120-135(kannattaa kokeilla 125-130 alkuun), tk 70(emulsiosuutin pois tai isompi tilalle) ja neula toisiks alimpaan loveen alkuun(säädät jos tarvii). Noin ainakin mulla oli :)


Nonni :D Entäs suutinputkea (tai mikä ikinä onkaan) kaasarin kupeessa kohokammiossa?

Re: Rotax 122 ja 123

14.6.2012 17:34

Ei tarvi muutakun noi ja suutinputki on pääsuuttimen alla. Mikkets oli vaihtanu isomman ja ei toiminu sillä kunnolla.

Re: Rotax 122 ja 123

14.6.2012 18:48

Akulol, se 7800 tarkottaa millon se aukee, niitä kait on viel 8200, 8400? Luulin ku kyselit ettei sulla oo ollenkaan koko boksia :lol:

Re: Rotax 122 ja 123

14.6.2012 18:50

Ablu kirjoitti:Aijai aamulla tuli ajolupa hommattua ja päivän aikana porhallettua Räsällä 240km:) mukavastihan se kulkee mutta tt-settiä kaipaa.. Arrow tilattu, rave tuossa pöydällä. Mitäs muuta vielä tuohon Euro 3:een tarvitsee? Suuttimet (190-200pk ja n.50tk?), tulppa 10. Pitääkö porata täysteho-ohjelmaan? Entäs toi SAS-valve mistä tietopankissa puhutaan, ei osunut silmään pienellä tutkailulla.. :o

Suuttimet kannattaa ottaa ehkä 175-200, ainaki 180 ylöspäin. Tulppa Br9 tai 10 EG. Pitää porata jos sulla on rave1 mutta jos kakkonen niin poraus poistaa rajottimen 10600 kohdalta muistaakseni. Sas-valve on siinä ku katot pakoputkeen niin siinä alussa lähtee semmonen pikku putki ja siihen yhistyyy kuminen putki niin sen tukit vaikka pultilla tai nippusiteellä. Ja tk suuttimia ei saa yli 45. Ostat sen vaikka moposportilta :D