Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.3.2012 19:06
Ja kyllähän ne voi voidella ilman irrottamistakin.
9.3.2012 10:19
Ei taida piikkisessä olla sen monimutkaisempi kone kuin mopo detsissä. Sellaseen vaihoin runkolaakerit eikä mitää on ongelmaa. Sama kait sit nykästä tonne yamahan koneeseen uudet laakerit
9.3.2012 10:41
Cross@r kirjoitti:Ei taida piikkisessä olla sen monimutkaisempi kone kuin mopo detsissä. Sellaseen vaihoin runkolaakerit eikä mitää on ongelmaa. Sama kait sit nykästä tonne yamahan koneeseen uudet laakerit
ei se sen ihmeempi pitäis olla :p eli vaihtoon vaa ;D
9.3.2012 13:50
Ainut ero oikeestaan on pakoaukon säädin ja tasapainoakselia ei ole. Toki ainakin kotarin kone on suunniteltu paljon paremmin kuin mopokoneet, en tosin yz tiedä, kun en ole ikinä semmosta purkanut.
9.3.2012 22:01
saako kapuranlaakerin ja lohkon väliin laittaa jotain öljyä kun laittaa paikoilleen, että menis helpommin?
9.3.2012 22:30
ktmsata25 kirjoitti:saako kapuranlaakerin ja lohkon väliin laittaa jotain öljyä kun laittaa paikoilleen, että menis helpommin?
... Laita laakeri pakkaseen ja kuumaa lohkoon ni menee ku isi äitiin.
10.3.2012 0:55
Itte kuumensin kuumailmapuhaltimella lohkoa. Lämpeni niin paljon että pahvi jonka päällä lohko oli alkoi höyryämään. Sitten kun hain pakastimesta laakerin laakeri tippui paikallensa. Kannattaa tosiaan siiten olla kaikki stefat irti lohkoista
12.3.2012 23:59
Onko noilla momenteilla mitä väliä konetta kasatessa?
13.3.2012 1:06
No sanotaanko näin että onhan sillä väliä, jos jää liian tiukalle tai liian löysälle. Enemmän kun näitä tehnyt niin osaa arviolta heittää hyviin momentteihin käsinkin. Kokematon voi taas jättää löysälle tai vetää liian tiukkaan. Kun vetää momenttiavaimella tmv. niin varmasti onnistuu hyvin.
13.3.2012 16:24
Kannattaako noihin stefoihin laittaa jotain lukitetta tms?
13.3.2012 16:44
Ei tarvi mitään lukitteita. Jos on ongelmia paikallaan pysyvyyden suhteen, niin sitten voi miettiä uudelleen tollasia.
14.3.2012 10:12
Ite ei oo ainaka ikinä tarvinu käyttää, stefan ja akselin välii on tosin hyvä pyöräyttää sormel vähä öljyä.
14.3.2012 14:51
ktmsata25 kirjoitti:Onko noilla momenteilla mitä väliä konetta kasatessa?
Ei nyt tarvii joka pulttiin käyttää, mutta niihin kriittisimpiin esim. kannen ja sylinterin pultit. Ei kannata heti ekana käyttää remontissa vaan harjotella muualla. Mulla aluks meni ohi se napsahdus niin paukku kytkimen pultti kun niin pieni pultti ja avaimessa vartta. Isommissa ei tarvii pelätä.
16.3.2012 22:44
kannattaako noihin alakerran laakereihin jättää iha tehdasrasvat väliin kun asentaa?