Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
29.6.2015 15:52
Noi säädöt toimii hyvin uudella paperiputsarilla tai puhtaalla vaahtomuovisella, pyörästä ja setupeista johtuen voi joutua vaihtaa pykälää isomman tai pienemmän suuttimen. Noi suuttimet on kuitenkin niin lähellä oikeaa ettei kone käy missään nimessä vaarallisen laihalla.
29.6.2015 20:19
Nyt ei kyllä enää omat aivot riitä. Elikkäs valoissa pyörä sammu yhtäkkiä -> sivuun, ja kokeilin käyntiin, kauhea rahina kuului ja pyörä sammu, kokeilin toisen kerran samoin tuloksin. -> Pyörä talliin ja palasiksi, valmistauduin jo henkisesti sylinterin/männän täystuhoon. Tulos: Sylinteri - ei mitään! Mäntä - ei mitään!!!
Oisin voinu lyödä pääni vetoa että nyt se kilahti, mutta ei. Minkähän laista vikaa tässä sitten ollaan ettimässä?
30.6.2015 6:51
Jakoketju ja sen kiristin? Laskitko öljyt koneesta ja löytyikö öljyn seasta jotain yllättävää?
Rahisevasta äänestä ja sammumisesta ei tule muuta mieleen kun jakoketjun kiristäjän pettäminen mikä on aika epätodennäköistä, tai ketjun laahaimen hajoaminen, sekään ei ole kovin yleistä.
Seuraavaksi koneen poskia irti ja katsomaan mitä sieltä löytyy. Staattorin ja vauhtipyörän välissä saattaa olla jotain sinne kuulumatonta tai rikkoontunutta osaa tms.
1.7.2015 11:15
Säädin venttiilit imu 0.1 pako 0.2 ja tuntus nakuttavan alakierroksilla. pitäiskö olla isommat välykset kun on 180cc malossi virinokalla?
1.7.2015 17:54
Nonni löyty syy ongelmaan! Elikkä starttikytkin oli aivan tuusannuuskana, uutta kehiin. Nyt onkin sellanen ongelma että kaikki kolme kytkimen pulttia oli katkennut, elikkä puolet pulteista on mangneetossa kiinni ja pitäs ne saada sieltä jotenki irti, että onko ideoita?
1.7.2015 19:11
Tee pistepuikolla merkki pultin keskelle -> poraa reikä pulttiin-> naputa reikään laadukas ja tiukasti istuva Torx kärki-> lämmitä vauhtipyörä yli 100 asteiseksi että ruuvilukite pehmenee-> ruuvaa pultit pois.
3.7.2015 17:50
Mikäs on hussessa ongelmana kun ei jaksa vetää. Kutosella ei kierrä kuin 7000 kierrosta ja huiput on 80kmh luokkaa. Tänään vaihdoin kytkinlevyt ja jouset, mutta ei vieläkään toimi kunnolla. Olisko ideoita? (vireinä 180cc ja virinokka)
3.7.2015 17:55
Ja vielä että lopulla puolella kaasulla ei tee yhtään mitään... Ei siis reagoi kaasuun kunnolla?
3.7.2015 19:27
Onko jako kohdallaan? Venttiilivälykset? Kaasarin säädöt? Uusi ilmansuodatin? Koliseeko/kiliseekö vai käykö nätisti? Mikä 180 pytty? Tuliko yhtäkkiä vai asennuksen jälkeen? Onko puristuksia? Männänrengas poikki? jne.
Kuten huomaat niin noin suppealla kertomisella on aika vaikea päätellä mikä mättää, lisää tietoa niin päästään vähentämään vaihtoehtoja
3.7.2015 19:49
Puristuksia on ja kaasari on tulpan perusteella oikein säädetty... Tämä vedottomuus oli aluksi hetkittäistä ja kun otti kaasun pois niin toimi normaalisti, mutta nykyään ei enää tee näin... Kone kuulostaa hyvältä näin mun korvaan paha noista nyt on mennä sanomaan kun enemmän kakstahtien kanssa pyöriny
ja ilmanputsarin puhdistin ja kaasarin käytin auki. Venttiilit säädettiin kun oli talvisäilössä virityspajalla. Ja pytty on joku ihan outo luultavasti automotivespartsshopin tuote.
3.7.2015 20:19
Onko sulla paperinen vai vaahtomuovi ilmansuodatin? Mitkä suuttimet kaasarissa?
Kaasarin kalvo voi olla rikkoontunut, silloin tekee vähän vastaavia oireita. Voi myös olla roska suuttimessa. Molemmat selviää jos purat/puhdistat kaasuttimen.
3.7.2015 20:27
Paperinen ja en ees kattonu suuttimien kokoja. Noh jos mä ny kerran vielä kattelen ton kaasarin läpi. Ilmottelen jos ei korjaannu
3.7.2015 21:06
Katso ne suutimet ja laita oikeat jos siellä ei ole, ja vaihda ilmansuodatin uuteen.
Paperista ilmansuodatinta ei saa pestä vaan se vaihdetaan aina uuteen, paperi menee tukkoon ja siitä ei kulje ilma kunnolla läpi. Myös suodatus huononee pesun yhteydessä ja se alkaa päästää hienoa pölyä moottoriin ja kovin kalliiksi tulee jos muutaman kympin säästön takia joutuu tekemään koneremontteja. Paperisen suodattimen voi puhaltaa paineilmalla puhtaaksi nurjalta puolelta mutta ei missään nimessä puhdisteta pesemällä.
Kun olet ajanut pestyllä paperisuodattimella niin tarkista venttiilivälykset, jos on päästänyt hiekkaa/pölyä läpi niin venttiilivälykset yleensä pienenee koska pöly kuluttaa venttiileiden seetejä ja venttiilit alkaa kantamaan. Silloin kone alkaa puutumaan lämmetessään ja monesti on vaikea saada käyntiin kuumana.
Nyt tarkkutta niiden ilmansuodattimien kanssa ja tämä koskee kaikkia, tästä on ollut useita kertoja puhetta monessa eri topicissa. Ja sitten porukat ihmettelee kun toisilla tehdään koneremontti 15tkm kohdalla ja toiset huristelee samalla männällä +40tkm.
Vain ja ainoastaan vaahtomuovisia ja kankaisia ilmansuodattimia voi pestä niille tarkoitetuilla aineilla. Pesun jälkeen nämä ilmansuodattimet öljytään ja pöly/lika tarttuu öljyyn.
4.7.2015 14:39
Kaverin pyörään ollaan vaihtamassa mäntää, ja huomattiin että männässä oli kuvanmukainen kolo venttiilisyvennyksen reunalla. Uskaltaako tota laittaa kiinni vai kannattaako vaan hankkia uusi?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
4.7.2015 18:02
Jos männänrengas liikkuu herkösti niin mäntää ei tarvii vaihtaa. Miksi venttiili on osunut mäntään?