Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 13:28

nonnih, nyt kävi niin että endon jälkeen kun takapyörä tuli takas maahan nii löi sen välittömästi lukkoon. Mäntä tarkistettu pakoaukon kautta ja on ihan kunnossa, mutta kun on vaihde silmässä ja kytkin pohjassa niin liikkuu eteenpäin niin ku ois vapaa päällä. Mahtaako vaihdelaatikko menny paskaksi?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 14:19

JungleFever1 kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=5IzCFGugRsY

Tuossa vielä youtubelinkki ongelmaan. Eli miksi kukaan ei auta, olen laittanut viestin jo kolmesti ja olette vain aina sivuuttaneet ne. Eli husse siis vain röpöttää eikä ota piikkiä 1 ja 2 vaihteilla lainkaan, vaikka ajaisin koneen kuinka lämpimäksi.. Mikä voi olla vikana?? 2:00 kohdalla ongelma on pahimmillaan.. AUTTAKAA!!!



liian rikkaalla säädöt ainakin eli neulan sokkaa lovi tai 2 ylemmäs jos se ei auta niin paksumpaa neulaa

E: niin ja jos se on vielä ongelmana niin tarkasta tulpan väri

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 15:07

Kuinka vaikeetan on laittaa husseen tt setti ja tartteeko kaasaria ottaa irti yms, ja jos laittaa tt setin ja tehari niin pitäskö ostaa isompi kaasari

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 16:05

Voikos joku vähä jelppiä noitt säätöjen kaa kun ei tunnu onnistuvan :D Eli kiihdyttäessä tuntuu laiskalta ja alkaa pröpröttämään siinä keskikierroksilta ylöspäin kiihdyttäessä(DEPin piikin kohalla) ja sitten jos laittaa kaasun pohjaan kun kiihdyttää ääni muuttuu möreeksi ja ei tunnu kiihtyvän kovinkaan paljoa :/ kokeilin tota 10km lenkki sit ylämäkeen ryypyl ni alko pröpröttää ku laitto ryypyn päälle mutta loppu melkeen samantien(Liian iso suutin?) Pyörä on siis -06 SM ja suutin on 145.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 16:15

Kanki97 kirjoitti:Kuinka vaikeetan on laittaa husseen tt setti ja tartteeko kaasaria ottaa irti yms, ja jos laittaa tt setin ja tehari niin pitäskö ostaa isompi kaasari

Ei ole vaikea laittaa, eikä kaasariakaan vissiin tarvii irrottaa..

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 17:08

Hupsutin6 kirjoitti:nonnih, nyt kävi niin että endon jälkeen kun takapyörä tuli takas maahan nii löi sen välittömästi lukkoon. Mäntä tarkistettu pakoaukon kautta ja on ihan kunnossa, mutta kun on vaihde silmässä ja kytkin pohjassa niin liikkuu eteenpäin niin ku ois vapaa päällä. Mahtaako vaihdelaatikko menny paskaksi?


Edit: lisäsin moottoriöljyä (siis castrolin vaihteistoöljyä) ja nyt se lähti käymään, en oo viel viittiny ajaan lähtee mutta iha normaalisti se käy. oliha tää nyt sitä oikeeta öljyä?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

23.7.2013 19:11

Tarviiko tota pakoaukonsäädintä kalibroida, jos vaihtaa uuden vakiokaasarin? (Vaihan käytetyn vakiokaasarin vanhan tilalle)

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.7.2013 16:34

Hei motot.net! -10 wrestäni lohkesi pala runkoa kun ajoin kiven ylo, onko runko alumiinia ja paljon korjaaminen maksaa noin yleisesti?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

24.7.2013 17:52

Mixutti kirjoitti:Itekki oin miettiny nyt tota, emissä asennossa sen pakoaukonsääyimen pitää olla ennen kalibrointia? Siinä sähkömötikässä ja siinä kiekossa on jotkut merkit jotka voidi laittaa vastakkain, mutta itsellä siinä kohti laipat on ehkä puolivälissä??


Noh kertokaas nyt joku :roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

25.7.2013 13:01

Noname24 kirjoitti:Tarviiko tota pakoaukonsäädintä kalibroida, jos vaihtaa uuden vakiokaasarin? (Vaihan käytetyn vakiokaasarin vanhan tilalle)



Ei välttämättä. Sinulla on suurinpiirtein 50/50 mahikset. Vaihdon jälkeen kokeile ajaa pyörälläsi, ja jos huomaat tehon/tehopiikin puutteita tms niin joudut kalibroimaan.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

26.7.2013 14:41

Hupsutin6 kirjoitti:
Hupsutin6 kirjoitti:nonnih, nyt kävi niin että endon jälkeen kun takapyörä tuli takas maahan nii löi sen välittömästi lukkoon. Mäntä tarkistettu pakoaukon kautta ja on ihan kunnossa, mutta kun on vaihde silmässä ja kytkin pohjassa niin liikkuu eteenpäin niin ku ois vapaa päällä. Mahtaako vaihdelaatikko menny paskaksi?


Edit: lisäsin moottoriöljyä (siis castrolin vaihteistoöljyä) ja nyt se lähti käymään, en oo viel viittiny ajaan lähtee mutta iha normaalisti se käy. oliha tää nyt sitä oikeeta öljyä?
Vaihdappa vaikka kokonaan ne vaihteistoöljyt, jos et sitä ole vielä tehnyt. Ja öljyksi Castrol MTX 10w-40. Jos vaihdat öljyt kokonaan, sitä pitää sitten laittaa 6,5dl.

^JJM^ kirjoitti:
Kanki97 kirjoitti:Kuinka vaikeetan on laittaa husseen tt setti ja tartteeko kaasaria ottaa irti yms, ja jos laittaa tt setin ja tehari niin pitäskö ostaa isompi kaasari

Ei ole vaikea laittaa, eikä kaasariakaan vissiin tarvii irrottaa..
Varmaan onnistuu irrottamattakin, mutta on paljon helpompaa vain ottaa se kaasari irti kokonaan ja vaihtaa sitten. Pikkuosat tykkäävät mennä hukkaan, niin hyvä ottaa kaasari vain pöydälle ja vaihtaa. Ja jos asennus huoletuttaa, siinähän vain vaihdetaan kaasarista osa ja laitetaan vastaava tilalle. Ota vaikka kuvia purkuvaiheessa niin muistat miten se luisti tulee sinne sisälle yms. Kaikenkaikkiaan helppo homma, jos teet rauhassa. Jos nyt itse yrität ja tulee ongelmia, nakkaa vaikka YV mulle, niin voin auttaa.

MopedT kirjoitti:Voikos joku vähä jelppiä noitt säätöjen kaa kun ei tunnu onnistuvan :D Eli kiihdyttäessä tuntuu laiskalta ja alkaa pröpröttämään siinä keskikierroksilta ylöspäin kiihdyttäessä(DEPin piikin kohalla) ja sitten jos laittaa kaasun pohjaan kun kiihdyttää ääni muuttuu möreeksi ja ei tunnu kiihtyvän kovinkaan paljoa :/ kokeilin tota 10km lenkki sit ylämäkeen ryypyl ni alko pröpröttää ku laitto ryypyn päälle mutta loppu melkeen samantien(Liian iso suutin?) Pyörä on siis -06 SM ja suutin on 145.
Säätöjä laihemmalle. Hyvä keino on kokeilla neulan sokkaa yksi lovi ylemmäs, käydä testiajolla. Pääsuutintakin voi pienentää, mutta säädä yhtä asiaa kerrallaan niin tiedät mistä kiikastaa jos ei onnistukkaan. Ja laihalle säädettäessä, ei suuria muutoksia kerrallaan. Eli yksi lovi neulaa ylemmäs ja pääsuuttimen kohdalla 140 voisi varmaan koittaa.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

26.7.2013 21:02

tota, tossa husq sm 125 vm.06
katoin tuota öljy letkua joka vie öljy pumpusta kaasariin , niin siellä on aika lailla paljon ilmaa seassa ,eli pitäiskö sen olla täynnä sitä öljyä , mutta kyllä siellä öljyä virtas joo. no sit ku katoin sinne öljypumppuun nii mietin et mites sitä kaasu vaijeria sais säädettyä ns ''rikkaammalle''
ko mun mielestä se oli ihan siellä vakio jutskassa, eli tt husse kyseessä siis , tarttisin vastauksia suht pikaseen nii uskaltais ajellakki
:roll:

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

27.7.2013 16:19

Elikkä tarviiko ton VHM kannen kanssa sylinterin korotuspalaa? Onko se siis pakollinen, tuoko jonkinlaista vääntöä paremmin?

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

29.7.2013 0:09

Ei kai sitä pakko ole laittaa, mutta jos laitat koropalaa pytyn alle, täytyy koropalan verran ottaa pytyn yläpäästä pois jotta squish pysyy samana. Ei se VHM vaadi koropalaa, mutta lisää tehoahan siitä saa jos mäntä laskee kokonaan kanavien alle.

Re: Husqvarna WRE/SMS125 viritys/tekniikka

29.7.2013 18:36

Tolla saisi husseen reilusti lissee tehoa pikkuvaivalla.. -> http://www.nettivaraosa.com/moottoripyo ... et/1611645