Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.5.2014 18:20
gille98 kirjoitti:No juu keksittekö mikä on nasses vikana ku nostelee lämpöjä pirusti että voisko olla termostaatti hajalla vai mikä lisäksi kerää letkuihin paljon vaahtoa?
Todennäköisesti kannentiiviste hajalla?
Vanhanmallin putki pitäs sopia uuteen aika helposti.
16.6.2014 10:47
Kertoisko joku nyt vielä miten sitä RC valvea säädetään?
Ymmärtääkseni virrat päälle ja sitte kattoo että ne läpät aukee kokonaan. Pystyykö sitä säätöä tehä sieltä yläpäästä missä on se servo? Ite en ainaka rupee sieltä säätähän missä on se h-merkki koska itellä on uudemman mallin NSR eikä siellä ole mitään luukkua vaan siinä edessä on jykevä alumiinirunko
16.6.2014 14:33
Katso sinne rc-valven luukkuun valon kanssa rungon reiän läpi ja säädä siitä servon vierestä vaijeria siten, että siellä luukussa on merkit kohdakkain säätimen ollessa yläasennossa. Virtojen ei tarvitse olla koko ajan päällä, kunhan säädin vaan on yläasennossa.
Jos et tajunnut, niin googleta "nsr pakoaukon säätäminen" tjsp., niin pitäisi löytyä ohjeita kuvineen, josta näkyy ne merkit.
17.6.2014 17:45
Koitin säätää mut loppu säätövara kesken.
Sellanen asia että mistä johtuu ku pistää virran päälle ni mulla se servon neula menee siihen LO-kohtaan? Ku eikö sen pitäis mennä yläasentoon eli siihen HI-kohtaan ku pistää virrat. Johtuuko se vaan siitä ku on ne säädöt väärin vai mistä?
Samalla vois varmistaa et missä kohas se merkki on siinä kiekos mihin ne vaijerit tulee? Onko se siinä sen isomman loven oikias reunas? Siinä kohtaa ainaki joku loven tapanen on. Vai onko se josain ihan muualla?
18.6.2014 9:11
miten saan hondalle paremmat alaväännot?
18.6.2014 16:59
näsäviisas kirjoitti:Koitin säätää mut loppu säätövara kesken.
Sellanen asia että mistä johtuu ku pistää virran päälle ni mulla se servon neula menee siihen LO-kohtaan? Ku eikö sen pitäis mennä yläasentoon eli siihen HI-kohtaan ku pistää virrat. Johtuuko se vaan siitä ku on ne säädöt väärin vai mistä?
Samalla vois varmistaa et missä kohas se merkki on siinä kiekos mihin ne vaijerit tulee? Onko se siinä sen isomman loven oikias reunas? Siinä kohtaa ainaki joku loven tapanen on. Vai onko se josain ihan muualla?
Joo niin se olikin, että pyörä käyntiin, anna käydä tyhjänkäyntiä ja sitten virrat pois avaimesta. Näin se säädin jää yläasentoon. Sitten kun virrat laittaa päälle, niin säädin menee alas.
http://www.angelfire.com/dragon2/noz/al ... saato.htmlTossa on hyvät ohjeet. Tuo on vanhanmallin näsäriä varten, mutta ainoa ero on, että uudemmassa näsärissä säätö tehdään sieltä vaijerin yläpäästä. Eli se merkki siinä kiekossa on loven vasemmassa reunassa.
26.6.2014 16:30
Ääripäästä ääripäähän koittanu sitä rc-valvea säätää eikä minkäänlaista eroa tehoissa.
Koitin yhes välis paikoillaan huudattaa sitä ja se servo ei mee sen h-merkin kohalle asti. Tyhjäkäynnillä se kyllä menee. Mistäs tuo vois johtua? Vai onko sen tarkotus tehä noin?
27.6.2014 7:45
Merkki vaan kohalle, niin on oikein säädetty eikä tarvitse muuta. Tyhjänkäynnillä säädin on auki, 2krpm kohdalla menee kiinni ja 7krpm tienoilla aukeaa taas. Eli jos paikallaan haluat kokeilla, niin huudata jonnekin 8krpm asti.
27.6.2014 12:19
On koitettu merkin kohdalla eikä mitään eroa yhtää missään. Ja ihan sama mihkä kohtaan sitä säätää ni ei mitään eroa tehois. Ja siinku mä paikoillaan koitin ni huudatin pitkästi yli 8000rpm että sen pitäis siin vaihees aueta kokonaan, mut se ei se servo mee sinne h-merkkiin asti.
Menee varmaa hakuammunnan puolelle, mut mietin vaa et voisko olla mahdollista että tos ois rajotettu se rc-valve ohjausyksikkö tai joku niinku tuos sanotaan.
http://www.motot.net/wiki/Honda_NSR_huolto_ja_korjaus Voisko tosta johtuu et ei tehot muutu mihkää sama miten sitä säätä ja se ettei se servo liiku isoilla kierroksilla nii paljoo ku tarvii. Mitää muita kureja siinä ei pitäis olla. Kaasaris ei oo sitä kurilevyä, putkesta se alkukäyrän kuri pois ja kaasari oikeen kokonen oikeis säädöis.
27.6.2014 16:31
tietääkö kukaa mikä vois olla nasses vikana ku laittaa virrat päälle nii ei saa valoja päälle ja starttikaan ei pyöri (akussa jännitettä 12.8V nii ei pitäis vaikuttaa). Ja sitteku laitat työntämällä käyntii nii valot on himmeät ja startti pyörii kun painat napista. Jännitteensäätimestä tulee tyhjäkäynnillä 6-8volttia ja ku vähä antaa kaasua nii tulee enää vain alle 3volttia, niin onko joku joka tietäis tästä enemmän??
29.6.2014 2:22
Moro!
Minkäs kokosia kaasareita ootte pitäny näsäris 180cc malossin kans ja minkäkokosilla suuttimilla? Ittellä 34mm mikuni malossin kans ja pitäis saada moinen säätöihi
. Ja putken shark merkkine tehari.
10.7.2014 4:38
tindi51 kirjoitti:tietääkö kukaa mikä vois olla nasses vikana ku laittaa virrat päälle nii ei saa valoja päälle ja starttikaan ei pyöri (akussa jännitettä 12.8V nii ei pitäis vaikuttaa). Ja sitteku laitat työntämällä käyntii nii valot on himmeät ja startti pyörii kun painat napista. Jännitteensäätimestä tulee tyhjäkäynnillä 6-8volttia ja ku vähä antaa kaasua nii tulee enää vain alle 3volttia, niin onko joku joka tietäis tästä enemmän??
Ekana testaisin kyl vaikka jonku kaverin mopon uudella/hyväkuntosella akulla. Vaikka
jännitettä onkin 12.8 v, voi akku olla silti huonossa hapessa eikä
virta riitä mihinkään.
20.7.2014 21:40
Miten vanhanmallin näsärin putkesta saa sen alussa olevan verkon pois?
31.7.2014 1:10
Moro ,mistä saan halvalla nassen sylinteri?
31.7.2014 20:24
Noniin.. eli nyt olisin ehkä vaihtamassa Näsäriin tota Derbiä, joten nyt olis kysymyksiä liittyen virittämiseen.
Miten hyvin toi alakerta kestää virittämistä? Ainakin kiertokangen, laakerit yms. joutunee vaihtamaan.. jos tavoitellaan 36-38 konetehoa ja yli 12-13 000 kierroksia.
Nyt ainakin näin alkuun, mitä keksin, jolla mahdollisesti pääsee tuohon tehotavoitteeseen:
-Vakiosylinterin porttaus ja kannen työstö;
•Pakoaukolle asteita 192-194 ja huuhteluille 131-133 .. sopiva?
•Squish-välys 0.60-0.65mm .. 125cc moottoreissa tuo lienee ihan sopiva, kun tavoitellaan korkeita teholukemia
•Palotila uusiksi
•Kanavien lasikuulapuhallus
•Sylinterin sovitus lohkoihin .. portaat pois
-Imupuolelle;
•Mikuni TMX 38
•Itsetehty imukaula
•VForce 3 läppäventtiili ... sopivia vaihtoehtoja?
•Korotuspala läppäventiilin alle (6-8mm)
•Vakio ilmanputsarikotelon modaus + TwinAir 2-kerroksinen ilmansuodatin?
-Sytytys;
•Ignitechin säädettävä CDI boksi
•Kevennetty vauhtipyörä
•B10EVX .. todennut itse tämän todella hyväksi tulpaksi ex-Derbissä ("midrace"). Kokeilemalla selviää, miten isommassa pyörässä toimii
-Pakoputkisto;
•Jollymoton paisari (kierrosalue?) / Itsetehty ja suunniteltu.. TIGillä hitsaan, jos ja kun rahatilanne sallii sen.
•Hiilikuitukuorinen äänenvaimennin
Lisää ehdotuksia? Tietenkin kuutiotilavuuden kasvatuksella olisi mahdollisesti todella suuri merkitys tehoihin ja silloin olisi mahdollista päästä jopa sinne 40-42hp konetehoihin, riippuen porttauksesta (viilaus).
E85:sta on tullut käytettyä ongelmitta ainoastaan 4-tahtisessa Derbi Senda 125:ssa,
ihme kyllä 85:nen piristi sitä hieman. Nyt kierroksia tulee helposti se 10 000rpm (rajoitin ottaa vastaan) 17/54 välityksillä ja supermotovanteilla. Myöskin kiihtyvyys parani hiukan.. ainut "ongelma" on, että putkesta ampuu mukavasti liekkiä, kun laskee kaasun rajun kiihdytyksen jälkeen.. Säädöt ovat kyllä ihan hyvät.
En viitsi alkaa kokeilemaan tota viinaa 2-tahtisessa sen öljyn sekoitusongelman takia. Tai näin olen ainakin kuullut.. Tuorevoitelulla lienee eri asia?