Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

5.6.2012 23:54

Rajis- kirjoitti:Pistä öljypumppu säätöihin ja onkos sulla varmasti kaikki osat tallella? Ja tk suuttimen alta otat sen emulsiosuuttimen pois.


Eipä ollut kovinpaljoa poissa säädöistä, nyt kävin kuitenkin laittamassa ja testaamassa, samaa tekee.
Osat? Missäpäinsiellä on emulsiosuutin? Tässä menee vähän ohi :)

Re: Rotax 122 ja 123

6.6.2012 13:27

akulol kirjoitti:
Rajis- kirjoitti:Pistä öljypumppu säätöihin ja onkos sulla varmasti kaikki osat tallella? Ja tk suuttimen alta otat sen emulsiosuuttimen pois.


Eipä ollut kovinpaljoa poissa säädöistä, nyt kävin kuitenkin laittamassa ja testaamassa, samaa tekee.
Osat? Missäpäinsiellä on emulsiosuutin? Tässä menee vähän ohi :)

Tk suuttimen alla kuten sanottu, jossei ole mitää niin sit se on pois

Re: Rotax 122 ja 123

6.6.2012 18:52

Varmaan vähän tyhmä kysymys :).Eli onko rotax 123 moottorissa tuorevoitelu?Tuleeko siis öljytankkiin 2t öljy ja bensatankkiin pelkkä bensa eli bensaan ei sekoiteta 2t öljyä?Mites alakerran öljyt mistä vanhat saa pois ja mistä uudet sisään?Oon yittänyt ettii tietoo mutta ei tunnu löytyvän (varmaan niin yksin kertainen asia) :D Oon siis ihan uus tällä alalalla ja just sain piikin:).Kiitos jo näin etukäteen :)

Re: Rotax 122 ja 123

6.6.2012 21:27

saaku45 kirjoitti:Varmaan vähän tyhmä kysymys :).Eli onko rotax 123 moottorissa tuorevoitelu?Tuleeko siis öljytankkiin 2t öljy ja bensatankkiin pelkkä bensa eli bensaan ei sekoiteta 2t öljyä?Mites alakerran öljyt mistä vanhat saa pois ja mistä uudet sisään?Oon yittänyt ettii tietoo mutta ei tunnu löytyvän (varmaan niin yksin kertainen asia) :D Oon siis ihan uus tällä alalalla ja just sain piikin:).Kiitos jo näin etukäteen :)

Siis tässähän on erikseen öljysäiliö takaapäin oikean takakatteen alla. Tietty jos tuorevoitelu on otettu pois ni sit tankkii ölpät.

Re: Rotax 122 ja 123

6.6.2012 21:31

siis mulla on red rose :D

Re: Rotax 122 ja 123

8.6.2012 16:03

sellasta viä kysyn että missä tossa vakiokaasarissa (28mm Dellorto PHBH) on seosruuvi/ilmaruuvi?
Ja mitkä on normaali kierokset?Tyhjä käynillä kun ei anna kaasua kierokset on 2500 ja täys kaasulla 9000 eli onko ihan ok?

Re: Rotax 122 ja 123

8.6.2012 16:48

Se ruuvi missä on musta mötikkä päässä on tk-ruuvi ja sen vieressä on seosruuvi. Kannattaa lähtee seoksia kokeilemaan 1,5 kierrosta auki, yleensä saa avata enemmänkin. Ja itte pitäny tyhjäkäynti kierroksia siinä 1000-1500.

Re: Rotax 122 ja 123

9.6.2012 2:10

Mikäs vois olla vikana ku Aprilia MX 125 käy tasasesti tyhjäkäyntiä, seokset pitäis olla kunnossa eikä röpötä sun muuta, käynnistyy aina ensimmäisellä polkasulla, mutta tänään ajossa hyyty yks kaks eikä enää suostunu käynnistymään ollenkaan? Tulpan otin irti, pesin ja poistin liat, sen jälkeen sain hetken ajan käymään mutta sitten taas hyyty eikä suostunu taaskaan käynnistymään. Samalla tavalla käynyt ennenki, silloin sain vain sen vielä käymään eikä onglemaa tuntunut enää olevan, kunnes sitten tänään. Kiitos jos joku jaksaa vastailla :D !

Re: Rotax 122 ja 123

9.6.2012 14:11

Onko puristukset tallella?

Re: Rotax 122 ja 123

9.6.2012 14:57

Koitas ihan kokonaan uudella tulpalla..

Re: Rotax 122 ja 123

11.6.2012 13:25

No ei saatana, loppuu usko jo. :s Moottori kasassa reilun viikon tappelun jälkeen ja nyt ei lähe käyntiin.
Kipinää tulee, mäntä pyörii mutta bensaa tulpanreiästä sisää pistäessä ei mitään reaktiota. Uus tulppa kokeiltu ja antaa kirkkaan sinisen kipinän. Tulipahan sormillekkin kerran ja säväytti kyl ihan kohtalaisesti. :)

Onko kellään mitään kokemusta/mutua tilanteen selvittämiseks?

Re: Rotax 122 ja 123

11.6.2012 16:27

Muistitko laittaa m-renkaat? :lol: Kummalta kyllä kuulostaa, varovasti vois kokeilla mäki startilla, laittaa tankkiin vaikka seosbensat että voitelee hyvin.

Re: Rotax 122 ja 123

11.6.2012 18:03

Kohta pitäis lähtä tilaus pjmeellepäin mitakan sylinterisetistä. Mitä eroa noilla erimerkkisillä männillä on?

Re: Rotax 122 ja 123

11.6.2012 20:32

Lisää apikan kanssa tappelua..

Eli nyt on 70 tk suutin ja 118 pääsuutin, kulkee nyt jo jonkinverran paremmin, ei öljyä (ainakaan pahasti) mutta lähtiessä (1) ei väännä _yhtään_ ja pitää rääkätä kytkintä että liikkeelle pääsee, muuten kyllä menee hyvin.. apuja ? :|

Re: Rotax 122 ja 123

11.6.2012 23:58

akulol kirjoitti:Lisää apikan kanssa tappelua..

Eli nyt on 70 tk suutin ja 118 pääsuutin, kulkee nyt jo jonkinverran paremmin, ei öljyä (ainakaan pahasti) mutta lähtiessä (1) ei väännä _yhtään_ ja pitää rääkätä kytkintä että liikkeelle pääsee, muuten kyllä menee hyvin.. apuja ? :|


Puristuspaineet?