Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
26.2.2012 16:17
Minä kyllä laittaisin takasin lohkot yhteen ja jättäisin ne hilppeet keskilohkoon kiinni, siihen niiden kuuluu jäädä, tai no en tiedä kuuluuko mutta niin on paras. Pakotat siis ne pois naputtamalla vetarin päähän.
Miten ne on sinne vasempaan jääny? _muistaakseni_ vaiherumpu on kiinni keskilohkossa joten siihen sen pitäs jäädä ja sitä kautta ne haarukat pitää myös ratas-akseli paketit oikeessa lohkossa.
26.2.2012 17:22
Sitä juuri minäkin ihmettelen proppu! Miten voi saada noi irtoamaan toiselle puolelle, siellähän kytkinpuolella sitä vaihteistoa pitää kytkinpakka, se vaihderumpu ja viel ainakin ensiöratas? Eikö husse oo ihan peruspeli et vasemmalta tulee ketjut ja kiksi vasemmalla jne?
27.2.2012 21:55
Joo ihan normi asetelmalla toi motti on. Liekkö hän sit menny purkamaan sen kytkinpuolelta ihan atomeihin ja leväyttäny lohkot kummempia miettimättä. Ite pyrin saamaan kampuran siihen vasempaan lohkoon mistä se on helpompi naputella pois, koska ei tarvii varoo et vaihteisto menee sijoiltaan.
28.2.2012 14:18
Jätin purkuvaiheessa kytkinpakan kiinni kytkinpuolelle juuri tuon takia että vaihteisto jäis tolle puolelle mihin ajattelin että se kuuluukin jäädä, mutta ei se vaihteisto vaan suostunut jäämään siihen kytkimen puolelle pienellä voimankäytöllä niin nappasin sitten sen kytkinpakan siitä irti ja koitin jos ne lähtis käsin vetämällä sen jälkeen ku on levittäny lohkot.
Mutta ei tunnu kyllä lähtevän, vetoakseli kyllä tuntuis lähtevän muttakun se ei lähe ennenkuin on saanu sen viereisen akselin irti siitä minkä toinenpää menee kytkimelle
E: noniiiin nyt lähti niinkuin kuuluukin kun naputteli tarpeeks tohon vetarin päähän
1.3.2012 8:42
Niin se kanittaa vähän siitä lopusta kun siinä on paskaa ja rosoa.
2.3.2012 15:41
Onkos kellään ollut semmosta ongelmaa, että vaihteisto öljyjä häviää ja ulospäin ei vuoda mihinkään ja jäähdytysneste on puhdasta. Eli menee kampikammioon, mutta stefa oli ehjä. Alko kun tein koneremontin. Onkohan vika stefassa vai lohkojen tiiviseestä. Onkos kellään mitään ideaa miten vois kokeilla mistä vuotaa. Tiiviste ainakin meni kasauksessa hyvin paikalleen (pultit meni suoraa paikkaansa).
2.3.2012 16:32
Vikahan voi olla kummas vaan. Auki on otettava joka tapauksessa.
2.3.2012 20:49
Jaa minkä takia on otettava auki joka tapauksessa? Jos et sattunu tietämään, niin stefan vaihto onnistuu ihan helposti ilman keskilohkojen avausta. Ja taidan kokeilla stefan vaiholla alkaako toimimaan.
2.3.2012 20:58
Niin, mikäs tässä ongelma sit on? Senku vaihat sen stefan ja jos vika ei ole siinä niin sit lohkot auki
2.3.2012 21:23
Ei kun sitä vaan kyselin, että olisko jollain jotain keinoa millä sais selville vuotaako se lohkojen tiivisteestä... Ei viittis turhaan avata.
2.3.2012 21:30
Niin no juu... Hmm... No ootko koittanu nyt ekana kiristää kaikki maholliset pultit?
2.3.2012 23:00
Kaikki on kiristetty oikeisiin momentteihin, että ei pitäis siitä johtua.
8.3.2012 0:06
Miten vaihteiston laakerit helpoiten ja EHJÄNÄ irti lohkosta, kun ajattelin vaan rasvata huolella?
Viimeksi muokannut derbisendaxrace päivämäärä 21.5.2012 23:29, muokattu yhteensä 1 kerran
8.3.2012 0:13
ktmsata25 kirjoitti:Miten vaihteiston laakerit helpoiten ja EHJÄNÄ irti lohkosta, kun ajattelin vaan rasvata huolella?
Kuumentamalla lohkoa. Laakerit tulee pois ja menee paikalleen ilman hakkaamisia.
http://youtu.be/YOCuztRZIaA
8.3.2012 13:29
ktmsata25 kirjoitti:Miten vaihteiston laakerit helpoiten ja EHJÄNÄ irti lohkosta, kun ajattelin vaan rasvata huolella?
Eikös se vaihteistoöljy hoitele tämän homman ?