Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
25.6.2015 20:09
JereRönkkö99 kirjoitti:19jonsku kirjoitti:Alkuperäistä saattaa saaha maahantuojalta mascolta, mutta ite en sieltä tilais mitään. Ite tilasin nelarihussen imukaulan
http://www.mp-osat.fi.[/quote
Huh, Kiitän! Täytyy vielä tarkistaa, että on samanlainen!
Näyttäs, että tossa hussen imukaulassa ois 2 letkun paikkaa. mulla riejussa on vaan 1.
Onko toi et vaan tökkäsee toiseen rööriin letkun ja toisee vaikka gasket, vai mitä noi ees on.
26.6.2015 2:13
Nelarihussen imukaulan "toinen letkunpaikka" on alunperinki tukittu. Sitä en tiiä miks siinä on sellanen mutta eipä tuo luulis riejussa haittaavan. Toinen paikka on egr:lle
26.6.2015 18:27
Jimmykojootti kirjoitti:Nelarihussen imukaulan "toinen letkunpaikka" on alunperinki tukittu. Sitä en tiiä miks siinä on sellanen mutta eipä tuo luulis riejussa haittaavan. Toinen paikka on egr:lle
Hei, kiitti tiedosta. Tästä oli apua
27.6.2015 17:11
Saatto syy löytyä tyhjäkäyntiropleemaan. Elikkä kun imukaulassa on ne kaksi letkunpaikkaa kuuluuko molempien olla tukittuna? Nyt kaasuttimenpuoleisessa ammottaa n. 5mm reikä suoraan imukaulaan. Hämärä muistikuva on että se olisi aiemmin ollut tukossa.
27.6.2015 18:23
Molemmat pitää olla tukittuna, mikäli egr on poistettu käytöstä. Jos egr on käytössä niin toisesta pitää mennä letku egr-venttiilille.
28.6.2015 15:05
Mistä löytää hemmiin halvalla isomppaa athenaa tai malossii?
28.6.2015 16:47
Et mistään, heikko Euro on nostanut monien kamppeiden hintaa. Kyllä siihen ostoon tärähtää se 350-390€ jos Malossin tai Athenan haluaa, halvempia merkittömiä kittejä löytyy eLahdesta.
28.6.2015 18:10
Mikä vikana ku kaverin wärrästä säädettiin venttiilit motot.netin ohjeen mukaan ja nakutus alkoi uudestaan?
Ensimmäisen 100km aikana ei nakuttanut yhtään ja yhtäkkiä alkoi kuulua pientä nakutusta ja pikkuhiljaa n. 20km nakutuksen huomaamisen jälkeen nakutus kuulosti jo melkein samalta kuin ennen venttiilien säätöä.
Kylmällä koneella nakutus ei ole niin voimakasta?
Tiukat (rakotulkki liikkui tosi tahmeasti) 0.10 (imu) ja 0.20 (pako) välykset laitettiin, ja mutterit kiristettiin tiukalle rakotulkki venan ja säätönamikan välissä ja sen jälkeen vielä tarkistettiin kaikki välykset ja ne oli hyvät.
28.6.2015 19:17
Imupuoli liian tiukalla, teki vanhalla pyörällä itellä samaa kun pisti 0.10 välystä. Pistä 0.15 imu ja pakoon 0.20-0.25
28.6.2015 23:32
Miten voisi päätellä että onko laihalla vai ei kokeilematta isompaa suutinta kun kova vaiva olisi turhaan kokeilla ja on pieni huoli ettei leivo uusi athena laihalla ajamisen takia. Kiitos etukäteen säätövinkeistä.
29.6.2015 0:16
Mistä olette ostaneet 13 piikkisiä etu hammasrattaita (husqvarna smr 125 vakio ketjuille eli 428)
29.6.2015 8:04
miuhu kirjoitti:Miten voisi päätellä että onko laihalla vai ei kokeilematta isompaa suutinta kun kova vaiva olisi turhaan kokeilla ja on pieni huoli ettei leivo uusi athena laihalla ajamisen takia. Kiitos etukäteen säätövinkeistä.
Mitkä suuttimet sulla on tällä hetkellä kiinni ja mitä muutoksia on moottorille/putkistolle/imupuolelle tehty?
Jos kaasussa tuntuu ajossa kuolleita ja puutuneita kohtia niin seos on joko laihalla tai rikkaalla. Jos moottorijarrutuksessa paukuttaa putkeen tukitulla EGR:llä niin vähintään tk-seokset on laihalla.
Tulpan väri kertoo paljon, mitä valkoisempi tulppa, sitä laihemmalla seokset on.
29.6.2015 12:41
Murska kirjoitti:miuhu kirjoitti:Miten voisi päätellä että onko laihalla vai ei kokeilematta isompaa suutinta kun kova vaiva olisi turhaan kokeilla ja on pieni huoli ettei leivo uusi athena laihalla ajamisen takia. Kiitos etukäteen säätövinkeistä.
Mitkä suuttimet sulla on tällä hetkellä kiinni ja mitä muutoksia on moottorille/putkistolle/imupuolelle tehty?
Jos kaasussa tuntuu ajossa kuolleita ja puutuneita kohtia niin seos on joko laihalla tai rikkaalla. Jos moottorijarrutuksessa paukuttaa putkeen tukitulla EGR:llä niin vähintään tk-seokset on laihalla.
Tulpan väri kertoo paljon, mitä valkoisempi tulppa, sitä laihemmalla seokset on.
kiitos 40 ja 142.5 vakioputkella leovincen kanssa egr tukittu ja 180cc athena. ilmanputsarina vaahtomuovinen. b5 on paikallaan. hyvin näyttäisi toimivan ja 1. sivun tyhjäkäynnin säätö tehty en ole paljoa ajanut mutta kun egr tulppa irtosi ajossa niin rupesi paukkumaan moottorijarrutaessa. tulppa paikallaan ei paukkunut
29.6.2015 14:22
Suuttimien puolesta ei pitäisi käydä laihalla. Jos kaasussa ei ole kuolleita kohtia ja tulppa ei ole valkoinen niin kuulostaa siltä että kaikki on kunnossa. Katkaise vielä se B5 johto niin toimii vielä paremmin.
29.6.2015 15:10
Murska kirjoitti:Suuttimien puolesta ei pitäisi käydä laihalla. Jos kaasussa ei ole kuolleita kohtia ja tulppa ei ole valkoinen niin kuulostaa siltä että kaikki on kunnossa. Katkaise vielä se B5 johto niin toimii vielä paremmin.
No hyvä mietin vaan kun 1.sivun ohjeet oli paperiputsarin kanssa mutta hyvältä se tuntuu kyllä. En löytänyt sähkökaaviota riejuun niin b5 sen takia paikallaan.