Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Vs: 4t yleinen viritys/tekniikka

2.4.2014 19:33

Sikaflex on vissii yks pirkkakonsti

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

2.4.2014 21:27

Voiskos joku jelppii, en löydä paikkaa mistä sais imukaulat tilattuu.
Paikkoja löytyy missä niitä on myynnis mut lukee vaa et out of stock.
Sopiikos tuohon minkää muun vehkeen imukaulat ?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

5.4.2014 11:05

Oletko tuolta Motor Powerilta katsonut?:
linkki

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

5.4.2014 18:16

Empäs ole katsonut mutta kiitti :)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.4.2014 17:52

milloin noissa skyteamin (200cc) koneissa alkaa CDI (?) rajoittamaan kierroksia?

ajattelin vaa, et jos ihan kokeilumielessä virittelisin sellaista tehokkaammaksi..
ja ton kokoluokan koneesta saa sitä tehoa käytännössä kierroksien kautta.
tolla tarkoitan siis sitä, että 200cc koneesta ei saada mitään 30hp@8000rpm, vaan ennemmin jotain 30hp@12000rpm (jota tuskin kiinalainen laatutyö kestää :lol: ).

realistinen tehotavoite olisi n. 20hp (koneelta). vakiona tosta lähtee n. 12-14 kiinalaista ponia koneelta. eli pitäisi jostain repiä ne puuttuvat 6-8hp, jotka yrittäisin saada:
1) Kannen työstö (Dremel ja Bilteman "mini-vinku" +kovametalliteriä, pakkelia .. yms.)
2) Kireämpi nokka + jäykemmät venttiilin jouset (mahdollisesti jostain crossista, JOS sattuu löytymään joku nokka-akseli, jonka saa suht helposti modattua)
3) Ignitechin säädettävä CDI + modatut Ducatin sähköt
4) Isompi kaasutin ; Dellorto PHF 34mm (kiihdytyspumpulla) tai muu vastaava
5) vapaailmansuodatin (Twinair, pipercross tms.)
6) Itsetehty pakoputki (suunnittelen sen laskurin avulla) + vapaasti virtaava äänenvaimennin

jospa noilla virityksillä saisi sen 20hp irti kinkkukoneesta.. :D
kierroksia pitäisi ton ottaa silloin päälle 11 000rpm (jos vaan koneen osat kestävät).

mielipiteitä? kommenttia/kritiikkiä? ehdotuksia?

ja itse siis opiskelen autonasentajaksi ja olen aina ollut kiinnostunut 2t ja 4t moottoreista, sekä erityisesti niiden virittämisestä, niin ei tuo kaikki vaiva ja rahanmeno sen puolesta haittaa. parempi vaa, että opettelee virittämään nelari konetta tuon parissa, kuin auton, eikö?

sitten jos vielä kertoisitte, että mistä noita skyteamin (200cc) koneen osia sais edullisesti? esim. vaihteiston, kytkimen.. yms. osia.
Suomessa ainakaan Motorpower ei enään myy 200cc skyteamin koneen osia... (muistaakseni).

ps. mahdollisesti laitan projutopikin pystyyn kesälomalla, koska silloin on enemmän aikaa (ja rahaa). ;)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

2.5.2014 13:23

Mistähän voisi johtua, kun juuri ostamassani yamaha xt:ssä tyhjäkäynnillä ei joko meinaa pysyä käynnissä tai vaihtoehtoisesti kierrokset jää kellumaan? Imuvuotoja ei löytynyt.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

4.5.2014 21:13

Onko kellään tätä malossin 183cc tai jotain isompaa pannua kiinni, jos on niin mitä mieltä olette nokkaakselin vaihdosta. Onko kuinka välttämätön ? pidentääkö koneen käyttöikää ja tuoko tehoa kuinka paljon ?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

4.5.2014 22:22

Yläkierroksillehan se potkua antaa? Näin olen kuullut. Tuskin ainakaan pidentää käyttöikää.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

6.5.2014 22:23

Sehän toki riippuu nokasta, mutta yleensä virinokat taitaa tuoda vääntöä keski/yläalueelle, mutta vastapainona sitä vääntöä häviää alhaalta.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

13.5.2014 15:50

oisko antaa vinkkejä mitä laittaa rieju marathoniin jossa on jo 183cc athenan pytty ?
:nörtti:

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

13.5.2014 18:25

Onko kaasari vaihdettu? Pääseekö pakokaasut virtaamaan vapaasti? Vapaavirtaussuodatin voisi myös auttaa hieman jos ei jo ole.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

14.5.2014 14:20

On kaikki nämä mitä mainittit :D itellä ideat alkaa loppuu ton kans

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

14.5.2014 19:11

Isovena kansi, viri nokka-akseli, 6 jousinen kytkin, kevyempi kampura?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

14.5.2014 20:58

Kevennäppä myös vauhtista.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

14.5.2014 22:28

Taitaa se vakio kansi ahdistaa aika paljon kaasaria enemmän..