Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
5.9.2010 0:41
fabregas kirjoitti:Räsä ei suostu nyt lähtemään ollenkaan käyntiin. Kun yritän käynnistää, mittaristo pimenee täysin, mittaristossa vilkkuu joku akulta näyttävä kuvake. Onko nyt niin, että akku on tyhjentynyt vai peräti paskana?
Tarkista eka sulakkeet, jos kaikki ehjiä niin akku lataukseen.
5.9.2010 11:41
Itellä on muodostunut tuossa mäksässä ongelmaksi takavilkut ja pyörän aiheuttama tärinä. Pyörällä on paha tapa johtaa kaikki tärinä takahäkkiin ja penkinjatkeeseen, joka on onnistunut irroittamaan jo kaksi johtoa vilkun sisästä, joita ei okein enää lähdettäkkään korjaamaan. Mikä tuohon ongelmaan olisi ratkaisuksi, jotain tärinää vaimentavaa materiaalia häkin ja jatkeen väliin?
6.9.2010 0:07
Juustus kirjoitti:Itellä on muodostunut tuossa mäksässä ongelmaksi takavilkut ja pyörän aiheuttama tärinä. Pyörällä on paha tapa johtaa kaikki tärinä takahäkkiin ja penkinjatkeeseen, joka on onnistunut irroittamaan jo kaksi johtoa vilkun sisästä, joita ei okein enää lähdettäkkään korjaamaan. Mikä tuohon ongelmaan olisi ratkaisuksi, jotain tärinää vaimentavaa materiaalia häkin ja jatkeen väliin?
Kunnon liittimillä pitäis pysyä tärinässä kun tärinässä.
6.9.2010 10:24
tonyyqi kirjoitti:Juustus kirjoitti:Itellä on muodostunut tuossa mäksässä ongelmaksi takavilkut ja pyörän aiheuttama tärinä. Pyörällä on paha tapa johtaa kaikki tärinä takahäkkiin ja penkinjatkeeseen, joka on onnistunut irroittamaan jo kaksi johtoa vilkun sisästä, joita ei okein enää lähdettäkkään korjaamaan. Mikä tuohon ongelmaan olisi ratkaisuksi, jotain tärinää vaimentavaa materiaalia häkin ja jatkeen väliin?
Kunnon liittimillä pitäis pysyä tärinässä kun tärinässä.
Ne johdot on irronnu kokonaan sieltä vilkun sisästä, liittimet on kestäny ihan hyvin.
6.9.2010 19:32
Sähköt meni sekaisin, vilkut ei toimi. Vilkun merkkivalo vilkkuu kokoajan ja pakoaukonsäädin raksuttaa ihan kuin vilkku. Pyörä Honda Crm ja oon aika ymmällään, onko jollain ideoita mistä olis kyse? Voisko olla vika virtalukon pohjassa?
11.9.2010 0:06
Mistäs voisi johtua että vilkut ei toimi, ne vaan palaa mutta ei vilku. Relettä vaihdettu, ei ainakaan siitä johdu.
11.9.2010 15:19
Two-Glass kirjoitti:Mistäs voisi johtua että vilkut ei toimi, ne vaan palaa mutta ei vilku. Relettä vaihdettu, ei ainakaan siitä johdu.
Tarvitset vastukset vilkkuihin.
12.9.2010 20:15
Nyt on silleen että ei kotari käynnisty. Eli kipinää ei tule. Tulppa on vaihdettu, tulpanhattu toimii ja puolakin vaihdettu... ei auttanu mikään noista!! mitattiin että magneetolta tulee n. 17 volttia kun polkasee joten siinä tuskin vikaa.. onko cdi sitten viimeinen vaihtoehto?
29.9.2010 1:58
Yamaha TW 125 vikaa.. ennen lähti käyntiin ilman avainta ja nyt sähköt suli eikä lähe enää käyntiin. Missä vois olla vika?
6.10.2010 17:34
Mikäköhän on kotaraisessa ku etu ja tavalo toimii mutta vilkuille ei tule virtaa ollenkaan ? releen olen uusinnut. kyseessä on ktm exc 125 08
11.10.2010 12:33
^^samppa kirjoitti:Mikäköhän on kotaraisessa ku etu ja tavalo toimii mutta vilkuille ei tule virtaa ollenkaan ? releen olen uusinnut. kyseessä on ktm exc 125 08
Joku johto poikki eikun vaa tutkimaan
15.10.2010 9:55
En tiedä onko oikee paikka kysyä apua, mutta mulla olis semmonen ongelma, että senda ei lähde känytiin!
Kyseessä on Derbi Senda 125r vm.04.
Tosiaan kesän lopussa pyörä sammui kesken ajon ja katoin nii oli sulakkeen polttanu.
Mikään expertti ku en oo nii en tienny mitä tehdä, muuta ku kävin johdot läpi ettei oo poikki/ota runkoon kiinni. Kaveri arveli että vika vois olla jännitteensäätimessä??? Noh, ostin uuden ja asensin, mutta ei menny kun 2km ku se taas sammu ja sulake oli palanu. Missä vika?
11.12.2010 20:38
Miten näkee, että CDI on paskana? Ostin NSR eilen ja myyjän mukaa se on sökö, olisi kiva varmistaa ennen uuden ostoa.
16.12.2010 19:59
Naked kirjoitti:Miten näkee, että CDI on paskana? Ostin NSR eilen ja myyjän mukaa se on sökö, olisi kiva varmistaa ennen uuden ostoa.
kokeilet jonkun toisen pyörässä
17.4.2011 9:49
joo aattelin kysästä nyt täälläkin että onko kellään sattunut käymään samanlailla kun mulla.. eli pyörä on -98 mallin 125cc kotka ja laitoin sen käyntiin ja käytin vähän aikaa ja sit vaan yhtääkkiä sammui ja nyt kipinä hukassa?? oon nyt mittaillut että tulee magneetolta virtaa ja impulssia, ja olen mitannut että tulee cdi boxista virtaa puolalle ja virtaa tulee myös tulpanhattuun mutta ilmeisesti liian vähän kun taas yrittää kattoa kipinää perinteisellä tyylillä että tulppa runkoon ja polkasee niin ei tule kipinää? ja saa bensaa ja kaikkea mutta ei lupaakkaan. ja uudellakin tulpalla testattu....
että oisko kellään kokemusksia samanmoisesta tilanteesta??? tietäs nyt että mitä sinne eka ostelis?? puolahan siitä on luultavasti mennyt. niin ja että mistä sais helpoiten nuita kotkien sytytyspuolen osia??