Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
31.7.2014 7:17
Kyllä kannattaa vaihtaa ?w50 öljyyn, voitelee paremmin kuumassa koneessa kun öljy ei mene niin liruksi kun ohuemmat öljyt. Yksipyttyinen moottori on kova haastaja öljyille, korkeat kierrokset, kovat rasitukset männässä ja kiertokangessa sekä kuumuus, varsinkin näillä keleillä. Myös vaihteiston toiminta tuntuu tykkäävän paksummista öljyistä.
31.7.2014 14:45
Osaattekos neuvoa? Jako ikäänkuin siirtyy itsestään.. Ainakun laittaa kaikki merkit kohdalleen ja pyöräyttää pari kierrosta konetta, ajoitus on siirtynyt hampaan pari väärään suuntaan ja siirtyy melkein joka kierroksella hampaan :0
31.7.2014 15:03
Ketju ei oo alapäästä varmaan kunnolla paikallaan? On v*ttumainen väsätä paikalleen.
31.7.2014 15:10
Jos alapää ei ole paikallaan ja saat nokan rattaan paikalleen niin kannattaa mitata paljonko ketju on venynyt ja laahaimet kuluneet. Jos molemmat on kunnossa niin nokan ratas en men paikalleen koska ketju alkaa kiristämään.
Ihmettelen ettei ketjulla ole alapäässä ohjuria ollenkaan joka pitää ketjun paikallaan. Ketjun laitto alapäästä paikalleen on helpointa kun pytty ei ole paikallaan, sen jälkeen 5 kätisen jonglöörin taidoilla pytty ja kansi paikalleen niin että nokkaketju pysyy koko ajan kireällä
31.7.2014 18:24
Noniin selvisi kolinan syy moottorista(ei ollut mäntä ja kansi)... Toinen kampiakselin laakeri oli paskonut ittensä ja ruostettakin löytyi?
Mites tuon kampiakselin saisi irti tuosta vauhtipyörän puoleisesta lohkosta kun se jäi siihen kiinni? Onko tuo vauhtipyörän puoleinen laakeri kiinni kampiakselissa ettei sitä saa vaihdettua. Tuon huomasin kun tuota tutkailin enkä vielä ole netistäkään löytänyt siihen uutta laakeria varaosalistoista.
31.7.2014 21:01
No nyt on nokkaketju paikoillaan eikä jako enää liiku,mutta ei edes lupaa,eikä ime bensaa..
1.8.2014 10:36
MeRiejusta, tuskin se on ruostetta, se on tehtaan laakerilukitetta todennäköisesti. kampiakselin laakerithan menee kampiaksemille käsin laittamalla ja sinne kuuluu laittaa laakerilukitetta kasatessa, näin vink vink
ei kuitenkaa oo tarkoitus lukita laakerin kuulia joten varovasti
AMPSista ollu mulle hyviä kokemuksia, puuttuvia osia lähetelleet jälkikäteen (tosin ei saisi puuttua mitään). Sähköposteihin vastaavat huonosti muutenkin, useemmin sai laittaa viestiä ennenkuin noteerasivat.
1.8.2014 18:16
Juu no mites tuon sais irti tuosta lohkosta ku se nyt on jumissa siinä
2.8.2014 17:20
Mikä vois olla tuossa wr;ssä kun kesken ajon yhtäkkiä sammui eikä enää lähde käyntiin, startti kyllä jankkaa mutta ei vaan käynnisty bensaa on tankki täynnä yms. tulppa on vaihettu ja bensapumppu jurnuttaa kyllä käynnistäessä.Täyvvellä kaasulla luputtaa vähä. Ja nyt meni sähköt että ei muuta kun värinä kuuluu ku yrittää startata, mikä himmetti tuossa on!
4.8.2014 14:53
MeRiejusta, ite oon painanu homemade ulosvetimellä ne laakerit pois. Jos koet olevas hurja niin voithan sä lyömälläkin ne irrottaa mut hakkaamiset ei kuulu omaan tyyliin
4.8.2014 22:25
Tarkoitin lähinnä tuota kampiakseliin kiinnitettyä kun se ja koko kampura on kiinni lohkossa vielä
muut on jo irrotettu. Ilmeisesti joutuu uuden kampuran ostamaan jos tuon toisen mielii vaihtaa?
5.8.2014 21:38
Ohops sori, se on koneistamon hommia, ellet itse koe omaavas vehkeitä millä irrottaa sen rattaan poistieltä.
5.8.2014 23:44
Rattaat on ainakin päältäpäin kiinnitetty laakerin sisäkehään. Mutta näyttäis niinku se koko kokonaisuus olisi ehkä irroitettavissa kampiakselista. Tiedä sitten miten sen laakerin siihen vaihtaa kun samaa osaa rattaiden kanssa.
Edit: Pitänee mennä koneistamolle koittamaan tuuria ja kysymään paljonko tuon laakerin vaihto tulee maksamaan.. Ei kiinnostaisi kyllä yhtään ostaa uutta kampiakselia(400e), kun budjetti jo muutenkin matala. Muut rahisevat/väljät laakerit maksavat yhteensä 147e(Maahantuojalta) eli kaikki muut paitsi vetoakselin laakeri. Saakohan/Kannattaakohan nuo laakerit maahantuojalta vai esim Skf:ltä ostaa? Otanko vaan mitat laakereista ja menen Skf:n sivuille etsimään sopivat?
7.8.2014 14:01
Mikäs Riejuun tuli kun ajon jälkeen ei suostu käymään tyhjäkäyntiä kunnolla? Aluksi tyhjäkäynti muuttui tosi pieneksi mutta nyt ei pysy ollenkaan käynnissä ilman ryyppyä ja esim valoissa seistessäkin pitää pumpata kaasua jottei sammu. 132,5 ps ja 40tk. Tyhjäkäyntiä koitin säätää isommaksi mutta sitten alkaa kierrokset leijaamaan kun kaasua käyttää. Kellään ideoita millä korjaantuis?
7.8.2014 14:07
Voiskos olla imuvuoto? Suikuttele jotain helposti syttyvää, vaikka bräkleeniä paikkoihin mistä vois vetää ilmaa. Jos kiekat nousee suihkuttaessa->imuvuoto.