12.3.2010 18:07
Baw33 kirjoitti:Joo selvis jotenki toi shimmaus juttu. Mut jos ymmärsin oikeen niin pitäs laittaa magneeton puolelle eka stefa, petari kampiakseliin ja sit ne yhessä lohkoon.. Aattelin siis että eka pakkaseen lohko, kevyesti lämmitän petaria (60-80*C) ja se veiviin ni saa mitattua sen tarviiko shimmiä. Sit kevyesti taas lämmitän lohkoo missä on se stefa ja kampiakseli ja petari pakkaseen. Sit vaan tsuistai? Miten muut on tehny?
12.3.2010 18:09
JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:Baw33 kirjoitti:En kyllä oikeen saanu selkoo että mistä ne valu, mut ei toi kyllä kuulosta siltä että mikään ois rikki, ja varsinki jos yhtäkkiä rempan jälkee.. Veikkaanpa että oot unohtanu jonkun pultin tai letkun..
joo oli turhan sekava eli tuolle koneelle en ole tehnyt mitään remonttia vaan kun vanhasta tuli vaihdelaatikko pihalle niin ostin toisen räsän josta tämä kone on peräisin ja vaihdettuani sen vuoto ilmeni.. mutta eikai tuo auta kun ruveta aukomaan.
Kokeile nyt vain laittaa se tyhjennysproppu paikalleen
12.3.2010 18:12
12.3.2010 18:14
anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:Baw33 kirjoitti:En kyllä oikeen saanu selkoo että mistä ne valu, mut ei toi kyllä kuulosta siltä että mikään ois rikki, ja varsinki jos yhtäkkiä rempan jälkee.. Veikkaanpa että oot unohtanu jonkun pultin tai letkun..
joo oli turhan sekava eli tuolle koneelle en ole tehnyt mitään remonttia vaan kun vanhasta tuli vaihdelaatikko pihalle niin ostin toisen räsän josta tämä kone on peräisin ja vaihdettuani sen vuoto ilmeni.. mutta eikai tuo auta kun ruveta aukomaan.
Kokeile nyt vain laittaa se tyhjennysproppu paikalleen
kuuluuko siinä olla jonkin näköönen proppuki ? vanhas konees ei mielestäni ollu mitään ja ei vuotanu.
12.3.2010 18:26
JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:Baw33 kirjoitti:En kyllä oikeen saanu selkoo että mistä ne valu, mut ei toi kyllä kuulosta siltä että mikään ois rikki, ja varsinki jos yhtäkkiä rempan jälkee.. Veikkaanpa että oot unohtanu jonkun pultin tai letkun..
joo oli turhan sekava eli tuolle koneelle en ole tehnyt mitään remonttia vaan kun vanhasta tuli vaihdelaatikko pihalle niin ostin toisen räsän josta tämä kone on peräisin ja vaihdettuani sen vuoto ilmeni.. mutta eikai tuo auta kun ruveta aukomaan.
Kokeile nyt vain laittaa se tyhjennysproppu paikalleen
kuuluuko siinä olla jonkin näköönen proppuki ? vanhas konees ei mielestäni ollu mitään ja ei vuotanu.
Mitkä koneet ne oli, 122? Jos tosiaan tarkoitat tuota reikää lohkon etukiinnikkeen alapuolella niin siinä on kanava vesipumpulta ja kierteet
12.3.2010 18:37
12.3.2010 18:54
JP_89 kirjoitti:Minusta se on kyllä ihan vain tyhjennusreikä, pumpun propellin vierestä tulee kanava siihen. Tietysti jos saat kuvan siitä reijästä niin aina varmempi, tai edes mihin suuntaan se reikä on
12.3.2010 19:04
JP_89 kirjoitti:Laitoin galleriaan kuvan siitä propusta, helpompi näin
12.3.2010 19:13
anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Laitoin galleriaan kuvan siitä propusta, helpompi näin
joo mahtavaa juuri tuossa sivulta otetussa kuvassa tuon nro 1 päällä näkyvä pieni reikä.. tämä on siis ylibuoto jossa kuuluu olla proppu ? osaakko sanoa miksi nesteet tulivat vain tippa kerrallaan pois jos proppu ei ole paikallaan?
12.3.2010 20:02
JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Laitoin galleriaan kuvan siitä propusta, helpompi näin
joo mahtavaa juuri tuossa sivulta otetussa kuvassa tuon nro 1 päällä näkyvä pieni reikä.. tämä on siis ylibuoto jossa kuuluu olla proppu ? osaakko sanoa miksi nesteet tulivat vain tippa kerrallaan pois jos proppu ei ole paikallaan?
haha, olit kuin olitkin oikeassa Sulla on pumpun tiivisteet mennyt. En edes älynnyt tuota reikää irtolohkoja katsellessani. Mutta pumppu on onneksi helppo irrottaa ja varmaan pääset vaihtamalla o-renkaat
ja taas kun tarkemmin katselee niin voi pumpun stefatkin vuotaa tonne joten melkein suosittelisin uuden pumpun hommaamista, esim purkuosat.net löytyy.
(ja arvaas ketä nyt hävettää )
12.3.2010 20:06
anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Laitoin galleriaan kuvan siitä propusta, helpompi näin
joo mahtavaa juuri tuossa sivulta otetussa kuvassa tuon nro 1 päällä näkyvä pieni reikä.. tämä on siis ylibuoto jossa kuuluu olla proppu ? osaakko sanoa miksi nesteet tulivat vain tippa kerrallaan pois jos proppu ei ole paikallaan?
haha, olit kuin olitkin oikeassa Sulla on pumpun tiivisteet mennyt. En edes älynnyt tuota reikää irtolohkoja katsellessani. Mutta pumppu on onneksi helppo irrottaa ja varmaan pääset vaihtamalla o-renkaat
ja taas kun tarkemmin katselee niin voi pumpun stefatkin vuotaa tonne joten melkein suosittelisin uuden pumpun hommaamista, esim purkuosat.net löytyy.
(ja arvaas ketä nyt hävettää )
joo no olis tuo mun teksti voinu olla helpomminkin kirjotettua.. joudun siis avaamaan koneen.. eikös pumpun saa irti kun kytkinpuolen purkaa ettei tartte keskimmäistä lohkoa irrottaa ?
13.3.2010 1:27
JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:anttitus__ kirjoitti:JP_89 kirjoitti:Laitoin galleriaan kuvan siitä propusta, helpompi näin
joo mahtavaa juuri tuossa sivulta otetussa kuvassa tuon nro 1 päällä näkyvä pieni reikä.. tämä on siis ylibuoto jossa kuuluu olla proppu ? osaakko sanoa miksi nesteet tulivat vain tippa kerrallaan pois jos proppu ei ole paikallaan?
haha, olit kuin olitkin oikeassa Sulla on pumpun tiivisteet mennyt. En edes älynnyt tuota reikää irtolohkoja katsellessani. Mutta pumppu on onneksi helppo irrottaa ja varmaan pääset vaihtamalla o-renkaat
ja taas kun tarkemmin katselee niin voi pumpun stefatkin vuotaa tonne joten melkein suosittelisin uuden pumpun hommaamista, esim purkuosat.net löytyy.
(ja arvaas ketä nyt hävettää )
joo no olis tuo mun teksti voinu olla helpomminkin kirjotettua.. joudun siis avaamaan koneen.. eikös pumpun saa irti kun kytkinpuolen purkaa ettei tartte keskimmäistä lohkoa irrottaa ?
Kytkinpuolelta pääsee joo, en sitten tiedä pitääkö mitenkä repiä öljypumppua ja kytkinvaijeria
13.3.2010 21:34
14.3.2010 3:05
Baw33 kirjoitti:Mittailin tota kampiakselin ja magneetonpuolen laakerin välystä.. 66.7-66.8mm sain.. Ja pitäs saada 66.93-67.06mm. Mulla oli siellä alunperin 0.1mm shimmi ja niitä manuaalin mukaan saa 0.1-0.3 paksusia, varmaan nakkilasta? Kun toi mun shimmi nyt ei riitä, ja kyllä toi varmaan kannasta laittaa ihan kunnolla eikä melkein.. Tosin meil on aika vanha tönäri ja pudonnu monta kertaa lattialle jne. Että luottaakko siihen vai ei.. Pitäs varmaan sijottaa ihan kunnon tönäriin ja koittaa sillä ensin.. Mites muilla on ton shimmityksen kanssa menny?
14.3.2010 3:24