Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

11.5.2007 1:57

mikaman kirjoitti:
TRUIJO kirjoitti:Molemmilla mittarissa yli 500000 kilsaa.

Toivottavasti tuossa on yksi nolla liikaa :D


Ei, vaan siitä puuttui vielä yksi :D:D

11.5.2007 12:36

Vanhalla laakerilla olen minä lyöny jotain laakereita paikoilleen... Ja näin viimeksi viikko sitten eräs laakerikauppias neuvoi myös. Ne erikoiset mutterit kytkimestä ja tasapainoakselista löin isolla meisselillä ja vasaralla irti... Olisi hyvä uhrata meisseli ja pyöristää sitä kärkeä, jos mahdollista, niin ei kärsi se mutteri.

21.5.2007 18:10

Kuuluukos muuten runkolaakereihin laittaa laakeri-logtaittia vai kuuluuko sen toimia ilman?

21.5.2007 19:36

tiukka sovitushan niissä on ja toimii ilman....

21.5.2007 23:22

julpero kirjoitti:tiukka sovitushan niissä on ja toimii ilman....

selevä

23.5.2007 20:51

Läpä kirjoitti:Tuli talven aikana rempattua näsän kone kokonaan. Eli kaikki laakerit, tiivisteet ja stefat vaihoin. Petilaakerit rahisi jo aika uhkaavasti ja oli väljää, vaikka oli kilometrejä tullut noin 28tkm. Laakerit saa hyvin paikalleen lyömällä laakerin ulkokehän kokosella putkella laakeria riittävän suurella lekalla. Ja ainakin näsään meni ilman lohkon lämmittelyjä. Kytkinkruunun ja tasapainoakselin päissä oli ihmeelliset mutterit joihin jouduin tekemään itse avaimen, mutta muuten homma meni hyvin.
Vanhat laakerit lienee hyvä välikappale tohon lyömiseen. CRC:ltä löytyy ainakin jotain kylmäspraytä.

25.5.2007 13:16

Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.

25.5.2007 22:05

N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.


riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.

26.5.2007 0:57

hondafani kirjoitti:
N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.


riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.

Juu... Ei se varsinaisest leiponu, molemmat männänrenkaat oli ainakii kolmessa osassa, männässä ja pytyssä kunnon naarmut. Voiks konetta "ravistella" väärinpäin et jos kampikammios on männänrenkaan palasia tai muuta paskaa nii ne tulis ulos?? Niin ja kampura tuskin on kiero.
Kuva männästä http://www.corrie.fi/users/niko.sorsa/rikki.jpg

26.5.2007 11:36

N_iksu kirjoitti:
hondafani kirjoitti:
N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.


riippuu ihan sitä että miten pahasti on leiponu kiinni. jos mäntä on suunnilleen 20 eri osassa ja jne niin kannattaa kyllä purkaa, koska silloin on kampurakin ihan kiero, mutta jos on vaan männänrengas katkennu niin eipä tarvii.

Juu... Ei se varsinaisest leiponu, molemmat männänrenkaat oli ainakii kolmessa osassa, männässä ja pytyssä kunnon naarmut. Voiks konetta "ravistella" väärinpäin et jos kampikammios on männänrenkaan palasia tai muuta paskaa nii ne tulis ulos?? Niin ja kampura tuskin on kiero.
Kuva männästä http://www.corrie.fi/users/niko.sorsa/rikki.jpg


voihan sitä tietty ravistella ja vaikka puhistas paineilmalla niin sitten ainakin lähtee, mutta aika usein ne menee pakoaukon kautta pois.

26.5.2007 12:14

N_iksu kirjoitti:Mitäs ootte mieltä et onko pakko avata kone kun mäntä hajos. Aattelin et tuleekoha sielt kampikammiosta m-renkaan palaset ym. paskat pois jos kääntää koneen ympäri ja ravistelee. Männästä ei ainakaa mitää isompia paloja ollu irronnu.

No mulla paloi mäntään reikä kun kävi liian laihalla, niin männän palasia oli aika paljon kampikammiossa. Irrotin moottorin ja laitoin bensaa kampikammioon ja vähän pyörittelin konetta ja sitten käänsin toisinpäin ja männänpalaisa ja jotain metallihilettä tuli tosi paljon eka kerralla. Sitten toistin saman homman varmaan väh. 10 kertaa. Tein myös sillain, että laitoin 2t öljyä kammioon ja pyöritin ja poimin sormilla männänpalasia, jotka oli tarttunu akseliin. Lopuksi odotin että kammio on täysin kuiva ja puhalsin paineilmalla sinne.
Sain lähestulkoon kaikki palaset pois, mutta kerran hävis kipinä ja kun katoin tulppaa, niin kärkien väliin oli joutunut männänpalanen :) Mutta muuten on tullut jo 4tkm ilma ongelmia.

26.5.2007 23:30

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... user/29043
Nii tota mikäs olis homman nimi? :D

26.5.2007 23:36

Laihalla, sytkä aikaisella, tai liian kuuma tulppa. Laita aluksi numeron-kaksi viileämpi tulppa ja koeaja. Tarkista, että ei käy laihalla. Sitten koeaja. Jos et osaa ite, liikkeessä osaavat varmasti. Lykkyä pyttyyn. :)

27.5.2007 0:00

Betaversio kirjoitti:Laihalla, sytkä aikaisella, tai liian kuuma tulppa. Laita aluksi numeron-kaksi viileämpi tulppa ja koeaja. Tarkista, että ei käy laihalla. Sitten koeaja. Jos et osaa ite, liikkeessä osaavat varmasti. Lykkyä pyttyyn. :)

Voisko vesi palotilassa tehä tommosta

28.5.2007 21:31

mikähän vois olla vikana kun toinenrunko laakeri kuluttaa kampi akselia ?? laakeri ei ole juminu eli siitä ei varmaan ole kyse.tuli mieleen että voisiko johtua siitä että kampiakselin eri puolet eivät olisi suorassa toisiinsa nähden ja siitä johtuen toinen puoli vispaa toi jotain ?? olisi hyvä jos sais jotain vastausta niin pääsis kokoamaan moottorin..kiitos