Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

16.6.2005 22:06

IR taijat välillä ylittää omat tietosi ja on sitä ennenki jätkät kantta muokanneet ilman dynoo ja muita herpetöörejä niin miksi ei nyt. tiedän monia heppuu jotka eivät tosiaan käytä nuita laitteita ja hyvin ovat toimineet ilman mitään vikoja, mutta se on kyllä totta että nuilla laitteista on hyötyy jos osaa käyttää :D

16.6.2005 22:21

Kannen muotoilussa ja avarruksessa Dynamometri ei ole välttämätön, virtauspenkki sen sijaan on jos ei ole mittoja, tarkkoja sellasia. Voihan sitä itekin kokeilla työstää kannen jos sattuu löytymään yks varakansi jostain tallinvintiltä eikä oo rahaa työstättää sitä.

Turbon asentaminen ei sinänsä ole kovin monimutkaista tai edes kallista, mutta osat ei kauaa kestä, se on kuitenkin moninkertainen rasitus mille ne osat joutuu. Sillon kun sylintereitä on enemmän kuin yksi niin asennus onkin hieman monimutkaisempaa jos meinaa ilman "tehdasvalmiita" osia saada jotain TOIMIVAA aikaan. Paitsi jos on 2-1 tjsp putki, sillonhan turbon vois asentaa alkukäyrien jälkeen, mutta silloinkin on tuplakaasutin malleissa imukaulan värkkäämisessä hommaa jos meinaa laittaa turbon ennen kaasareita, ja vaikka laittas kaasarit ennen turboa niin on sillonkin työtä luvassa.

Loppukevennys, pitäskohän tehdä CB:hen kiihdytyssupilot, vois vaikka hyvällä tuurilla 0,2hp tullakin jossai 120 vauhdissa :D. Eräänlaista ahtamista sekin.

16.6.2005 22:25

tmn88 kirjoitti:IR taijat välillä ylittää omat tietosi ja on sitä ennenki jätkät kantta muokanneet ilman dynoo ja muita herpetöörejä niin miksi ei nyt. tiedän monia heppuu jotka eivät tosiaan käytä nuita laitteita ja hyvin ovat toimineet ilman mitään vikoja, mutta se on kyllä totta että nuilla laitteista on hyötyy jos osaa käyttää :D
Ennen ja nyt? Hehe on kuules viritystaso hieman eriluokkaa kun vaikka 90 luvun alussa, mistköhän mahtaa johtua? Johtuu täysin siitä että laitteet kehittyneet.....

Onhan se sanomattaki selvää et jostain vanhasta corollasta saa muutamisen heppaa poraamalla kanavat poralla 10mm suuremmaksi, mutta, otetaanpas vaikka nämä uudet henkilöautot. Niiden kanavia ei pahemmin muokkailla ilman virtauspenkkiä...
Ja kuinka tiedät että ne jätkät jotka ovat kantta ilman dynoa viilanneet että tehoa tosiaan tuli- siis niin että sitä esiintyi muuallakin kuin esson baaritiskillä?

Kylmä tosiasia että kantta muokkaavat viilarit on hieman eri tasolla kuin mototnetin nakkisormet (itse mukaan luettuna). Tietenkin jostain alimitoitetusta kannesta saakin tehoa itse, vaikka ei tekniikasta tietäisikään mahdottomasti. Mutta odotappas kun alkaa viritysuhde nousta, alkaakin monella menemään sormi suuhun... Että jonkinlaisia saavutuksia voi hyvällä onnella saada, mutta kyllä siihen tarvitaan monta kantta ennenkun alkaa TODELLISIA tuloksia tulemaan.
Viimeksi muokannut SMR päivämäärä 16.6.2005 22:37, muokattu yhteensä 1 kerran

16.6.2005 22:26

Tume34 kirjoitti:Loppukevennys, pitäskohän tehdä CB:hen kiihdytyssupilot, vois vaikka hyvällä tuurilla 0,2hp tullakin jossai 120 vauhdissa :D. Eräänlaista ahtamista sekin.


Tuohan olisi aito Ram-air systeemi :D

16.6.2005 23:10

Niin, Ram-airhan se oli se sana :D.

Nykyään 4t moottoreiden kannet on jo tehtaalta lähtiessä niin hyvin muotoiltu, ettei niille enää ole niin paljoa tehtävissä ku vaikka -80 luvun vehkeille. Pari heppaa ehkä saa kiskottua vielä irti.

16.6.2005 23:18

Juu. No mä en tähän sano enää enempää. Taino sen verran, että kyllähän niistä kansista saadaan sitä tehoa. Edellyttäen, että muuta konetta on muokattu samassa mittakaavassa. Jaa a. Tää olitaas tällänen yleispätevä ja turha paskalause.Örh. IR ja Tume34 puhuu asiaa, mutta se ei hyödytä ketään. Niin kuin ei hyödytä tämäkään. Mutta sanon silti, koska on tylsää.

Ja mikko: Osta se skyteam ja pistä siihen turbo, en mä sua estä. Sitten vedät itte viilalla kanavat,männän,venat ja nokka-akselin paremmiksi. Sitten vielä säädät sytytyksen kokonaisuuteen sopivaksi ja kaasutin kuntoon. Vaikka sitten ennen turboa.

Hyvä tulee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1111111111ihQ MiGGGO TurBo Nelari BiigGi

16.6.2005 23:21

...
Viimeksi muokannut Miuge päivämäärä 19.2.2009 18:32, muokattu yhteensä 1 kerran

17.6.2005 17:03

joku täälä puhu,että saa sellasia pillejä,millä tulis turbon äänet... Mistä niitä saa?Minkä hintasia`?

17.6.2005 17:07

niipä semmonen ois kova :P

17.6.2005 17:08

T-RACING kirjoitti:joku täälä puhu,että saa sellasia pillejä,millä tulis turbon äänet... Mistä niitä saa?Minkä hintasia`?
Ei hemmetti tää oli jo hyvä :D. Laita pilli jossa mahdollisimman pieni sisus, kyllä viheltää satkunvauhdissa....

17.6.2005 17:39

juu no IR en mä sitä ite keksiny,joku täälä sellasesta 100% puhu...

17.6.2005 18:08

Niin puhu, mutta että kova.. Mikäs siinä, pyörä lähtee tussusti ja silti kuuluu turbon ujellus :D.

17.6.2005 18:44

se ois aika huvittava ajaa ite aja hymy perseessä kun turbo visertää ja muuta kattoo silmät pyöreenä että mitä v...

17.6.2005 19:08

tmn88 kirjoitti:se ois aika huvittava ajaa ite aja hymy perseessä kun turbo visertää ja muuta kattoo silmät pyöreenä että mitä v...


Niin, jos olis turbo, niin sillon saattas jopa nauttiakin niistä katseista, jos kuuluu pelkkä kauhee turbon ininä ja pyörä menee 50 niin saattavat lähinnä naureskella.

17.6.2005 23:27

Mitenkäs noissa nelareissa joihin on turbo laitettu niin on kaasutin laitettu? Vakio kaasutin ei varmaankaan toimi paineen alaisena?