Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

20.12.2003 11:39

Tahtoisinpa vielä muistuttaa kaikille Katuenska kuskeille että vaihtakaa änkkä,ainakin Dt,tsr ja Kmx auttaa paljonkin. 8)

21.12.2003 9:11

Aapo kirjoitti:Tahtoisinpa vielä muistuttaa kaikille Katuenska kuskeille että vaihtakaa änkkä,ainakin Dt,tsr ja Kmx auttaa paljonkin. 8)


Tahtoisinpa vielä muistuttaa kaikille ..
varsinaiset viri-vinkit laittakaa kyseisen pyörän omiin topikeihin. Kerätään tänne nuo löydetyt kuristukset ( tavat joilla tehoa on alennettu tehtaan tehoista A1-luokkaan )

ps. lisää tietoja vois yhä laittaa, keltä sitä löytyy...

21.12.2003 15:22

No tuohan on kuristus periaatteessa,koska se vaihtamalla pois ja laittamalla "kuristamaton" kii tulee enemmän täysteho :wink:

22.12.2003 11:47

"CityFlyn ilmanputsarista löytyy kuminen kuristusputki, ja penkin alta vastus muovien sisällä. joka toimii kierrostenrajoittimena."

eli mitä tolla "vastuksella penkin alla" tarkoitetaan? pitääkö se koko vastus poistaa? millä poistetaan? tarviiko mitää laittaa tilalle?

entäs tuo ilmanputsari? lähteekö se putki ihan vetämällä pois vai pitääkö amistella?
tarviiko tuohon jotain suuttimia tai vastaavaa vaihtaa noitten poiston jälkeen,ja auttaako noiden poisto?

1.1.2004 4:40

sanokaapas nyt jotain? kyllä jollain varmaan tietoa on,jos ei ole niin arvatkaa.. :wink:

7.1.2004 13:13

Aapo kirjoitti:Tahtoisinpa vielä muistuttaa kaikille Katuenska kuskeille että vaihtakaa änkkä,ainakin Dt,tsr ja Kmx auttaa paljonkin. 8)



Entä CRM?

8.1.2004 1:10

Honda Ns125r. Huom. NS R EI NS F :)
Ei ole nyt rekisteriotetta lähettyvillä, mutta tässä omat tiedot täystehoseksi laittamisesti:

- Vaihda Kuristustulpan paikalle, Atac-Venttiili (Muuttuva pakoaukko)
- Vaihda norm. putki, täystehoputkeen

Muuta en ole löytänyt. Tosin vaihdoin kyllä pääsuuttimen 15numeroa isommaksi, koska melkein heti kuristusten poiston jälkeen leikkasin kiinni.
Itselläni oli suuttimena 115 ja vaihdoin tilalle 130. Nyt on toiminut moitteettomasti. Pyörä tosin meneekin vaihtoon, tehojen puutteiden vuoksi :-?

8.1.2004 7:57

Joo, näistä 80-luvun piikeistäkin vois laittaa tietoja tulemaan. Nehän oli uusina ihan täystehoja , mutta on sitten käyttettyinä kuristettu. Eli jos sen rekisteriotteen jaksais kaivaa esille, niin moni viisastuisi yhdellä maililla...

siinä kohta Erikoisehdot ja maininta : moottorin tehon edellytyksenä on , että....

14.1.2004 14:50

Spine^ kirjoitti:"CityFlyn ilmanputsarista löytyy kuminen kuristusputki, ja penkin alta vastus muovien sisällä. joka toimii kierrostenrajoittimena."

eli mitä tolla "vastuksella penkin alla" tarkoitetaan? pitääkö se koko vastus poistaa? millä poistetaan? tarviiko mitää laittaa tilalle?

entäs tuo ilmanputsari? lähteekö se putki ihan vetämällä pois vai pitääkö amistella?
tarviiko tuohon jotain suuttimia tai vastaavaa vaihtaa noitten poiston jälkeen,ja auttaako noiden poisto?


Ilmanputsarin putki lähtee vetämällä.

Vastus on punasessa pussissa.
Kuva

Ja nyt se on irti.
Kuva

Tota vastuksenpoistoa en kyllä välttämättä suosittele, nimittäin oma pyörä lämpöleikkas melkein heti jälkeenpäin..

TDR kurit

18.1.2004 17:18

tuosta että onko siinä putken alussa mimmonen kuristus ni itellä ainaki oli kuristusprikka joka lähti vasaralla ja dremelillä pois.. sitten kaasarista löyty luistin välistä palikka joka esti luistin liikkumisen kokonaan ja isompaa suutinta, +ilmanputsari niin johan kulkee tdr.

Dt:n ypvs

11.2.2004 23:52

Mites toi dt:n ypvs systeemi on kuristettu? Ku jossain lukee et vaijerit sun muut servot on kokonaan poistettu, jossain taas et on säädetty vaan päin honkia, ettei toimi kunnolla ja saa kaikkia tehoja irti.... Mien hoidetaan siltä osin täystehoseks.. Ite oon luultavasti laittamassa dt:tä... Voisko joku laittaa vähä tarkempaa tietoo jos tietää...
Ja sitte viel kuulin et DT:n mäntä ei kestä jos laittaa täystehoseks???

Kiitos etukäteen!!

12.2.2004 10:07

öööh servo poistetaan yleensä aina ! miun pöyrässä se on (ja on vielakin) säädetty väärin mutta se silti lähtee ihan mukavasti.. dt:n männäksi kannattaa vaihtaa valu-tai takorauta mantaa kai... minun pöyrään oli waihettu proxin manta ja kyllähän toi kesti niin kauan että syylaristä oli vuotanut vesi pois ja leipo kiinni pihalla käydessään.. eikä käynyt kun jotain yhen minsan :D

19.2.2004 21:06

kellää tietoo,että miten kdx on kuristettu?ja onks kdx:ssä vakiona pakoaukonsäädin?

20.2.2004 12:40

siinä on vain pirikka putkessa jos oikeen muistan

24.2.2004 17:49

Nsr125r:n saksalaiset kurit? cdiboksi? jos on niin pitääkö kokonaan uusi ostaa vai onko siellä joku irrotettava osa vaan? Ja jos uus pitää vaihtaa ni kelpaako vm93? Että onkos ne muuttunu tekniikaltaan uudessa mallissa?