Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
17.6.2015 15:08
Mikä vois olla kun ei käynnisty ilman ryyppyä ollenkaan eikä pysy tyhjäkäynnillä käynnissä vaan pitää antaa paljon enemmän kierroksia? Tulppa on vaihdettu ja tk suutin vaihettu 38 -> 40. Ja nämä oireet alko ihan yhtäkkiä...
18.6.2015 2:29
Onko imukaula kunnossa? Tarkista myös egr letkut
18.6.2015 7:16
Tai roska kaasarissa.
19.6.2015 17:04
Onko normaalia että 180cc sylinterin kanssa kuuluu jotain naputusta?
Ei kuitenkaan niin pahaa kuin silloin kun leipo.
Viimeksi muokannut Ekiz1 päivämäärä 20.6.2015 16:36, muokattu yhteensä 1 kerran
19.6.2015 18:11
jos weeärrään pistää pelkän arrowin alkukäyrän ja siihen vakioänkän nii onko se tehoiltaan sama kun arrowin alkukäyrä ja arrowin änkkä?
21.6.2015 16:18
Niin vähän tehoa tuo tehoputket että tuossa en nää mitään järkeä.
22.6.2015 16:08
on vissii liian pieni tk suutin tuo 40 kun vaihdoin 180cc athenan ja vaahtimuoviputsarin kun ei meinaa pysyä ilman ryyppyä tyhjäkäynnillä? vai onko kyse tyhjäkäynnin ja ilmaruuvin säädöstä? voisin kanssa laittaa pääsuuttimeksi isomman kuin 142.5 varmuuden vuoksi vai mitä muilla vaahtomuoviputsarin ja 180 kanssa
22.6.2015 18:00
Ekalla sivulla on käyty läpi kaasuttimen säätöä, sisältää seosruuvin säädön. Tyhjäkäynti pitää myös säätää kohdalleen tyhjäkäyntiruuvista. Jos et ole kumpaakaan ruuvia säätänyt niin säädä nyt ne ensin kohdalleen ennen kun alat tk-suutinta vaihtamaan. Ps142.5 kuulostaa aika sopivalta.
23.6.2015 1:47
nojoo pitää viel säädellä ku vast vähä tyhjäkäyntiruuvii säätäny mut aattelin ku monet sanoo et on isompii suuttimii ja et vaahtomuoviputsarin kans pitäis olla, niin jos vaikka muilla olisi enemmän kokemusta. kiitos nyt kuitenkin
24.6.2015 18:02
Lieneekö ihan normaalia että 180cc setin vaihdon jälkeen husse tukehtui ensimmäisenä kokeilluilla n. 140 pääsuuttimilla, sen jälkeen löysin 135 kokosen pääsuuttimen, edelleen tukehtui ja tämän jälkeen vaihdoin 127 kokosen suuttimen ja nyt on reipas 1000km ajettu ilman ongelmia
vakio ilmanputsari ja alkukäyrä, mutta vapaammin virtaava slipari löytyy
Toinen asia että EBC:n levyt ja 15% vahvemmat kytkinjouset vaihdoin ja totesin että kytkin tuntuisi luistavan, ja irroittaa jos hiemankin hipaisee kytkinkahvaan
Omaan käteen tuntui paremmalta 2t hussen vakiota 10% vahvemmilla jousilla, eli suosittelen kokeilemaan 2t hussen kytkinjousia
24.6.2015 18:13
No ei kyllä kuulosta ihan normaalilta että toimisi noin pienellä suuttimella jos kaikki muu on kunnossa. Koska ilmansuodatin on viimeksi vaihdettu uuteen?
Jos uusilla EBC levyillä ja jousilla kytkin alkaa luistaa pelkästä kahvan hipasusta niin ekana tulee mieleen ettei kytkin ole oikein säädetty. Sääditkö kytkinkellon keskellä olevaa tappia? Silloin kun vaijeri on löysällä niin siinä tapissa pitää tuntua pieni välys, jos ei ole välystä niin kytkin kantaa ja pääsee luistamaan.
24.6.2015 20:02
Itellä oli sama ongelma ja ilmanputsari ei antanu tarpeeks ilmaa. Pisti paremman ilmanputsarin ja ohan toimii
24.6.2015 23:49
Nyt joku fiksumpi auttaa! Ostin tässä pari viikkoa takaperin tommosen Rieju Marathonin. Mistähän kyseiseen pyörään löytyisi imukaulaa?
25.6.2015 7:50
Alkuperäistä saattaa saaha maahantuojalta mascolta, mutta ite en sieltä tilais mitään. Ite tilasin nelarihussen imukaulan
www.mp-osat.fi.
25.6.2015 20:04
[quote="19jonsku"]Alkuperäistä saattaa saaha maahantuojalta mascolta, mutta ite en sieltä tilais mitään. Ite tilasin nelarihussen imukaulan
http://www.mp-osat.fi.[/quote
Huh, Kiitän! Täytyy vielä tarkistaa, että on samanlainen!