Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

26.2.2014 13:29

taitaa tulla jopa kiinalainen nestejäähy 250cc + tarvittavat osat (jäähdyttimet, kaasari.. yms.) tulla melkein saman hintaiseksi, kuin porttaus + kireämpi nokka vakiokoneelle..
jos myy vakiokoneen pois. ;)

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

10.3.2014 11:16

Kellään tietoa, miksi Shadowini etujarru tahtoo jäädä laahaamaan? Jarrujärjestelmässä tuntuu olevan painetta vaikka kahvaa ei paina, jos ilmausnipan avaa, sieltä tulee nestettä vaikka kahvaa ei paina. Jarrunesteet on vaihdettu syksyllä. Voiko esim ilma järjestelmässä tehdä tällaista?

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

10.3.2014 13:06

Fatliner kirjoitti:Kellään tietoa, miksi Shadowini etujarru tahtoo jäädä laahaamaan? Jarrujärjestelmässä tuntuu olevan painetta vaikka kahvaa ei paina, jos ilmausnipan avaa, sieltä tulee nestettä vaikka kahvaa ei paina. Jarrunesteet on vaihdettu syksyllä. Voiko esim ilma järjestelmässä tehdä tällaista?


Kokeilitko jarrumäntien liikettä, kun ilmasit jarruja?
Joskus männät saattavat vähän takerrella, jos vanhat palat ovat ajettu loppuun ja männät ovat olleet pitkään "ulkona".
Jarrumäntien ei tarvitse paljoakaan kanittaa, kun se tuntuu jo raskaalta jarrukahvalla.
Kyllä tuo ilmakin jarrupiirissä voi tehdä tuota, eli tekisin homman uudestaan ja herkistelisin männät, ihan varmuuden vuoksi.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

10.3.2014 13:31

tagatubos kirjoitti:
Fatliner kirjoitti:Kellään tietoa, miksi Shadowini etujarru tahtoo jäädä laahaamaan? Jarrujärjestelmässä tuntuu olevan painetta vaikka kahvaa ei paina, jos ilmausnipan avaa, sieltä tulee nestettä vaikka kahvaa ei paina. Jarrunesteet on vaihdettu syksyllä. Voiko esim ilma järjestelmässä tehdä tällaista?


Kokeilitko jarrumäntien liikettä, kun ilmasit jarruja?
Joskus männät saattavat vähän takerrella, jos vanhat palat ovat ajettu loppuun ja männät ovat olleet pitkään "ulkona".
Jarrumäntien ei tarvitse paljoakaan kanittaa, kun se tuntuu jo raskaalta jarrukahvalla.
Kyllä tuo ilmakin jarrupiirissä voi tehdä tuota, eli tekisin homman uudestaan ja herkistelisin männät, ihan varmuuden vuoksi.

Täytyypä kokeilla. Kiitos avusta :D

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.3.2014 23:30

Kysynpä nyt viisaammilta neuvoa: Pyörä on Stomp 140cc crossi, vaihdoin magneeton sytkäosat ja löin nippuun. Heitin pienen lenkin ja toimi hienosti kunnes seuraavan käynnistyksen yhteydessä vauhtipyörän mutteri ja kiila lensi mäkeen (mutterin kierreosa aivan sileä :eek: ). Onni onnettomuudessa magneeton sisuskalut pysyi ehjinä joten hankin uuden mutterin ja kasasin, putsasin sitten myös kaasarin ja irroittaessa pääsuutinta kanta jäi käteen ja kierreosa kaasariin, uutta en kerennyt vielä hankkimaan. Pyörä on porukoilla ja isäukko oli jonkin suuttimen kaveriltaan saanut ja kasannut sillä muttei tiennyt suuttimen kokoa. :D ongelmana siis nyt että polkaistaessa paukauttaa putkeen muttei edes lupaile käymään, voisko vika olla liian pieni pääsuutin vai sytkä pielessä vaikka kaikki näytti sytkäpuolella silmämääräisesti olevan ok? Kiitoksia perkuleesti vastaajille.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.3.2014 23:51

jesese kirjoitti:voisko vika olla liian pieni pääsuutin

:lol:
Veikkaan sytkäpuolta.

Joku roti niiden hymiöiden käytössä.
-AceFin

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

23.3.2014 23:58

Crossifoorumeita selatessa huomasin että moni oli sitä mieltä että pieni pääsuutin tekee tuota mutta ajattelin täältäkin kysästä. :lol:

Joku roti niiden hymiöiden käytössä.
-AceFin

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

28.3.2014 20:04

Hei. Kertokaas antaako ilmajäähy nelari jotai merkkejä ennen hajoamista jos kuumenee liikaa? Miulla ei pyörässä lämpömittaria ole joten mistä tietää milloin on hyvä antaa koneen jäähtyä? Pyörä on samurai 150cc jos sillä nyt jotai merkitystä on... Sori jos väärä topic mut ajattelin että täältä saa vastauksen nopeammin kuin minicrossi puolelta.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.3.2014 18:53

Elikkäs hyosung comet 125 ei vastaa kaasuun. Röplättää ja vaikea saada kierroksia tyhjäkäynniltä, sitten 6-tonnin jälkeen kiekasee kierroksia vasta. Kaasareista en löytänyt seosruuvia ja suuttimet oli 102.5. Kaasarit puhistettu yms mutta ei toimi.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.3.2014 19:41

Moro! mikäköhän mikilonia vaivaa? kone on sis 250cc loncin nestejäähy, ja kierroksia ota ollenkaan?
Vaihoin toisen kaasarin ja säätelin sitä. ongelma ei siinä ollut. sitten säädin nokka akselin ajotusta. ei auttanut. ei ota vieläkään kierroksia :x venttiilien välykset? vai mikäköhän syy vois olla :D

puristuksia kyllä löytyy!

E: kierroksia ottaa laiskasti ja max 6000
Viimeksi muokannut tombadoz päivämäärä 30.3.2014 22:28, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

30.3.2014 20:02

tallirotta kirjoitti:Elikkäs hyosung comet 125 ei vastaa kaasuun. Röplättää ja vaikea saada kierroksia tyhjäkäynniltä, sitten 6-tonnin jälkeen kiekasee kierroksia vasta. Kaasareista en löytänyt seosruuvia ja suuttimet oli 102.5. Kaasarit puhistettu yms mutta ei toimi.

Alipaineletkut vaihda.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.3.2014 0:18

Jepulis, minäpä vaihan ne niin katsotaan rupiaako toimimaan. Kyllähän ne aika rapsakoilta näyttikin :)

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.3.2014 15:43

Lukaseppa kymmenen viimistä sivua mallikohtaisten puolelta Hyosungista. Sieltä pitäisi selvitä KAIKKI. Alipaineletkut ehdottomasti vaihtoon ja vielä tarkistaisin sivujalan ja kytkinkahvan turvakytkimet.

Myös:
http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_125_Comet
http://www.motot.net/wiki/Hyosung_GT_12 ... uristukset

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

31.3.2014 16:07

Tulikin tuossa eillen yöllä luettua vissiin koko lanka. Mutta mitä hyötyä on tuon kiihytyspumpun "ohittamisella" ? Sori jos joudut biljoonannen kerran vastaamaan samoihin kysymyksiin mut ei omaan silmään pistäny et mitä siitä on hyötyä.

Re: 4t yleinen viritys/tekniikka

2.4.2014 19:09

Eipäs se vika olekkaan letkuissa vaan edellinen omistaja teipannu imukaulan halkeemat piiloon....suht pahasti haljennu just alipaine letkun nipan kohilta. saiskos tuota mitenkää korjattuu ku ei opiskelijana oo varaa ostaa uusia imukauloja