Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
11.7.2010 17:42
Nyt olis mitossa sellanen ongelma vilkkujen kans että vilkkuu kaikki vilkut yhtä aikaa. Vaihoin tuohon erillaisen mittarin joten myöski ne vanhat merkkivalot vaihtu uusiin. Lamppujen takana ko on pinnit vilkkujen merkkivalolle, joihin molempiin tulee 12V silloin kun sille puolen vilkuttaa minne menee. Jumppasin ne molemmat liittimet menemään nykysen mittarin vilkkujen osottimelle menevään +johtoon.
Onko joku muu laitellu erillaista mittaria mitoonsa, tai muuten selvitelly miten nuo sähköt siellä kulkee.
16.7.2010 14:03
Kertokaapas mikä on vikana, itellä ei järki enään piisaa.. Eli derbi ei lataa akkua. Kaikki johdot käyty läpi, ei niissä vikaa. Mangneetosta tulee jännite aina jännitteen säätimelle. Sekä melkein uusi akku, ja akku pitää varauksen kyllä hyvin. JA ihan uus jänniteen säädin on myös, mutta ei vaan näytä lataavan. Magneetosta tulee kaksi piuhaa toinen menee johkin pienelle mustalle boksille siit lähtee akkuun piuha ja ilmeisesti Cdi tai maskin taakse yksi piuha, mikähän se mahtaa olla??
19.7.2010 18:50
En noitten sähköjuttujen kaa oo oikein ekspertti, niin varmistan vielä täällä: kun hommasin piikkiin ledivilkut taakse, mutta edessä on vielä vakiovilkut, niin "säätääkö" elektroninen vilkkurele aina kaikki kohilleen vai kuseeko jommat kummat vilkut?
27.7.2010 11:29
Terve!
Asensin kaverin piikkiseen RS:ään (vuosimallia 06) ledivilkut eteen niin ei toiminut mitkään vilkut, vaihtoi toiset vilkut niin toimivat taas että noilla led-vilkuilla ei toimi. Entinen omistaja on laittanut taakse led-katevilkut ja muuten valot ja vilkut on vakiot, vilkkureleestä en tiedä että onko vakio mutta vilkut vilkkuvat nopeaa kun on vakiovilkut edessä.
30.7.2010 17:46
miten saan kaasarin säätöihin dt:ssä kaasari olis 35mm mikuni tmx ja olen koklannu isommilla suuttimilla ja neula ollu joka lovessa. ainut mitä en ole koklannu olis tyhjäkäyntisuutin . PYÖRÄ EI SIIS KÄYNNISTY aikasemmin pienenpi kaasari ja pelitti hyvin isompi tois vaan enemmän vääntöö/tehoo eli vieläkö pitäis yrittää isommalla tk-suuttimella?
1.8.2010 11:19
Mikähän mahtaa olla -02 rässissä kun oikean puoleiset vilkut ei oikein pelaa. Etummäinen vilkku ei pala ollenkaan ja takimmainen vain pysyy päällä, ei siis vilku. Pyörään ei muita valoja ole vaihdeltu paitsi led takavalo, jonka sopivuuden kyllä olen tarkistanut.
1.8.2010 21:47
Mikähän on ku tulppa ei saa kipinää, vaihettu uusia yms.. omasta mielestä kaikki piuhat kiinni ja sulakkeet ok.
2.8.2010 16:05
migutsi kirjoitti:Mikähän on ku tulppa ei saa kipinää, vaihettu uusia yms.. omasta mielestä kaikki piuhat kiinni ja sulakkeet ok.
Mulla oli tuossa keväällä samaa vikaa, virtapiirit oli hapettunu. Onko bensat ollu tankissa talven yli, tai ootko muuten vaan ajellu vanhoilla bensoilla?
2.8.2010 22:42
d33ku kirjoitti:migutsi kirjoitti:Mikähän on ku tulppa ei saa kipinää, vaihettu uusia yms.. omasta mielestä kaikki piuhat kiinni ja sulakkeet ok.
Mulla oli tuossa keväällä samaa vikaa, virtapiirit oli hapettunu. Onko bensat ollu tankissa talven yli, tai ootko muuten vaan ajellu vanhoilla bensoilla?
Ihan uusilla bensoilla ajeltiin..
2.8.2010 23:10
mikäs saattaisi olla vikana tai mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa, husqvarna sm125 -05 ei lataa akkua ajossa ollenkaan?
3.8.2010 1:14
Kaikki johdot kiinni ja kunnossa, ainekin ekaks. Sitten komponenttien kimppuun.
6.8.2010 2:07
Taisi NS:ästä mennä jännitteensäädin rikki.. Ja "aitoa" varaosaa ei ainakaan tunnu löytyvän.
Sähköt eivät itselleni sinänsä ole ongelma, mutta noista jännitteensäätimistö ei oikein tunnu tietoa löytyvän mistään. Eli jos tuommoisen simppelin jännitteensäätimen kytkentäkaavio löytyisi, niin itsekkin semmoisen pystyisin väsätä. Vai löytyykö jostakin jotakin "tarvikesäätimiä", jotka vaikka lyötäisiin kiinni ennen jokaista valoa? Laturi tuntuu pyörässä toimivan kunnolla, koska kaasuttaessa akun jännite kohoaa noin 14volttiin
Ajattelin kerralla sitten vetäistä kaikki valojen sähköt uusiksi, kun vakiot ovat severan sekavat, ja yksinkertaisemmatkin kytkennät toimii. Ideana siis vetäistä tuolta akulta suoraan virrat valoille noiden tangossa olevien kytkinten läpi normaalisti. Jos mistään ei tuommoisia "tarvikesäätimiä" löydy, niin ajaisiko oikeankokoiset vastukset asiansa? Eli vaikka 3 volttia tiputtaisi veke, jolloin tyhjäkäynnillä valoille menisi noin 9 volttia ja sitten täysillä kierroksilla 11volttia?
Ovatko valot tuolla 9 voltilla jo liian himmeät/toimiiko vilkut niinkuin pitääkin?
7.8.2010 21:06
Mikäs hitto?
Kun vain etuvilkut kytkettyinä kiinni niin toimivat hätävilkut normaalisti.
Kun kytken takavilkut niin normivilkut toimivat mutta hätävilkut vain välähtävät ja sitten tulee normi vilkuillekkin "kooma". Oisko et takavilkuist jostai tulee joku virtapiikki ja sitte ku vilkkuja yrittää rämpyttää et vilkkus nii sil aikaa se tasaantuu ja alkaa taas toimimaan.
Johdot tarkastettu ja näin, relekkin näytti päältäpäin ehyeltä ja johdot olivat hyvin.
Kyseessä siis normi 12v/5w polttimolla olevat vilkut.
16.8.2010 13:45
Viltssu kirjoitti:miten saan kaasarin säätöihin dt:ssä kaasari olis 35mm mikuni tmx ja olen koklannu isommilla suuttimilla ja neula ollu joka lovessa. ainut mitä en ole koklannu olis tyhjäkäyntisuutin . PYÖRÄ EI SIIS KÄYNNISTY aikasemmin pienenpi kaasari ja pelitti hyvin isompi tois vaan enemmän vääntöö/tehoo eli vieläkö pitäis yrittää isommalla tk-suuttimella?
Ainaki itellä oli tuossa 35mm vakiona 20, 350 suuttimet ja tuo 20 tyhjäkäyntisuutin on aivan liian pieni. itellä toimi jollai~ 45, 320 suuttimilla täydellisesti.
4.9.2010 15:57
Räsä ei suostu nyt lähtemään ollenkaan käyntiin. Kun yritän käynnistää, mittaristo pimenee täysin, mittaristossa vilkkuu joku akulta näyttävä kuvake. Onko nyt niin, että akku on tyhjentynyt vai peräti paskana?