Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
30.1.2012 11:40
kiroileva_fossiili kirjoitti:Google ehdotti
tällasta:
Kiitän, etsinkin tuota. Kun vaihtoi toimitiloja. :d
4.2.2012 12:58
Mites toi moottorin kasaus tiivistemassalla? Ei kiinnostais maksaa parista tiivisteestä 100 euroa
Jos tohon yz:n tekis konerempan. Mitähän siihe kannattais vaihtaa? Kiertokanki, runkolaakerit ja kaikki stefat ainaki.
4.2.2012 15:09
Tiivisteil kantsii, välykset menee vituilleen tiivistemassal. Miton koneessa ei ainakaan saa käyttää tiivistemassaa kuin tietyissä paikoissa et ei mee välykset vituralleen.
5.2.2012 21:15
Pasikiainen kirjoitti:Tiivisteil kantsii, välykset menee vituilleen tiivistemassal. Miton koneessa ei ainakaan saa käyttää tiivistemassaa kuin tietyissä paikoissa et ei mee välykset vituralleen.
Okei. Ei tonne vissii muuta tarvi vaihtaa ku runkolaakerit ja kiertokanki? Kiertokangen alalaakeriki riittäs muttei taia mistään löytää?
5.2.2012 23:08
Riippuu kuinka paljon ajettu. Mut tietty yläneulalaakeri tohon kiertariin kans. Sit vaihtasin ite vetoakselinlaakerin kans. Jos kytkin finaalis muutenki niin samal vaihtasin kytkimenpainelaakerin, mut se nyt... Makuasioita.
6.2.2012 23:18
Pasikiainen kirjoitti:Riippuu kuinka paljon ajettu. Mut tietty yläneulalaakeri tohon kiertariin kans. Sit vaihtasin ite vetoakselinlaakerin kans. Jos kytkin finaalis muutenki niin samal vaihtasin kytkimenpainelaakerin, mut se nyt... Makuasioita.
Tietysti ylälaakeri, jokasen männän vaihdon yhteydessä oon vaihtanu. Kylhö ton vetoakselin laakerin vois vaihtaa jos jostain löytää
7.2.2012 9:41
Jokaisesta laakeriliikkeestä pitäs kyl löytyy jos ei oo erikoinen laakeri.
7.2.2012 11:29
mitenkäs toi vetoakselin laakeri, pitääkö vaihteisto purkaa että saa vaihdettua, kun joskus täälä sellaista mainittiin :o oman päättelyn mukaan ei mutta kuin on = D
7.2.2012 11:48
Ei tarvii purkaa vaihteistoa.
7.2.2012 12:40
juu kitosta :p pitää siihenkin laakerit hommata ! mites, täälä varmaan 100 kertaa jo mainittu, mutta kummalla kylellä kone kantsii avata, kytknpuoli ylös vai alaspäin ? :o kiitos jo etukäteen : )
7.2.2012 13:46
Vaihteisto tuppaa jäämään sinne kytkimen puolelle, eli se alaspäin.
13.2.2012 21:06
Miten sais helpoiten sylinterin alatiivisteen pois lohkoista? Liimautunut ikävästi siihen.
13.2.2012 21:49
Partahöylän, mattoveiten tai puuhöylän terä.
13.2.2012 22:07
Tai tiivisteiden poistoaine.