Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
8.6.2015 16:22
Siinä tapauksessa uusi kampura on järkevämpi ja varmempi vaihtoehto, uusi on aina uusi. Eikä tarvii kikkailla ja mittailla squishia.
8.6.2015 20:52
Murska kirjoitti:YZFrider kirjoitti:Eli on sen ~600€ arvoinen? Ja jos on jo kokoputkisto, niin kannattaako hommata vielä parempi ilmansuodatin?
Kaikki on suhteellista, 600€ saa paljon kaikkea kivaa tai pikkasen tehoa moottoriin
Ei siitä haittaa ole jos siihen vahtaa vaahtomuovisuodattimen. Hengittää sekä suodattaa paremmin ja on halpa ylläpitää, pesu/öljyäminen 1000-2000km välein.
No ajelen sen 10tkm kesässä, hupiajelussa mittari on paljon siinä sadan paikkeilla/yläpuolella. Kevariin myös ajattelin panostaa. Eli 600€ nyt laittaisin muutenkin tämän virittämiseen, eli 180cc on todennäköisin vaihtoehto.
9.6.2015 14:47
Oisko kellään mitään tietoo miks startti ei jaksa enää pyöriä? Rele naksahtaa ku nappii painaa mutta startti ei pyöri
lopetti pyörimisen vähän kerrallaa et toimi vähä aikaa sitte ku piti nappia joku 10-20 sec ja kuulu semmone ku joku siel "kuplis" nyt ei toimi enää yhtää eikä ääntele mitään
ja akussa oli viimeks ku mittasin 12.8v et en luulis et siit on kii ja edellinen omistaja sano just vaihtaneensa sen
ja sitte toi rieju sylkee kans öljyy jostain ku keulii, normiajossa ei sylje nii voisko olla siit kytkintapin stefast tai sitte jostai huohotinletkust mist sitä tulee ku tulee magneetonpuolelta vaan
9.6.2015 15:34
Startti kannattaa ensimmäisenä purkaa/huoltaa, voi sen jälkeen alkaa pelittämään.
10.6.2015 7:43
Kertokaas nyt mullekki mistä ootte kiertokankia tilannu?
Ja jos jollakin ois myydä kantta tai pyttysarjaa nii ois aika jees.
On vissii aika hurja tulos jos oon saanu riejun kulkee +130km/h 180cc pytyllä ja virinokalla?
10.6.2015 7:47
Linkki kiertokankeen on joitain sivuja taaksepäin, haku toiminto pelastaa päivän.
11.6.2015 0:54
Haracz kirjoitti:Kertokaas nyt mullekki mistä ootte kiertokankia tilannu?
Ja jos jollakin ois myydä kantta tai pyttysarjaa nii ois aika jees.
On vissii aika hurja tulos jos oon saanu riejun kulkee +130km/h 180cc pytyllä ja virinokalla?
Saahan sen välejä vaihtamalla helposti. Omakin kulkee sen verran.
12.6.2015 13:09
Meneekö yamaha wr:ään tarkoitetut sylinterit riejuun?
Tällasta aattelin:
http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... s_id=15015
12.6.2015 15:41
Sopii, sama moottori molemmissa.
12.6.2015 16:06
Joo soitinkin jo sinne ja kysyin, mutta eivät kuulemaa myy ku jotai virheitä noissa...
Elikkä pitää tilata sitte 180cc.
Niin ja mistä tuohon riejuun saa suuttimia kun ei meinaa mistään löytyä.
12.6.2015 16:41
Keihinin suuttimia on välillä hankala löytää, jos ei yleisimmissä kotimaisissa kaupoissa ole niin sitten ulkomailta tekemään tilausta. Stormilla on ollut suuttimia vaihtelevasti, kuten monessa muussakin paikassa.
12.6.2015 17:20
Keihinin suuttimia myy suomessa ainakin Moposport, Storm, McScatter, Duell, Emc24 ja Wandamotor. Ihme on jos ei jostain löytyis
13.6.2015 10:31
Kampiakselin vaihto suoritettu ja hyvin toimii ja pyörii niin nätisti
Vinkkinä jos muutkiin tekee samaa remppaa niin elkee hätiköikö ja katelkee räjäytyskuvia että kaikki on oikein
Muuten meni kaikki kerralla mulla oikein paitsi kytkinlevyt meni vähän väärin niin kytkin ei toiminu, mutta nyt on sekiin korjattu
16.6.2015 18:07
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... sarja#spca tuolla onnistunee vauhtipyörän irroitus? Ja tulipahan samalla mieleen että miten sen saa takasin, meneekö se ihan "laittamalla"?
16.6.2015 18:54
Pitäisi onnistua irroitus. Takaisin laitto ei vaadi ylimääräisiä ponnisteluja, katsotaan että vauhtipyörän kiilaura on kohdallaan ja työnnetään vauhtipyörä kampiakselille ja mutteri momentilla kiinni.