mitäs muuta vois tehdä lisäheppojen toivossa?
-kannen porttaus
-puristussuhteen kasvatus
-isommat venttiilit + jäykemmät jouset
-kireämpi nokka
-takomäntä / jossa lovet suurempia venoja varten..
-suurempi kaasutin (22mm-->28mm)
-sytkän säätö
-avarampi putki (hyvin suunniteltu)
-vapaammin virtaava ilmansuodatin (twinair)
-kuutiotilavuuden kasvatus (isompi sylinteri / isompi moottori)
itse en nyt äkkiseltään keksi muuta..
ainakin kaasuttimen voin vaihtaa 28 milliseksi (löytyy pyöreäluistinen Mikunin 28mm kaasari) ja kannen porttaus myös voisi olla mahdollista, jos ostaisin toisen koneen / kannen. myös pakoputken pystyn rakentamaan.. suunnittelusta en nyt niin varma kuitenkaan ole, koska en pahemmin löytänyt mitään järkevää ohjelmaa/laskuria sitä varten. sytkän säätö varmaankin melko turhaa, koska kierroksia tuo kone ei tule ottamaan kovinkaan paljoa enempää, pelkästään isommalla kaasarilla ja putkella.
itse olen nyt ainoastaan 2-tahtisia viritellyt, joten 4-tahtisten pariin siirtyminen voi olla melko haastavaa, koska se ei ole niin yksinkertaista. esim. jos vaihtaa suuremmat venttiilit, joutuu vaihtamaan männän, jossa on tehty lovet suurempia venoja varten / koneistamaan mäntää = kallista, eikä siitä ole välttämättä kauheasti hyötyä.
ja pyörä on siis '07 Derbi Senda 125 R. kone on ilmeisimmin kiinalainen kopio-honda. koneessa ei ole mitään merkintöjä/valmistajaa.
vinkit tervetulleita.