Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Rotax 122 ja 123

19.5.2012 22:26

joo no se on ollu vaa vissii niitten aika mennä palasiksi :lol:

Re: Rotax 122 ja 123

19.5.2012 23:20

Minä en kyllä tajua rotaxin suunnittelijoita! kuka laittaa muovirattaita moottoriin! kahelta kaverilta on jo paukahtanu samalla lailla kuin Iiinalla. onneks nuo ei oo kalliita osia mutta ärsyttäväähän se on aukoa konetta ku vois ajaakki :)

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 10:08

Rotaxin suunnittelijoita en kyllä itekkään ymmärrä-> muovirattaat ja rave... Miksei voi olla samanlaista pa-säädintä ku muissa kevareissa :D paljon varmempia..

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 12:06

Niinpä! :lol: Millonhan iteltä losahtaa ne nyt kun koneesta kaikki muu on uusittu :lol:

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 13:16

Joo kantsii varmaa melkee uusii ekan männänvaihdon yhteydessä ennenku losahtaa, tulee muute kiva sotku :D pistän nyt uusiks kaikki rattaat ja vesipumpun. Onko 122 ja 123 samat rattaat?

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 13:20

Ja on 40-50e mun mielestä aika helvetisti jostai muovirattaista...

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 15:19

Ablu kirjoitti:Räsässä taas ongelmaa, ei olis pitäny vissiinkää räplätä sitä.. Löysin tänään siitä alta lattialta tuommoisen metallisen, kierteettömän systeemin (http://aijaa.com/0000910162330 tankin kiinnikepultti mittakaavana). Mistä mahtaa olla tuo kyseinen osa? En ole ottanut muuta kuin sivukatteet, underin, akun ja startin irti pyörästä sinä aikana kun se mulla on ollut. Ja muuten, nyt räsä ei saa virtaa jostain syystä.. Uusi akku on kiinni, uuden laturin mukaan täysi mutta valot ovat himmeät yms. Ja sitten virta loppuu kokonaan. "Uusi", mutta paskainen (likainen, muoviosia halki, toinen hiili aivan lopussa) startti tuli Anstalta tänään. Ja virtaongelmien takia en saa edes koitettua että onko aiemmassa viestissä mainittu käynnistymisongelma startista kiinni. Kesätyötki on hyvin vähissä joten rempparahaa ei kauheesti pyörää varten ole.. Ei mikään paras päivä taas ollu =D mutta oon kiitollinen jos joku osaa auttaa.


Mun mielestä toi on tankin kiinnityksestä. Sieltä edestä mittarin läheltä.

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 15:22

liinA kirjoitti:Joo kantsii varmaa melkee uusii ekan männänvaihdon yhteydessä ennenku losahtaa, tulee muute kiva sotku :D pistän nyt uusiks kaikki rattaat ja vesipumpun. Onko 122 ja 123 samat rattaat?


On samat rattaat.

15tkm tehdas ilmottanu vaihtoväliksi.

Periaatteessa muovirattaat ei pitäis hajota koskaan, jos öljyt on OIKEAT ja muutenkin oikein asennettu yms. (Niin ja jos joku ei tiedä, laatikkoon kuuluu laittaa 70-90 öljyt, ei 10-30 tai 10-40 ;) )

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 16:04

Onkohan noi vaihtovälit ilmoitettu 11kW vai 22kW?

En nyt tarkoita kyseenalaistaa tuota koneöljyjuttua, mutta onko mitään perusteltua/tarkkaa tietoa, että miksi näin? Ihmetyttää vain :D

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 16:35

liinA kirjoitti:Onkohan noi vaihtovälit ilmoitettu 11kW vai 22kW?

En nyt tarkoita kyseenalaistaa tuota koneöljyjuttua, mutta onko mitään perusteltua/tarkkaa tietoa, että miksi näin? Ihmetyttää vain :D


ohjekirja.

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 19:29

Ois kampiakselin laakerit menossa vaihtoon, miten ton lohkon saa auki kun on kytkimen puolelta rattaat otettu veks? :s On tiukassa eikä auta vaikka liitoskohtiin tunkee vasaran avulla puukkoa. Ei riitä ymmärrys, huoltamo-ohjeen mukainen työkalu maksaa useampia satasia mistä sen saa mutta silti porukka tuntuu näitä aukovan. :eek: Miten tämä onnistuu?

Re: Rotax 122 ja 123

20.5.2012 21:51

ite tein JUURI saman homman. ota startti irti ja siihen jää semmonen tasanen kohta niisiihen kumivasaralla paukuttaa nii johan irtoaa, ja akseleihin kans välillä, et irtoo laakereista

Re: Rotax 122 ja 123

21.5.2012 7:45

^^jaani^^ kirjoitti:ite tein JUURI saman homman. ota startti irti ja siihen jää semmonen tasanen kohta niisiihen kumivasaralla paukuttaa nii johan irtoaa, ja akseleihin kans välillä, et irtoo laakereista


Kiits! Kokeillaan. :)

E: Helvatan komee faitteri sulla! Ei oo tullu ihan het vastaan yhtä hyvällä maulla modattua!

Re: Rotax 122 ja 123

21.5.2012 7:55

joo, Kiitti! :)

Re: Rotax 122 ja 123

23.5.2012 20:34

Moro! :) osaisko kukaan kertoa että ku omassa räsässä (rotax 122) ilmeisiesti vesipumpun tiivisteet vuotaa kun tulee siit pienestä ylivuoto reijästä jäähdytys nestettä iha solkenaa...että saako sen vesipumpun irti pelkästää kun ottaa kytkinkopan pois ettei tarvii koko konetta halkoa? itse en näistä räsistä vielä paljoa tiedä ku on kerenny olla vasta viikon oma projekti räsä :)

Kiitos vastauksista jo etukätee! :D