Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

19.12.2010 19:35

Joo no tuota ainetta siis :)
Pistin björk motorsportilt tulemaa, ku ol vissii ainut paikka mist löyty.

19.12.2010 22:08

Ite en ainakaan käyttänyt mitään liimoja siinä. Kunhan oikeinpäin älys pistää sen niin se toimi sitten kunnolla. Ite myöskin kannet suoristanut ihan peilin avulla aina.

teholäpät

22.12.2010 12:33

Onko kellään kokemusta Hy-Tech teholäpistä? Mistä aineesta tehdyt läpät ovat parhaimmat, vaihtoehtoina olisi Fiiberiläpät, Hiilikuituläpät tai Lasikuituläpät?

Linkit:
http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... 125-rm400/

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... ulapat-10/

http://www.storm-motor.fi/osat/moottori ... ulapat-17/

24.12.2010 15:55

Periaatteessahan lasikuituläpät toimii todella hyvin, v-forceissa käytetään hiilikuitua mutta boyesenin läpät on taas lasikuitua ja silti vaikutus on selkeä vakioläppiin verrattuna.

Rakenne/läppärungon muotoilu ratkaisee omasta mielestä eniten, hiilikuitu on kuitenkin paras jos halutaan korkeille kierroksille mukana pysyviä läppiä, lasikuitu taas joustaa paremmin ja toimii alakierroksilla herkemmin, "fiiberi"stä ei ole mulla tietoa :roll:

24.12.2010 20:04

Boyesen on jäykät ja herkät yläkierroksilla, eli menikö sulla noi nyt väärinpäin.

24.12.2010 23:36

No, DT:seen tehdyt boyesenit on ainakin herkemmät ja antaa alakierroksille vastaavuutta lisää ;)

24.12.2010 23:52

kait seki on sitte mahdollista, että eri pyöriin erilaiset läpät.

Mitä teknisiä eroja??

4.1.2011 5:54

Mitä teknisiä eroja KTM SX:llä ja EXC:llä ku en oo nuihin perehtyny :nolo:

4.1.2011 21:07

Ainakin sx:stä puuttuu valopuola ja muut tieliikenteeseen tarvittavat sähköt. Kannattaa ehkä kysyä kotaritopicista ;)

4.1.2011 21:47

Eikös SX:ssä oo/ollut ainakin 39mm kaasari, sitte on viisi vaihteinen laatikko ja mahtaako putki olla hiukan erilainen (?), änkkä lyhyempi.. mitäs muuta?? :roll:

4.1.2011 23:18

SX=crossi=yläkiree
EXC=enduro=alavääntöisempi
onhan se näin?? =D

Koneiden vaihto??

5.1.2011 19:55

Sopiiko SX:n kone suoraan EXC:hen vai onko isompi homma?? :)

8.1.2011 3:05

-SP- kirjoitti:Eikös SX:ssä oo/ollut ainakin 39mm kaasari, sitte on viisi vaihteinen laatikko ja mahtaako putki olla hiukan erilainen (?), änkkä lyhyempi.. mitäs muuta?? :roll:

viiisivaihteinen laatikko? :roll: sama 6 pykäläinen molemmista löytyyy, putkessa ei mielestäni kauheasti eroa ainakaan ajotuntumassa ole.

9.1.2011 16:43

Nyt ois kans viimeinki kunnol hiottu lasilevyn pääl. Oiskoha mahollista et vuoti huonon työstöjälen takia, ku tussasin alapinnan, alotin hiomaa öljyn kaa, ni heti katos kaikki tussit kannest. Nyt on ainaki iha silee ja näyttäs suoralt. Viel ku sais scatterin tilaukse himaa ni vois kokeilla. 9pv vast ollu tulos et voi pikkuhiljaa olla peril :x
Ja motonetist parikymppii makso momenttiavain ;)

10.1.2011 19:05

välzy kirjoitti:
-SP- kirjoitti:Eikös SX:ssä oo/ollut ainakin 39mm kaasari, sitte on viisi vaihteinen laatikko ja mahtaako putki olla hiukan erilainen (?), änkkä lyhyempi.. mitäs muuta?? :roll:

viiisivaihteinen laatikko? :roll: sama 6 pykäläinen molemmista löytyyy, putkessa ei mielestäni kauheasti eroa ainakaan ajotuntumassa ole.


Sx:n putki on korkealta kiertävä Exc:n putki kiertää alempaa.

Mites toi mangneeton kevennys? Miten vaikuttaa kulkuun? Ja jos sitä rupee keventään nii paljo sitä kannattaa keventää? ;)