Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

Re: Kaasarit

15.9.2011 18:49

En ihan selvää vastausta haulla löytänyt. Mitä eroa on Mikunin TM ja VM kaasareilla? Erilaiset luistit, mutta miten se käytännössä vaikuttaa? Nyt on kiini yamahassa tuo vakiokaasari, Mikuni TM32mm ja haikailisin vähän isompaa (32mm?)

Re: Kaasarit

17.9.2011 17:48

Pyörä oli? En usko että 125cc se 32mm suuremmaks nostamisesta oikeen mitään huomattavaa hyötyä olis.

Re: Kaasarit

17.9.2011 19:01

Tainu tulla typo. Veikkaan et nyt on 28mm. Ja TM kaasaris on kai tarkempi seoksen muodostus osa kaasuilla.

Re: Kaasarit

17.9.2011 19:03

Joo typo nimenomaan.... Vanha DT 125R:n kone siis kyseessä. Nouseeko tehot hyvin tuolla kaasarin vaihdolla 28-32mm? Verrattuna esim. jos käyttäisin rahat johonkin tehoputkeen, vai nostaako putki vaan piikin korkeammille kiekoille?

Re: Kaasarit

17.9.2011 22:13

Joo no osta vaan parempi kaasari.

Re: Kaasarit

24.9.2011 13:10

Ei tota 28mm lorttoa saa tt-osilla Rinon kanssa kunnolla säätöihin. Röpöttää niin perkeleesti pintakaasulla, ottaa kyllä piikin puhtaasti jo kakkosella, mutta ykkösellä ei aina... varsinkaan puhtaasti :D

175 ps ja TT osat vakio luistilla sisällä... Eli mitä kannattais alkaa vaihtelemaan/ säätämään? Nyt ei ole rahaa alkaa tähän hätään ostelemaan uutta kaasaria.....

Re: Kaasarit

27.9.2011 21:03

http://www.dellorto.com/merchandise/pro ... ctionID=33

Onko toi (43)Main jet anti-surge washer pakollinen vhsb kaasuttimessa?

Re: Kaasarit

8.10.2011 16:45

ei kellään tietoo ois et mist vois johtuu että lyö bensa kaasarin ylivuoto tuubist ulos.?

Re: Kaasarit

8.10.2011 17:13

husseboy kirjoitti:ei kellään tietoo ois et mist vois johtuu että lyö bensa kaasarin ylivuoto tuubist ulos.?

Neulaventtiili vuotaa. Eli; kun kohokammio täyttyy bensasta, koho nousee ylöspäin ja sulkee neulaventtiilin eli bensan tulon. Voi olla kulunut , roska yms välissä , bensapinta väärin säädetty , jne. http://youtu.be/9BYm0HnLGRU 0:50

Re: Kaasarit

8.10.2011 17:39

-Zone- kirjoitti:
husseboy kirjoitti:ei kellään tietoo ois et mist vois johtuu että lyö bensa kaasarin ylivuoto tuubist ulos.?

Neulaventtiili vuotaa. Eli; kun kohokammio täyttyy bensasta, koho nousee ylöspäin ja sulkee neulaventtiilin eli bensan tulon. Voi olla kulunut , roska yms välissä , bensapinta väärin säädetty , jne. http://youtu.be/9BYm0HnLGRU 0:50


kyllähän tuo bensan tulo lakkasi kun kohon nosti yläasentoon

Re: Kaasarit

8.10.2011 17:43

Oli siellä roska tai ei, joka tapauksessa sehän sen määrää tulviiko bensat kaasarista ulos vai ei.

Re: Kaasarit

8.10.2011 17:50

-Zone- kirjoitti:Oli siellä roska tai ei, joka tapauksessa sehän sen määrää tulviiko bensat kaasarista ulos vai ei.

elikkä kannattaisko mun vaihtaa koho ja neulaventtiili?

Re: Kaasarit

8.10.2011 18:03

Ei vaan selvittää, miksi se ei pitänyt vaan tulvi.
Jos kädellä kohoa nostaen venttiili sulkee bensantulon ei se voi olla aivan täysin piloille kulunut. Voi olla että siellä oli välissä roska, mutta ennen kuin kasaat kaasarin kokeeksi tarkista bensapinnan taso. Jos bensapinta on säädetty liian korkealle, voi olla mahdollista että se alkaa vuotamaan ulos ennen kuin koho on noussut niin paljon että neulaventtiili sulkeutuu.

Osa Mikunin kaasareista on rakennettu näin. Eli; kohokammion pohjassa on tietynpituinen putki ja jos bensapinta nousee tätä korkeammalle se vuotaa kohokammiosta ulos. Neulaventtiili voi silti olla ihan kunnossa.

Jos koho vuotaa, eli kohon sisälle pääsee bensaa se ei tietenkään kellu ja neulaventtiili ei sulkeudu. Jos edellisten tarkastusten jälkeen kaasari tulvii, niin sitten se neulaventtiili on vaan senverran kulunut että se ei sulkeudu kunnolla muutoin kuin kädellä sulkemalla.

Mikä on sen kaasarin merkki ja tyyppi? Jos osaat sanoa, niin voin linkittää sille oikean bensapinnan korkeusmitan.

Re: Kaasarit

8.10.2011 18:14

-Zone- kirjoitti:Ei vaan selvittää, miksi se ei pitänyt vaan tulvi.
Jos kädellä kohoa nostaen venttiili sulkee bensantulon ei se voi olla aivan täysin piloille kulunut. Voi olla että siellä oli välissä roska, mutta ennen kuin kasaat kaasarin kokeeksi tarkista bensapinnan taso. Jos bensapinta on säädetty liian korkealle, voi olla mahdollista että se alkaa vuotamaan ulos ennen kuin koho on noussut niin paljon että neulaventtiili sulkeutuu.

Osa Mikunin kaasareista on rakennettu näin. Eli; kohokammion pohjassa on tietynpituinen putki ja jos bensapinta nousee tätä korkeammalle se vuotaa kohokammiosta ulos. Neulaventtiili voi silti olla ihan kunnossa.

Jos koho vuotaa, eli kohon sisälle pääsee bensaa se ei tietenkään kellu ja neulaventtiili ei sulkeudu. Jos edellisten tarkastusten jälkeen kaasari tulvii, niin sitten se neulaventtiili on vaan senverran kulunut että se ei sulkeudu kunnolla muutoin kuin kädellä sulkemalla.

Mikä on sen kaasarin merkki ja tyyppi? Jos osaat sanoa, niin voin linkittää sille oikean bensapinnan korkeusmitan.

dellorto vhst 28cs

Re: Kaasarit

8.10.2011 18:26

Pitäisi olla sama kuin vhsb mallissa jolle bensapinnan korkeusmitta näkyy olevan manuaalissa laitettu 10.5 - 11,5mm , eli tuolle välille säädetään. 11mm siis käytännössä hyvä. Mittaustapa löytyy tuosta manuaalista (sivu 45) - http://aprilia.toshib.fr/rs125_euro3/DellOrtoMAJ01.pdf ja säätö siten, että kohossa kun on se pieni peltikieleke joka neulaventtiiliä liikuttaa, sitä taivutetaan jotta bensakorkeus tulee sopivaksi.