Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
9.5.2012 15:36
Eipä oikeestaan muuta vaihtoehtoa kuin uusi tilalle. Tollaseen kohtaan on hankala saada semmosta kestävää patenttia
9.5.2012 20:19
Räsässä taas ongelmaa, ei olis pitäny vissiinkää räplätä sitä.. Löysin tänään siitä alta lattialta tuommoisen metallisen, kierteettömän systeemin (
http://aijaa.com/0000910162330 tankin kiinnikepultti mittakaavana). Mistä mahtaa olla tuo kyseinen osa? En ole ottanut muuta kuin sivukatteet, underin, akun ja startin irti pyörästä sinä aikana kun se mulla on ollut. Ja muuten, nyt räsä ei saa virtaa jostain syystä.. Uusi akku on kiinni, uuden laturin mukaan täysi mutta valot ovat himmeät yms. Ja sitten virta loppuu kokonaan. "Uusi", mutta paskainen (likainen, muoviosia halki, toinen hiili aivan lopussa) startti tuli Anstalta tänään. Ja virtaongelmien takia en saa edes koitettua että onko aiemmassa viestissä mainittu käynnistymisongelma startista kiinni. Kesätyötki on hyvin vähissä joten rempparahaa ei kauheesti pyörää varten ole.. Ei mikään paras päivä taas ollu =D mutta oon kiitollinen jos joku osaa auttaa.
14.5.2012 23:54
^Sytytyspuolan kiinnityssysteemistä tuo näyttäisi olevan.
15.5.2012 8:42
Mikähän mahtaa taas tossa HM:n rotaxissa olla taas vaihteeksi kun tärisee koko pyörä niin helvetisti että ajaminen melkeen mahotonta ja kiertää ihan erilailla kun ennen. Startin rattaat menivät joku viikko sitten jumiin niin jouduin sen irtottamaan ja laittamaan uusiksi ja sen jälkeen alkanut ihan tajuton tärinä.
15.5.2012 8:59
laitoikko tasapainorattaat oikein takas? vai onko laakerit väljistyny tai kampura riehuu
15.5.2012 9:14
Toivotaan parasta pelätään pahinta. Tasapainorattaisiin en ole koskenutkaan, kerran ollut kytkinpuoli auki, mutta silloinkin koskettu vain vaijeriin. Kerran leikannut öljynpuutteen takia lievästi. Toivottavasti ei ole nyt mitään isompaa menossa.. Jumalauta et tulee kalliiks tää mopo taas.
E:/ Mietin, että onko startti voinut aiheuttaa tuhoa jossain rattaissa, että tärisee ja kolisee. Jouduttiin käyttää ja kierrättää silloin kun startin rattaat olivat menneet huonosti, että paikannettiin ääni. Startti sijaitsee siis koneen alapuolella siinä lohkoissa kiinni, en tiedä miten on räsissä?
15.5.2012 11:01
juu, no sit voi olla kampiakselin puolella vikaa
juu samallalailla räsässä startti
15.5.2012 11:40
Jos se nyt tosi huonossa tapauksessa on se kampiakseli mikä siellä klappaa niin kuinka kalliiksi sen vaihto noin tulee, löytyykö tuolta 2radilta?
15.5.2012 12:24
no koko kampura tuolta maksaa 144€ ja kiertokanki pelkästään 83€ sitte kannattaa laakerit vaihtaa maksaa 15€ ja stefat ainaki niihi 5,35€ ja tiiviste satsi 19,95€
E stefat ja laakerit siis vain kampiakseliin
15.5.2012 15:19
Ota ne startin rattaa irti ja kokeile sitten täriseekö?
15.5.2012 15:57
Startti oli irti pari päivää ja täris silti. Nyt ilmeni sellanenki ongelma ettei kierrä vesi jostain syystä. Vesipumppu rikki?
15.5.2012 20:36
Voi hyvinki olla että sieltä menny paskaks jotain. Eli älä käytä enempää konetta.
19.5.2012 21:38
Paljon ajettu kone? Nuo kuuluisat muovirattaat näköjään paskana
mitä öljyä käytit koneessa? Paljonko öljyä oli koneessa?
19.5.2012 22:23
6-8tkm about, 8dl ja castrolii oli suurimmaks osaks.