Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

21.11.2010 13:45

Ja katkoskohdat olisi muutenkin näsärissä 2 renkaisessa männässä imupuolella takahuuhtelun sivuilla, tai 1 renkaan kanssa 2-osaisen pakoaukon rivan/kannaksen takana piilossa

21.11.2010 15:29

Eli siis oisko mahollist et edelline omistaja ois asentanu väärippäi? Ei nimittäi ainakaa oo renkaat poikki, siit oon 100% varma, ku ite laitoin sylkän kii uusiks. Kummiski 5k ajettu tol kokoonpanol, et onks siit paljo haittaa jos en käännä mäntää, vaan ajan ens kaude tollai?

21.11.2010 19:19

Muistatko oliko männässä lovi helmassa imupuolella ja päällä nuolta joka osoittaa pakoaukkoon päin?

Se nuoli olisi yksi varma tapa katsoa onko mäntä oikeinpäin ;)

21.11.2010 21:21

Männässä ei ollu mitää lovea, eikä nuolta. Mutta noi m-renkaide urissa olevat tapit, joihin renkaat katkoskohdat tulevat, olivat pakopuolella, eli silloinhan se on väärinpäin. Renkaitahan ei saa muuten laittaa, eikä sylkkäkään mahtunut muuten kiinni, kuin katkokset lovissa ofc. No tilaan uuen alatiivisteen samal ku tilaan viriä skodeen, ni vaihan ton oikeinpäin, ennen kuin tulee ruumiita :lol: Samal sit varmaa uuet sokat m-tappiin.

24.11.2010 16:15

Sattusko joku tietää mikä tossa mun Aprilia RS125 vm. 2006 on vikana? Startatessa moottorista kuuluu eräänlaista "vinkumista" sen normaalin käynnistys hörähtelyn taustalta. Välillä hörähtely lakkaa ja kuuluu vain tuo pelkkä vinkuminen :| Joskus puolestaan vinkumista ei kuulu ollenkaan ja pyörä lähtee nätisti käyntiin ilman ongelmia.

6.12.2010 22:54

http://www.youtube.com/watch?v=PCR6C-MQFDE&feature=fvsr

Ja viriä:
"its got a Performance piston kit,
VHM performance cylinder head, V Force III reeds,
Full FMF exhaust system, PB02 powerblade (splits the venturi to increase bottom to mid end grunt)
re-Jetted, k&n air filter,
52 tooth rear sprocket, 14 tooth front sprocket.
dyno tested at 43.7 bhp"
Ja 5 sec 0-100 km/h
Onko kellää kokemuksia vaikkapa tosta "powerbladesta"?

7.12.2010 18:14

Eli käsittääkseni toi jotenki jakaa imukanavan tai jonki, en usko et auttaa paskaakaa, mut en vanno mitää.

Oma kyssäri: mist tietää onks kans kiero, ku remppasin koneen ja kaveri laski sorvil kannen, ni pitäs tesmii onks se suora, et viittinkö maksaa mitää :D Ei oo oikee ajokelit ja ei keske ens kauen kehtais alkaa remppaa, et pitäs nyt tietää, jos on vino, ni uutta koneistust. Vuotaako heti, ku noin 5min ollu jo käynnis rempa jälkee eikä oo vuotanu?
E: nytte 20 min käyttelin, ni huomasin että ku otan syylarin korkin irti, ni se neste sellai "hyppää" vähä alaspäi ku annan monoo ja sitte ku annoin kerra kunnol kenkää, ni sellai vähäse kupli se neste.

7.12.2010 20:07

LaneKit kirjoitti:Eli käsittääkseni toi jotenki jakaa imukanavan tai jonki, en usko et auttaa paskaakaa, mut en vanno mitää..

Tulee luistin takapuolelle. Tunnetaan nimellä carb splitter - http://www.suzuki-rg500.com/carb.htm Pystyy tekemään itsekin.

18.12.2010 20:52

LaneKit kirjoitti:Oma kyssäri: mist tietää onks kans kiero, ku remppasin koneen ja kaveri laski sorvil kannen, ni pitäs tesmii onks se suora, et viittinkö maksaa mitää :D Ei oo oikee ajokelit ja ei keske ens kauen kehtais alkaa remppaa, et pitäs nyt tietää, jos on vino, ni uutta koneistust. Vuotaako heti, ku noin 5min ollu jo käynnis rempa jälkee eikä oo vuotanu?
E: nytte 20 min käyttelin, ni huomasin että ku otan syylarin korkin irti, ni se neste sellai "hyppää" vähä alaspäi ku annan monoo ja sitte ku annoin kerra kunnol kenkää, ni sellai vähäse kupli se neste.

Se että neste pomppaa vähän alaspäin on ihan normaalia, kun tulee kierrosta lisää vesipumppu alkaa pyöriä nopeammin ja höräsee nestettä nopeemmin.
Kupliminen taas viittaa siihen, että sylinteristä karkaa painetta. Voit tarkastaa onko tiiviste vuotanut vettä palotilaan vaikka tulpasta katsomalla. Jos tulppa on musta ja kostean tai vähän niljakkaan näköinen vuotaa tiiviste todennäköisesti. Voithan myös irrottaa kannen ja katsoa onko palotila hiukan kostean oloinen.

19.12.2010 13:11

Joo paskana se on, pitäs jaksaa toi kans ottaa pois ja viiä koneistamolle suoristettavaks. Ja alkuperäne hondan tiiviste sisää.

19.12.2010 14:38

Itekkin voi ihan kotona kannen suoristaa ja nuo hondan omat kannentiivisteet on kyllä ihan perseestä mikäli näsärissäkin käytetään peltitiivistettä.

19.12.2010 14:46

Juuri sitä, ja kyllä, se on perseestä :lol:
Mut minkäs teet, oman tutkimukse mukaa 180cc malossi on ainut mis on samanlaiset ku ex mopos, eli kumirinkulat. Mutta kuulemma helvetist parempi ku ex taiwanintiiviste.
Pitäskö toho laittaa viel jotai tiivistemassaa mukaa, vai peltitiiviste pelkästään?
Ja kehtaisko ite lasilevyn päällä kokeilla tota suoristusta?

19.12.2010 15:13

LaneKit kirjoitti:Pitäskö toho laittaa viel jotai tiivistemassaa mukaa, vai peltitiiviste pelkästään?
Ja kehtaisko ite lasilevyn päällä kokeilla tota suoristusta?

Lueppahan tämä juttu: http://www.mediafire.com/?sgokl94hel67ho2

19.12.2010 18:22

No huhhuh kun oli painavaa ja laadukasta tekstiä :)
Iso kiitos zonelle, nyt tuli kauppalistaan vähän tavaraa ja kokeilen tota kannen suoristamist kotioloissa.
En kyl tota tiivistetta ala aukomaan toho 3:een osaan, mut voinko siis laittaa tota kuparitahnaa tiivisteen ylä ja alapuolelle, eli sylkän päälle ja kanteen?

Todella hyvin tehty toi ja täytyy myöntää, että vika oli peilissä :nolo:

19.12.2010 18:48

LaneKit kirjoitti:...tota kuparitahnaa...

Pieni täsmennys.. Kuparitahna on eri ainetta. Tuo Copper gasket on liimaa. Tiivistettä ei tarvitse purkaa (kunhan toin vain tuonkin asian esille). Tuo liima ruiskutetaan tiivisteeseen sen molemmille puolille.