Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

3.8.2008 19:27

Anteeksi tietämättömyyteni asiasta :nolo: mutta eikös kierrosrajoittamattomana saata loppujen lopuksi aiheuttaa vaaratilanteita?

3.8.2008 20:14

Aramid kirjoitti:Jos vaihtaisit änkän vapaammin virtaavaan se kulkisi entistä vähemmän. Huonosti virtaava änkkä nostaa lämpötilaa putkessa. Korkeammassa lämpötilassa äänen nopeus on suurempi ja putki toimii paremmin korkeammilla kierroksilla.

Todennäköisesti vika on jossain muualla, esim kulunut mäntä.


Mutta nämä evo-putkethan on suunniteltu vapari-änkälle, pienempi loppupilli jne. (etenkin arrow) joten ongelmaa ei välttämättä ole.

Samu_kes91: Ei, joissain nelareissa voi napsua venttiilit mäntään tai muuta, mutta näinkin korkeaviritteisissä 2-tahdeissa liika huudattaminen aiheuttaa vaan nopeampaa kulumista.

3.8.2008 23:50

No pyörällä on nyt ajettu 13tk eikä mäntää vaihdettu, mutta voiko se tosiaan niin paljon vaikuttaa siiheen? Ei se kyllä tunnu kiihtyvänkään niin niinkuin sen pitäisi. ainakin luulisin niin. Mitä tuollasen sitten pitäs mittariin kerätä, 160? eli oikeeta n.150km/h? Vähäisen virran takia pakoaukon säädin ei ainakaan ääntele kun laittaa virrat päälle. Eli jossei se tee tarkistusta niin toimiiko se silloin ollenkaan ajossa? Just oli tullu mp racingiltä huollosta ketjut löysällä, takajarrupalat kuluneina ja tyhjäkäynnillä ei pysy. kuulemma oli sanonu ettei mäntää tarvi vaihtaa. kait sillä sen 20tk sinnittelee jos uskaltaa?

4.8.2008 9:19

DT character kirjoitti:No pyörällä on nyt ajettu 13tk eikä mäntää vaihdettu, mutta voiko se tosiaan niin paljon vaikuttaa siiheen? Ei se kyllä tunnu kiihtyvänkään niin niinkuin sen pitäisi. ainakin luulisin niin. Mitä tuollasen sitten pitäs mittariin kerätä, 160? eli oikeeta n.150km/h? Vähäisen virran takia pakoaukon säädin ei ainakaan ääntele kun laittaa virrat päälle. Eli jossei se tee tarkistusta niin toimiiko se silloin ollenkaan ajossa? Just oli tullu mp racingiltä huollosta ketjut löysällä, takajarrupalat kuluneina ja tyhjäkäynnillä ei pysy. kuulemma oli sanonu ettei mäntää tarvi vaihtaa. kait sillä sen 20tk sinnittelee jos uskaltaa?

Oikeilla säädöillä ja jos käyttää öljyä tankissa niin saattaa tuon 20tkm ajaa mönnäl, taitaa siihen tarvita kyl viel 35 kaasarinkin :P

4.8.2008 10:36

Jos säädin ei tee tarkistuskierrosta, niin tuskin se ajossakaan sitten toimii.

4.8.2008 12:44

Ei minullakaan tee tarkistuskierrosta, kun laittaa virrat päälle. Tekee sen vasta kun käynnistää ja ajossa kyllä toimii.

4.8.2008 15:46

Samu_kes91 kirjoitti:Anteeksi tietämättömyyteni asiasta :nolo: mutta eikös kierrosrajoittamattomana saata loppujen lopuksi aiheuttaa vaaratilanteita?


Ei 2 tahtisessa mikään voi tulla rajotteeksi. 4 tahdissa venttiilit voi osuu mäntään mut ei 2 tahdis. mutta kun piikin yli mennään nii teho rupiaa hiipumaan alaspäin joten ei sielä kauvaa viihdy.

4.8.2008 18:34

DT character kirjoitti:Tuossa hommasin viikko sitten -04 miton. nyt kun oon huippuja kokeillu tyynellä ilmalla suhtkot tasasella tiellä nii en oo ku saanu mittrii 140km/h. pyörässä arrowin putki vakio änärillä. onkos tuossa änkässä kuristuksia? tai kannattaako se vaihtaa vapaammin virtaavampaan. 120km/h vauhdissa ei ihan viitti lähtee edes ohittaa. mikähän on kun ei kule


sama mulla. oon 2pääl saanu huiput 120 motarilla ja koko pyörällä ajettu 12500km ja mäntä vaihdettu 500km sitten (hankin prätkän 3 päivää sitten) luulisi kulkevan enemmän koska pyrä on tt ...

5.8.2008 0:54

Elikkä mikä neuvoksi? ostan uuden männän ainakin. Ja miten toi 35mm kaasari toimii arrowin kanssa?

5.8.2008 0:57

DT character kirjoitti:Elikkä mikä neuvoksi? ostan uuden männän ainakin. Ja miten toi 35mm kaasari toimii arrowin kanssa?

Toimiihan se hyvin, kun säätä sytytyksen yms. ;)

5.8.2008 1:00

DT character kirjoitti:No pyörällä on nyt ajettu 13tk eikä mäntää vaihdettu, mutta voiko se tosiaan niin paljon vaikuttaa siiheen? Ei se kyllä tunnu kiihtyvänkään niin niinkuin sen pitäisi. ainakin luulisin niin. Mitä tuollasen sitten pitäs mittariin kerätä, 160? eli oikeeta n.150km/h? Vähäisen virran takia pakoaukon säädin ei ainakaan ääntele kun laittaa virrat päälle. Eli jossei se tee tarkistusta niin toimiiko se silloin ollenkaan ajossa? Just oli tullu mp racingiltä huollosta ketjut löysällä, takajarrupalat kuluneina ja tyhjäkäynnillä ei pysy. kuulemma oli sanonu ettei mäntää tarvi vaihtaa. kait sillä sen 20tk sinnittelee jos uskaltaa?


Mulla ainakin kun oli akku huono ja pakoaukonsäädin ei pitänyt ääntä kun laitto virrat päälle ni otti max 10 000 kierrosta ja kulki 120. vaihto akun ni 150km/h ja kiertää pari tonnia enemmän

6.8.2008 0:12

Nonii nyt vaihdoin akun..mutta edelleen sama homma. pakoaukonsäädin taitaa olla jotenkin jumissa. mutta se tekee tarkistuksen kerran päivässä suunnilleen, yleensä aamulla. Mitä teen seuraavaksi. en haluaisi vielä cts:ää purkaa ennen kun saan männän niin sitten sen yhteydessä.

6.8.2008 9:39

DT character kirjoitti:Nonii nyt vaihdoin akun..mutta edelleen sama homma. pakoaukonsäädin taitaa olla jotenkin jumissa. mutta se tekee tarkistuksen kerran päivässä suunnilleen, yleensä aamulla. Mitä teen seuraavaksi. en haluaisi vielä cts:ää purkaa ennen kun saan männän niin sitten sen yhteydessä.

koskas laippa puhdistettu viimeks?

7.8.2008 13:07

Just pyörän sain, mut luulen ettei koskaan. ainakin ulkoapäin oli kauheessa paskassa. Soitin 35mm kassusta mp racingille ja sanoivat ettei ole, niin mistä sellaisen saan? Sanoivat myös että ''älä älä älä noita mitoja leipoo muutenki ihan tarpeeks''. Ja mistä saan asso werkeä kun sieltä oli ne loppu?

7.8.2008 15:26

Asso werkeä kannattaa kysyä paikallisesta/lähihmmästä pyörä ja mopo:sta

Tarkasta cts:sän piuhat, koska niissä voi olla kosketus häiriöitä.