Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
1.9.2011 11:48
Stefatkin saapi melko suurella todenäköisyydellä paikallisesta autovaraosa liikkeestä melko edullisesti.
3.9.2011 1:56
Terve,
Löytyisikö täältä joku, joka osaisi vaihtaa Cagiva Raptor 125 -05 sylinterin ja säätää moottorin asennuksen jälkeen? Itsellä ei kyvyt riitä siihen, eikä rahat riitä viemään sitä merkkihuoltoon. Jos joku ei voi tulla asentamaan sitä kohtuullista korvausta vastaan. Voisiko joku paremmin Cagivoita tunteva ihminen neuvoa kuinka sylinteri ja mäntä vaihdetaan ja kuinka tehdään jälki säädöt. Ei huvittaisi maksaa mp-racingille pitkää penniä siitä, että he laittavat sen jotenkuten toimimaan...
Asun Etelä-Suomessa
Yhteydenotot mieluiten yksityisviestillä.
7.9.2011 16:00
Oon katellu Näsäriä jolla ajettu n.70tkm ja mäntä+sylkkä vaihettu. Ilmeisesti aiemmin jossain kohti rempattu alakerta, en tiiä mitä ja millon. Mitä luulette pääseekö tolla 'varmasti' reilut 10t kilometriä viellä liikkumaan? Jotain pientä remppaa max100-200e ehkä voin jopa raaskia tehdäkkin.
19.9.2011 7:39
Se riippuu ihan susta ja tietty koneen kunnosta
19.9.2011 16:36
Mikähä tuossa pyörässä on ku tärrää ihan vitusti ku antaa kierroksia lämpimällä koneella. Kun kone on suhkoht kylmä niin se ei tärrää yhtään :O
19.9.2011 19:38
Mitä kaikkia tiivisteitä joutuu uusimaan, ku käyttää lohkoja auki?
Viimeksi muokannut MaG päivämäärä 26.5.2012 20:24, muokattu yhteensä 2 kertaa
19.9.2011 20:27
Nassen ite purin viimetalvena ni itelle tulee mielee vaa että kytkinkopan tiiviste, läppärungon tiiviste, se lohkoje väline, magneeton tiivistettä et ehkä tartti, riippuu mite lähtee ja sylinterin alatiiviste. Sit ite uusisisin stefat samal, eli koko stefasarja koneesee.
Halvinta ja helpointa on että ostat mc scatterilta tiiviste- ja stefasarjan, ne on taiwanishittiä, mutta kaikki paitsi kannentiiviste omasta mielestä käyttökelposia, kannessa en luota ku honda originalii
Ja kanttahan ei tartti ottaa auki, koska se on omilla pulteilla.
Yllättävän helppo tuo koko homma hondassa, hyvin suunniteltu
20.9.2011 22:50
powerlussa kirjoitti:Mikähä tuossa pyörässä on ku tärrää ihan vitusti ku antaa kierroksia lämpimällä koneella. Kun kone on suhkoht kylmä niin se ei tärrää yhtään :O
luultavasti kiertokangen alapään laakeri menossa ! kylmänä varmaan sen takia ei tärähdä ku lämpenemisen seurauksena laajenee. tarkista kuitenkin ensin kaikki koneen kiinnitykset runkoon, lohkojen ja sylkän pultit ja sit mottii availee jos ei lopu..
9.10.2011 2:44
Kertokaa kaikki osat mitä pitäisi vaihtaa moottorirempassa n. 25tkm kohilla.
Milloin vaihteisto ja kytkinremonttia?
Paljon moottoriremontti tulee maksaan ite tehtynä tai ammattilaisella
ja kannattaako alkaa kokeileen kun en ole ennen konetta aukaissut?
9.10.2011 11:15
Mistäköhän johtuu sellanen ihme kolina n.2000-7000 kierroksilla? alko ku vaihoin käytetyn tulpan pois. Voiko johtuu tulpasta, entinen tulppa oli br9ecm ja nykyinen br8es, mut sen kyl pitäis käydä.
13.10.2011 18:52
mistä sais tietoa yamaha yz 125cc -90 pakoaukonsäätimeen (Y.P.V.S)?? yamaha-motorin sivulta ei saa tarpeeksi tietoa siihen mitä itse tarvisin
18.10.2011 13:42
Ite ostin tossa tzr:rän ja pytty oli juuri porautettu mut koneen laakerit veteli viimisiä...
No nyt oon saanu koneen purettua ja oon vaihtanu kaikki muut laakerit onnistuneesti paitsi vetoakselin laakerin kanssa on ollut ongelmia.
Eli yritin laakeria sisään ja lähti jotenkin vinoon ja meni paskaks laakeri. No sitten hiosin vähä pesää ja ostin uuden laakerin. Kun aloin sitä sovittamaan niin meni liiankin helpolla sisään, koska lähti vetämällä irti. No sitten nostin vähän laakeria ja pistin laakerilukitetta väliin ja kun yritin painaa niin ei liikkunut minnekkään, jäi puoleenväliiin jumiin. No sain hakattua laakerin vähä syvemmälle mutta epäilen ettei olisi pohjassa vielä (noin 1mm ylhäällä) joten haittaako jos laakeri on 1mm ylhäällä jos suurinpirtein suorassa kuitenkin? Ei tahdo oikeen liikkua mihinkään ku ei ole sopivaa holkkia ulkokehälle.
Mistä tietää että laakeri vioittunut/väljä kun löin jo muutaman kerran laakerin sisäkehään kun jäi jumiin/kieroon.
Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot ton vetoakselin laakeripesän kanssa kun ei oo varaa tosta vaan ostella noita uusia laakereita.
18.10.2011 16:33
Nyt on husse purettuna tallis ja laakereita pitäis vaihdella.
Vaihdetaanko yleensä kaikki laakerit mitä siitä koneesta irti saa vai onko turhaa esim joitain neulalaakeria vaihtaa?
Pyörällä on ajettu 27tkm ja alakertaan ei ennemmin oo koskettu.
18.10.2011 16:58
jonitzi kirjoitti:Nyt on husse purettuna tallis ja laakereita pitäis vaihdella.
Vaihdetaanko yleensä kaikki laakerit mitä siitä koneesta irti saa vai onko turhaa esim joitain neulalaakeria vaihtaa?
Pyörällä on ajettu 27tkm ja alakertaan ei ennemmin oo koskettu.
Alakerrasta kampuran laakerit ja vaihteistosta ne isojen akseleiden päissä olevat normi laakerit. Eli vetarin ja sen toisen. Niitä neulalaakereita on turha vaihtaa kun niiden kuluminen on todella vähäistä ja ne on perseestä vaihtaa.
18.10.2011 17:02
jos lompakko kestää voi vaihtaa kaikki jos ei tiedä tarkoin millaista ajoa koneella ajettu ,,mut ei nuihin kilometreihin tavallisesti kaikkia tarvi vaihtaa ..