Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
2.10.2010 18:35
Tuli tässä muuten mieleen, että kun joskus selailin purkuliikkeitä läpi ja kyselin että löytyskö 32mm litteäluistista kaasaria, jota ei kenelläkään löytynyt, niin tuli mieleen että onko missään crossipyörässä/kilvellisessä vakiona 32mm kaasaria?
Ku yleensähä käytetää DT:ssä ja HVA:ssa 28mm, sit kisasemmissa, WR, GG ja KTM käytetää niitä 35-36mm kaasareit.
5.10.2010 14:18
Mikähöhä detsis vikana ku 1 ja 2 vaihteel tehot hukassa eikä kule mihkään sit isommilla toimii vähän paremmin mut tukkoinen silti. ja syö bensaa aivan saatanasti. pakoaukon säädin ei käytössä voiko johtuu siit? pikaisia vastauksia kiitos.
23.10.2010 15:59
mistä johtuu ettei löydä kaikkia vaihteita. kyseessä on siis yamaha dt 125 re -04. Vaihdepolkimen akseli ollaan tarkistettu ja siellä näytti kaikki olleen kondiksessa. et mikä on vialla?
23.10.2010 17:29
wrc_307 kirjoitti:mistä johtuu ettei löydä kaikkia vaihteita. kyseessä on siis yamaha dt 125 re -04. Vaihdepolkimen akseli ollaan tarkistettu ja siellä näytti kaikki olleen kondiksessa. et mikä on vialla?
öljyt?
23.10.2010 19:14
Skiiware kirjoitti:wrc_307 kirjoitti:mistä johtuu ettei löydä kaikkia vaihteita. kyseessä on siis yamaha dt 125 re -04. Vaihdepolkimen akseli ollaan tarkistettu ja siellä näytti kaikki olleen kondiksessa. et mikä on vialla?
öljyt?
noh joo tosiaan ku kytkinkoppa oli auki,ku kytkin reistaili ja lisäksi vaihdepolkimen akselista oli lähtenyt se jousi pois paikoiltaa ja laitoin sen takaisin. Nyt kun pistin kytkinkopan kiinni ja muutenkin kondikseen niin ei löytänyt vaihteita. Öljyä en ole viellä laittanut, mutta voisiko se olla siitä kiinni ku ei löydä ku 2 vaihdetta?
23.10.2010 23:27
kyllä ne öljyt olis sinne heti kannattanu laittaa.
24.10.2010 16:21
siis ei se ole käynnyt viellä kertaakaan sen jälkeen ku se purettiin, mutta nyt on öljyt mutta ei oikein tunnu löytyvän? Mikäs vois olla syynä?
24.10.2010 18:15
Ettei olis se "haarukan" jousi irronnut mikä liikuttaa sitä vaihderumpua?
24.10.2010 20:37
Näsäri ainaki löytää kaikki vaihteet ilma öljyjä. Otappa kytkinpuol auki
9.11.2010 23:00
Olisiko mitään järkeä ostaa kotariin 144cc sylinteriä? Tulisiko merkittävää tehonlisäystä? Meneekä ihan bolt onisti, tarviiko putki tai jotai muuta vaihtaa samalla? Kestääkö alakerta?
Entä kotarin sylinterinkannen laskemisessa, olisiko siitä hyötyä/onko järkeä?
Kiitos jos joku jaksaisi vastata
10.11.2010 8:17
Ei tost 144 pytyst varmaa kauheesti tuu tehoo lisää
En usko et kanne laskemisellakaa ku kyl ne siel suunnitteluvaihees pyrkii kaike teho ottaa irti
Mut 200cc pyttyhä tähä menee suoraa ja siin vois jo tulla hiuka teholisäyst mut täytyis sit olla 200cc putki et toimis täydellisesti et ei kovin halpaa
10.11.2010 20:30
No voisin kuvitella että sen verran tehos ettei muilla "vakio" kisapiikeillä (esim hva wr) ois mahdollisuutta vetää kiihdytyksessä edelle. Mut 200cc kakstahti pytys taas ei ois mitää järkee, kulutus kasvais ihan törkeen suureks.Tiiän yhen tyypin jonka kotkas on 250cc kakstahti kone ja se pääse kymmenellä litralla vajaat 50km, vähemmän jos antaa kunnolla kaasua. Toisaalta se taas on AIKA tulinen. Mut ei mitää järkee, varsinkaa ku mullaki tulee arkena vähintää 35km ajeluu päivittäin...
10.11.2010 23:07
Pixar kirjoitti:Olisiko mitään järkeä ostaa kotariin 144cc sylinteriä? Tulisiko merkittävää tehonlisäystä? Meneekä ihan bolt onisti, tarviiko putki tai jotai muuta vaihtaa samalla? Kestääkö alakerta?
Entä kotarin sylinterinkannen laskemisessa, olisiko siitä hyötyä/onko järkeä?
Kiitos jos joku jaksaisi vastata
Itelle sanovat motokeitaalta että pitäisi samalla vaihtaa pakoaukonsäädin ja kampiakseli tiedä sitten
Putki on tietääkseni sama kuin piikkisessä ainakin itellä pro circuitissa lukee 144/150sx.
14.11.2010 18:31
Ilmaan näsäristä tuon öljypumpun, niin pitääkö pääsutinta suurentaa, kun käytän tankillisen seosvoitelua, sillä omien kokemusten ja kuulopuheiden mukaan laihentaa vähän seosta, kun öljykin menee pääsuuttimen kautta?
Entäs, miten tää juttu että m- renkaiden katkoskohdat pitää olla imupuolella, kun huomasin että näsärissä näkyy katkos pakoaukosta, vaikka mäntä on oikeinperin, sillä eihän se muuten toimisi
20.11.2010 21:57
LaneKit kirjoitti:Ilmaan näsäristä tuon öljypumpun, niin pitääkö pääsutinta suurentaa, kun käytän tankillisen seosvoitelua, sillä omien kokemusten ja kuulopuheiden mukaan laihentaa vähän seosta, kun öljykin menee pääsuuttimen kautta?
Entäs, miten tää juttu että m- renkaiden katkoskohdat pitää olla imupuolella, kun huomasin että näsärissä näkyy katkos pakoaukosta, vaikka mäntä on oikeinperin, sillä eihän se muuten toimisi
kyllä musta tuntuu että jos sulla näkyy katkos pakoaukosta nii sillon joko rengas on poikki tai se on väärimpäin, nimittäin katkos ei koskaan ole minkään aukon kohdalla.