Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
1.8.2011 19:00
kalleppi3 kirjoitti:Paljonkos liike mahtaa velottaa kampuran laakerien vaihdosta ja muovirattaiden vaihdosta? Jos veisi siis pelkän koneen sinne mistä sylkkä irti jne niin että mahd. vähän heillä työtä? itse en lohkoja alkaisi availemaan. Paljonko hintaa tulisi? Osat veisin sinne koneen mukana.
Vai onko mahdottomuus vaihtaa itse noita osia? Ennen en ole kuitenkaan koneesta laakereita vaihtunut`..
Koita löytää joku kaveri avuksi, joka on ennenkin availlut noita koneita. Kyllähän se yksinkin menee, mutta helpottaa huomattavasti jos on joku osaavampi kaveri mukana. Liikkeeseen jos viet niin luultavasti köyhdyt aika paljon...
1.8.2011 19:37
Yksin ei kannata jos ei oo ennen tehny. Vähän riski et ottaa sen oman kevarin moottorin ekana. Jos vaan löytyy kaveri joka on tehny ennen, niin kannattaa tehdä sen kanssa.
2.8.2011 1:34
proppu kirjoitti:Yksin ei kannata jos ei oo ennen tehny. Vähän riski et ottaa sen oman kevarin moottorin ekana. Jos vaan löytyy kaveri joka on tehny ennen, niin kannattaa tehdä sen kanssa.
Kun tuota konetta nyt avaa ja niitä kuvia ottaa mahd paljon ja osatkin yrittää pitää järjestyksessä niin voiko koneesta tulla jotain ulos yllättäen että kannattaa avata se varovasti? Sekava viesti joo..
2.8.2011 2:50
Lähinnä jos rikkoja tai vastaavia putoaa. Ja pitää osata kunnolla vaihtaa laakerit, osata oikeeseen momenttiin pultit, pitää kiinni oikeella tavalla että saa ammuttua mutterit auki yms. nippeliä. Eli osata asentaa koneita. Lähinnä ne oikeet työtavat ettei mikään mee rikki. Silmää sille että mikä osa on mistäkin.
2.8.2011 11:42
proppu kirjoitti:Lähinnä jos rikkoja tai vastaavia putoaa. Ja pitää osata kunnolla vaihtaa laakerit, osata oikeeseen momenttiin pultit, pitää kiinni oikeella tavalla että saa ammuttua mutterit auki yms. nippeliä. Eli osata asentaa koneita. Lähinnä ne oikeet työtavat ettei mikään mee rikki. Silmää sille että mikä osa on mistäkin.
Selvä, täytyypä tuota koneremppaa sitten kaverin kanssa kattoa. Mitä tarkoitit tuolla pitää osata vaihtaa laakerit kunnolla? eikö ne saa vaihdettua niin kunnolla kun kuumailmapuhaltimella lämmittää lohkoja ja jäädyttää laakerin ja lyö sen sisään vanhan laakerin kanssa? Irtoaakos vaihteisto kokonaisena vai osina sieltä? jos osina niin saake sen nipussa sieltä jotenkin irti, ettei tarttis joka osaa erikseen irroittaa.
2.8.2011 12:08
Just se että lämpösovite+ laittaa sen laakerin suoraan menemään ja lyö oikeesta kohin. Taitaa rotaxiinkin pätee sama että se vaihteisto jää keskilohkoon. Eli magneeton puolen lohko nostaa pois. Kaveri on kätevä olla vaikka osaakin ite tehä, pitämässä kiinni yms.
2.8.2011 13:46
proppu kirjoitti:Just se että lämpösovite+ laittaa sen laakerin suoraan menemään ja lyö oikeesta kohin. Taitaa rotaxiinkin pätee sama että se vaihteisto jää keskilohkoon. Eli magneeton puolen lohko nostaa pois. Kaveri on kätevä olla vaikka osaakin ite tehä, pitämässä kiinni yms.
selvä. Mitä kaikkea pitää vaihtaa sitten ja millä budjetilla pärjää? koneella ajettu 32tkm
2.8.2011 22:19
No ite vaihtaisin, kiertokankisarjan, muovirattaat, ja kaikki lohkoissa kiinni olevat laakerit ja stefat.
8.8.2011 15:23
NSR ja 60tkm täynnä, mitenköhän pitkään tuolla alakerralla vielä kärsii ajaa ennenku rupee vaihtamaan kamppeita? Talvella ois kivempi rempata ku ei tuu ajoo..
10.8.2011 22:01
Osaisko joku neuvoa mitä kaikkia laakereita detsin koneeseen pitäis vaihtaa konerempassa. Koneella rullattu 38tkm ja tietääkseni sitä ei ole rempattu muuta kuin männän vaiholla 9tkm sitte.
15.8.2011 18:58
Tässä tämmönen kysymys, että mun kotarissa on viime kesänä remontoitu alakertaan seuraavaa; Kampiakseli, kiertokanki, tiivisteitä sekä laakereita. Kuitit löytyy. Oletan, että sen jälkeen pyörä on ollut 2010 syksyn käytössä, ja tänä vuonna toukokuusta eteenpäin minun käytössä. Oman käytön aikana olen ajanut varmaan lähemmäs 100h, ja mäntä kerran vaihdettu. Onko syytä jo alkaa pikkuhiljaa tarkastamaan alakerran kuntoa ja tekemään remonttia? Jos on, niin mitä kaikkea aletaan uusimaan?
20.8.2011 12:51
mistä löytäisi halvalla kaikki laakerit, muovirattaat ja stefat? Aprilia rs 125 v.2009
21.8.2011 0:09
uuceetee kirjoitti:mistä löytäisi halvalla kaikki laakerit, muovirattaat ja stefat? Aprilia rs 125 v.2009
PJME tai 2Rad.
21.8.2011 15:18
uuceetee kirjoitti:mistä löytäisi halvalla kaikki laakerit, muovirattaat ja stefat? Aprilia rs 125 v.2009
Laakerit saat paikalliselta laakerikauppiaalta halvalla. Muut kannattanee ostella ulkomailta.
26.8.2011 14:30
mitäs on vialla jos kone menee jumiin kakkosvaihteella mutta toimii muilla? kyseessä kawasaki kx 125 vm. 1992 moottori