Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.

Alueen säännöt

Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!

Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!

11.5.2007 23:18

Jos jollain olis solenoidi vielä mulle :D tainnu oma mennä paskaks, luulisin niin..

12.5.2007 12:16

miksi te tappelette noiden servojen=solenoidien kanssa? ostakaa nyt ajoissa pneumaattinen (RAVE2) pakoaukon säädin. ne ovat paljon halvempia, yksinkertaisempia ja helpposäätöisempiä. onhan se päivän selvää että jos on sähköinen pakoaukon säädin, joka laskee kierrokset ,sitten kierroksista pakokaasun määrän ja nopeuden, ja alkaa sitten vasta availemaan laippaa. on paljon vaikea säätoisempi ja hidastoimisempi kuin pneumaattinen paoaukonsäädin joka nousee ja laskee pakokaasun virtausnopeuden mukaan. miksi snowcrossissa käytettäisiin muuten pneumaattisia pakoaukon säätimiä jos ne eivät olisi parempia?

12.5.2007 21:33

TuningMan2005 kirjoitti:Pitääkö pääsuutinta laittaa isommaksi, jos laittaa pelkän raven kiinni? Muuten ihan vakio (putki, putsarissa kuri jne.).

13.5.2007 0:29

TuningMan2005 kirjoitti:
TuningMan2005 kirjoitti:Pitääkö pääsuutinta laittaa isommaksi, jos laittaa pelkän raven kiinni? Muuten ihan vakio (putki, putsarissa kuri jne.).


Eipä ole paljoa hyötyä pelkällä RAVELLA. Kannattaa suosiolla esim. tyhjentää putki jos RAVEE meinaat laittaa. Vakioputki kuitenkin niin kuristava! Jos väkisin meinaat laittaa säätimen vakioon niin ei sitä suutinta välttämättä tarttee vaihtaa.

13.5.2007 2:40

satan kirjoitti:miksi te tappelette noiden servojen=solenoidien kanssa? ostakaa nyt ajoissa pneumaattinen (RAVE2) pakoaukon säädin. ne ovat paljon halvempia, yksinkertaisempia ja helpposäätöisempiä. onhan se päivän selvää että jos on sähköinen pakoaukon säädin, joka laskee kierrokset ,sitten kierroksista pakokaasun määrän ja nopeuden, ja alkaa sitten vasta availemaan laippaa. on paljon vaikea säätoisempi ja hidastoimisempi kuin pneumaattinen paoaukonsäädin joka nousee ja laskee pakokaasun virtausnopeuden mukaan. miksi snowcrossissa käytettäisiin muuten pneumaattisia pakoaukon säätimiä jos ne eivät olisi parempia?


ero ei ole liikenteessä merkittävä. Ja osa syy tommosissa kilpailuissa käyttää kakkosta on sen keveys. Mutta mitä sitte! ei oo tähä mun laitteesee suunniteltu toi osa, en laita semmosia. Köyhät kyykkyyn, tosimies hankkii RAVE ykkösen.

13.5.2007 9:55

Epeli1234 kirjoitti:laitatko linkin siitä kun ei löydy? :|


http://www.motot.net/talli/41919 Tuossa on muuten toi linkki

13.5.2007 11:34

mul on kyl RAVE 2 kii pyöräs ja athenan tehari ja toimii ku unelma.. :D

14.5.2007 18:32

Mistäs löytys rave2 aprilia af1:seen -89 ja paljonkoha sellai suunilleen maksaa.

14.5.2007 19:56

Ei perkele sanon minä..auttakaas ny miestä hädässä ja kertokaa mikä voi olla vikana.


Noo nyt sain tuon raven kokonaisuudessaan kasaan,piti kiinni pistää ja kokeilin -> toimi

Noh seuraavaks laippa+hilppee pakoaukkoon testi-> ei liiku mihinkään.

Laippa rasvattu aseöljyllä,vaijeri on uusi ja rasvattu,solenoidi toimii,ohjausboxi toimii.

Laipan "lautasesta" haljennut puolet mahtaako jumittaa siitä.Jousi kuolleentunut?


En tie perkele mikä mahtaa olla,monta tuntia kaikkea kokeiltu mutta ei niin ei :S


Edit toimii..laipan suojuksen sisäosissa naarmuja yms raapaleita,hiottiin pois.
Viimeksi muokannut Juzbe päivämäärä 15.5.2007 21:55, muokattu yhteensä 1 kerran

14.5.2007 23:08

kun minulla on nyt rave2:sen tilalla kiinteä laippa. niin mistä tunnistaa vastaako se oikeaa säädintä auki vai kiinni asennossa? siis toiminnaltaan, kun ei jaksas purkaa :/ sen kuitenkin tiedän että sen laipan pituus on papereiden mukaan 43,6mm ja pyörähän oli aprilia af1 europa -91

18.5.2007 19:56

Viljo|| kirjoitti:
satan kirjoitti:miksi te tappelette noiden servojen=solenoidien kanssa? ostakaa nyt ajoissa pneumaattinen (RAVE2) pakoaukon säädin. ne ovat paljon halvempia, yksinkertaisempia ja helpposäätöisempiä. onhan se päivän selvää että jos on sähköinen pakoaukon säädin, joka laskee kierrokset ,sitten kierroksista pakokaasun määrän ja nopeuden, ja alkaa sitten vasta availemaan laippaa. on paljon vaikea säätoisempi ja hidastoimisempi kuin pneumaattinen paoaukonsäädin joka nousee ja laskee pakokaasun virtausnopeuden mukaan. miksi snowcrossissa käytettäisiin muuten pneumaattisia pakoaukon säätimiä jos ne eivät olisi parempia?


ero ei ole liikenteessä merkittävä. Ja osa syy tommosissa kilpailuissa käyttää kakkosta on sen keveys. Mutta mitä sitte! ei oo tähä mun laitteesee suunniteltu toi osa, en laita semmosia. Köyhät kyykkyyn, tosimies hankkii RAVE ykkösen.


Juuri näin, hankkikaa nyt ihmeessä pyörään alunperin suunniteltu pakoaukonsäädin, laatu maksaa, köyhät kyykkyyn ;)

19.5.2007 16:08

kun pistän virrat päälle niin se mihin vaijerit tulee kiinni pyörähtää vähän matkaa ja tulee takasin samaan paikkaan mutta kuluuko sen pakoaukon saatimen jäädä auki vai mennä kiinnippäin??

19.5.2007 16:15

tuomaspv kirjoitti:kun pistän virrat päälle niin se mihin vaijerit tulee kiinni pyörähtää vähän matkaa ja tulee takasin samaan paikkaan mutta kuluuko sen pakoaukon saatimen jäädä auki vai mennä kiinnippäin??
Solenoidin ei kuulu liikkua mihinkään suuntaan kun pistää virrat päälle. Vasta kun kone porähtää käyntiin tai kun antaa solenoidille virtaa suoraan akusta. Tyhjäkäynnillä RAVEn laipan pitää nousta ylös.

20.5.2007 22:55

mulla ainakin kääntyy en tiedä onko se sitten se solenoidi vai mikä mutta se kääntyy noin puoli kierrosta ja menee takas samaan paikkaan sillon kun pistän virrat päälle.

21.5.2007 0:24

tuomaspv kirjoitti:mulla ainakin kääntyy en tiedä onko se sitten se solenoidi vai mikä mutta se kääntyy noin puoli kierrosta ja menee takas samaan paikkaan sillon kun pistän virrat päälle.


Kierrosmittari :D