Kysymyksiä ja tietoa korjauksesta, virityksestä, kuristusten poistosta, huollosta yms.
Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu vain tekniikkaa käsitteleville aiheille, muut aiheet kuuluvat yleiskeskusteluun!Tällä alueella keskustellaan tekniikasta yleisellä tasolla. Huomaathan että tekniikkakeskusteluille jotka koskevat vain kaksi- tai nelitahtisia malleja on omat alueensa!
13.10.2012 15:17
Mikä parasta, pyörän mukana tuli osia ja siellähän oli uudet orkkis läpät. Vetojakin on enemmän kuin ennen, mukavasti nostaa keulaa.
Ainut mikä mietityttää että pitäiskö tuohon hommata ne läppien rajottimet? Nyt muovit paikalleen ja aiheuttamaan pahennusta kylälle.
13.10.2012 22:36
Mikähän detsiin iski, kävin vähän luukuttamassa hiekkateillä ja sitte yhtäkkiä hyyty. Noh, lähti kuitenkin normisti startista käyntiin ja toimi normaalisti taas hetken, jonka jälkeen hyyty ja ei lähtenyt käyntiin. Siinä työntelin sitte kotiapäin ja puol kilsaa kotoa koitin mäkistartilla niin taas lähti toimi hyvin kotia asti. Tänään taas lähin ajamaan, toimi jonkun aikaa normisti ja hyyty. Kipinä siis katoaa jonnekkin, niin että kun painaa starttia niin aluksi tulee yks pieni kipinä ja kun starttinapin päästää niin muutama. Tulppa ja hattu koitettu jo vaihtaa..
E: löysin tämmösen jutun:
http://yamahaclub.com/forums/topic/29985-dt125re-ignition-problem-source-coil/ eli jos oikein ymmärsin niin tuo kaveri on koittanut jo vaihtaa tulpan, hatun ja puolan mutta ne eivät ole auttaneet ja nyt hän epäilee, että vika olisi siinä mustassa pikkumötikässä staattorin vieressa(pick up taisi olla nimi)?
14.10.2012 8:43
Pulssianturi , joka antaa puolalle pulssin cdi poxin kautta , aina kun tarvii kipinän ,,se jos on rikki niin ei toimi , nekun yleensä itsellä ainakin hajonnut niin ettei anna kipinää ollenkaan , Myös pulssianturin johdot on syytä tarkistaa . Mahollisesti myös puola voi olla rikki , koska monasti toimii hajotessaan kylmänä , mut lämmetessään katoaa kipinä .. toki cdi poxikin voi ruveta juonitteleen
Viimeksi muokannut suskags1100efe päivämäärä 14.10.2012 15:24, muokattu yhteensä 1 kerran
14.10.2012 13:02
Siis puola vai pulssianturi toimii hajotessaan kylmänä muttei lämpösenä? Tuo nimittäin toimii kylmänä sen hetken ja sitten hyytyy.. Tosin eilen illalla tota ropatessa ei antanu kipunaa kylmänäkään..
E:
http://www.manualedereparatie.info/en/categorii/yamaha.htmltuolta latasin tuon manuaalin sen mukaan mittailin nuita osia ja puolaan kun tehtiin 2 mittausta niin toinen oli ok, mutta toisen olis pitänyt antaa 0.23 ja se antoin 0.5 vastukseksi. Eli tarkoittaako tuo, että puola on hajalla?
Sitten tappokatkasijan ja source coilin(en tiedä mikä puola tämä on suomeksi) mittaukset ei antaneet mitään tulosta. Pickupin mittaus antoi 577 kiloohmia, kun sen pitäisi tuon oppaan mukaan antaa 280~420 ohmia 20 asteen lämpötilassa(tallissa oli noin 10 lämmintä).. Itse en näistä sähköistä hirveemmin mitään tajua, niin olis hyvä jos löytyisi joku näitten päälle ymmärtävä joka vois auttaa, voi laittaa vaikka yv:tä
20.10.2012 11:12
Morjensta vaan taas! Tietäiskö joku mitkä enduro vanteet sopisivat parhaiten tuoho mun -06 Smoto DT:seen? + olisko kellään myytävän sellaasia?
21.10.2012 20:07
Kellään nurkissa pyörimässä vanhaa Giannellia? Tämmöstä ettisin jossa lukee paisarissa Giannelli ja jotain liekkiä sen ympärillä, kukaan nähny semmosta?
Kaverilla on semmone siankelli ja se tuntu pelaavan omassa Dt:ssä vallan mainiosti kun oli lainassa vähän aikaa.. Erilainen kun nämä kaupasta saatavat uudet vm. giannellit.
22.10.2012 13:34
Rajis se vika on siinä pulssianturissa. Itse ratkosin samaa ongelmaa reilu 2kk ja ny o tallis ylimääräsenä yks kokonaine sytkäjärjestelmä detsiin. Et jos sopivaa/toimivaa pulssianturia ettit niin mulla olis
22.10.2012 21:38
Onkos ypvs "vakiosäädöissään" portaaton yläkiekoilla? Kun korjaamolla säädettiin vakioasetuksiin.
22.10.2012 21:48
Oletteko jättäneet termostaatin kokonaan pois kun ei toimi ihan täysin ohjekirjan ohjeiden mukaisesti kun sitä testaa ,,itsellä lämmöt nousi tosi korkeelle ja testasin termostaattia ja ohjekirja sanoi ,et pitäis ruveta aukeen jossain 63-67 asteen paikkkeilla mut rupes aukeen jotain kymmenen astetta myöhemmin ja ohjekirjan mukaan pitäis 80 asteessa olla n.7mm auki , mut eihän tuo näyttänyt niin paljoo aukeevan , joiten itse ainakin päädyin siihen ,et jätin sen pois ??Ja jos jollain löytyy toimiva , voisin ostaa
23.10.2012 7:20
suskags1100efe kirjoitti:Oletteko jättäneet termostaatin kokonaan pois kun ei toimi ihan täysin ohjekirjan ohjeiden mukaisesti kun sitä testaa ,,itsellä lämmöt nousi tosi korkeelle ja testasin termostaattia ja ohjekirja sanoi ,et pitäis ruveta aukeen jossain 63-67 asteen paikkkeilla mut rupes aukeen jotain kymmenen astetta myöhemmin ja ohjekirjan mukaan pitäis 80 asteessa olla n.7mm auki , mut eihän tuo näyttänyt niin paljoo aukeevan , joiten itse ainakin päädyin siihen ,et jätin sen pois ??Ja jos jollain löytyy toimiva , voisin ostaa
Ite otin termostaatin pois mutta leikkasin sen termostaatin hatun irti ja laitoin termari koteloon takasin, pysyy virtaus samanlaisena mitä olis termostaatti aukiasennossa..
23.10.2012 18:47
Moro dtseen tuli vikaa ei pysy oikeen käynnissä eikä kierrä, käy laiskasti 27tkm ajeettu? olisiko männän vaihdoin aika?
23.10.2012 21:22
No jos ei ole kertaakaan vielä vaihdettu niin ehdottomasti on vähintään männänvaihto edessä!
23.10.2012 22:17
arsori kirjoitti:No jos ei ole kertaakaan vielä vaihdettu niin ehdottomasti on vähintään männänvaihto edessä!
Varmasti on vaihettu. Mikään mäntä ei kestä 27tkm. Vaikka kuinka vaihtais renkaita.
24.10.2012 11:28
Renkaat ne kuluu ei mäntä niinkään. Takuulla kestää mäntä vaikka 40tkm jos menee kaikki putkeen ja renkaat vaihdetaan vaikka 20tkm välein, joka tapauksessa suurin osa vaihtaa suoraan uuden männän koska uusi on aina uusi ja se yleensä tarkoittaa tuhansia huolettomia kilometrejä ja mrenkaat meinaa olla vähän riistohintasia yleensä ottaen.
29.10.2012 21:31
Montako heppaa deeteestä seuraavilla osilla?
170cc Athena, 34mm Koso, Pipercross, 34mm imukaula, malossin läpät ja Arrowi?